ingrid fuxwall
06-02-2006, 16:55
Tänkte försöka ladda ner så att jag kan lyssna på radioprogram via min dator men får varning - är det farligt att ladda ner?
ingrid som kanske är onödigt försiktig
ewa zon 3
06-02-2006, 17:11
Din dator ger dig en standardvarning som betyder ungefär "du-får-bedöma själv-om-du-tycker-att-det-är-säkert-att-ladda-hem-det-här-programmet"
Har webbradio sedan länge och det funkar bra
/Ewa
Jag brukar lyssna på SRX. Mkt bra musik där. Kan inte minnas att man behövde ladda ner något.
Man hittar SRX via Sveriges Radios hemsida, www.sr.se
ingrid fuxwall
06-02-2006, 17:20
CITAT (ewa zon 3 @ 06-02-2006, 17:11)
Din dator ger dig en standardvarning som betyder ungefär "du-får-bedöma själv-om-du-tycker-att-det-är-säkert-att-ladda-hem-det-här-programmet"
Har webbradio sedan länge och det funkar bra
/Ewa
Tack snälla!
ingrid
ewa zon 3
06-02-2006, 17:20
Citat: Jag brukar lyssna på SRX. Mkt bra musik där. Kan inte minnas att man behövde ladda ner något.
Man hittar SRX via Sveriges Radios hemsida, www.sr.se
Det går också bra. Gjorde själv så sedan blev jag lite bekväm och ville ha Webbradion som en ikon på skrivbordet + designa utseendet på Min radio Då tror jag att man måste ladda ned lite saker.
/Ewa
Björken
06-02-2006, 20:20
Jag använder mig också av Webbradion mycket och vad jag förstår så är det inte förenat med någon större säkerhetsrisk än något annat man hämtar hem från nätet.
Jag använder mig också mycket av SVTs webbtv, bra när man vill se i efterhand något man missat eller inte haft tid att se. Är egentligen ingen tvmänniska men det dyker ibland upp saker som någon annan sett tex någon dokumentär som man borde sett.
*Felix matte*
06-02-2006, 20:28
Jag lyssnar ganska ofta på webbradio... har inte laddat ner något .. klickade bara på SR sida och valde att lyssna direkt.
WebbTV ser jag också några ggr/vecka... oftast nyhetsprogram.
ingrid fuxwall
06-02-2006, 20:32
Undrar om det finns något ljudkort i denna datorn!
Fujitsu computers Siemens Scaleo L edition står det på den.
ingrid som inte får till det
*Felix matte*
06-02-2006, 20:41
Du kan gå in på Start och där välja Kontrollpanelen och sedan Ljud och ljudenheter Där kan du se vad du har i datorn.
Längst ner till höger brukar man också ha ikoner... håll muspekaren över var o en så ser du om det står Volym på någon... då klickar du på den och ser om volymen kanske är av.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.