Full version: Det börjar bli
*Felix matte*
att vara med i detta forum. sad.gif

Ikväll har jag beskyllts för att ha "mailat mina vänner" för att få förstärkning i kritik mot dockorna som jag tyckte var väldigt otäcka... t.ex bilden med docka som hade sax instucken i bröstet.
Jag vet inte om att jag någonsin skulle mailat någon enda medlem här på forum och bett denna om medhåll eller "förstärkning".

Likaså fick jag fråga om jag mailat "mina vänner" för att de skulle ge positiv kritik åt Solis dockor ohmy.gif sad.gif

Jag blir så ledsen av såna beskyllningar och kan inte förstå varför. sad.gif
Fenja
Det är jag som svarat på ett pm från dig Agneta. Och jag förstår inte hur du kan dra de slutsatser du gör av det jag svarat dig... För min del får du gärna lägga ut svaren annars kan jag göra det själv?
Mvh
Fenja
silos
Agneta:jag ber dig:bryr dig INTE!!!
ingrid fuxwall
Nu vet jag ju inte vad som händer och rör sig just nu men även jag tycker att detta forumet är lite "lebbigt" och att man bör tänka sig för i vilka ämnen man svarar och om man ska svara och i så fall vad man ska svara.

Som sagt, detta vet jag inget om men att här finns enormt mycket fördommar, det har jag insett.

ingrid
LadyG
CITAT (silos @ 06-02-2006, 21:42)

Jag håller med dig Silos.

Snälla Agneta, ta inte åt dig.
Snöflinga
Men snälla, rara ohmy.gif Förstår att det känns obehagligt och för att vara riktigt ärlig, fattar jag inte vad som pågår unsure.gif

Men en sak vet jag att: forumet utan dej, vore förskräckligt trist wub.gif
Som himlen utan stjärnor tänkte jag spontant skriva först, tänkte sedan att det lät lite högtravande, men nu halkade det med i alla fall wub.gif
Fenja
Jag fick ett pm av Agneta då svarar jag:

Jag menar bara förra gången det var grandockor som diskuterades så mailade du dina vänner för att få förstärkning om hur vidriga dockorna var... Har du gjort så med bilderna på Solis dockor också, funderade jag....
Mvh
Fenja

Sedan fick jag ett pm till och då svarade jag:

Snälla Agneta!
Jag tycker bara att du och många fler överdrev reaktionerna å det kraftigaste om de stickade figurerna som Lena la ut. Likväl som reklamfilmerna.
När du skrev på båda ställena att du mailat det till dina vänner och att de också tyckte att det var det vidirigaste de sett, så funderade jag över vad du ville "bevisa" med det. Av samma anledning undrar jag och du utsatt Solis "konst" för samma granskning. För jag förstår ärligt talat INTE hur du kan gilla Solis grejor och inte tycka att de är vidriga om nu de andra stickade dockorna är vidriga.
Men inget av detta är något som du behöver bli upprörd eller ledsen över, vi tycker olika och det kan man göra utan att bli arga på varandra. För jag tycker bra om dig de allra flesta gånger.
Mvh
Fenja

Så VET alla här ordagrant vad jag sagt om detta!
Mvh
Fenja
Gurkan
Ni är för goa tjejer ... wub.gif wub.gif

Skicka ett PM om ni behöver låna hink-o-spade ! laugh.gif

Nu när det har diskuterats yttrandefrihet så himla mycket i några andra trådar så måste väl det gälla här också ??

En del av Silos saker är fantastiska tycker jag ... en del saker gillar jag inte alls men det är väl skit samma, jag tror inte Silos gör sina saker för att vi ska vara tvugna att gilla dem, oss utan för sig själv först och främst. Och hade dom inte väckt känslor hos betraktarna så hade det inte varit mycket till konst ...

För varje otrevligt PM jag får så skickar jag en kram tillbaks ... (har inte fått några än dock)

*ja se frumtimmer ...*
Reserv
CITAT (Fenja @ 06-02-2006, 21:59)

Jag menar bara förra gången det var grandockor som diskuterades så mailade du dina vänner för att få förstärkning om hur vidriga dockorna var... Har du gjort så med bilderna på Solis dockor också, funderade jag....
Mvh
Fenja

Hur i hela hel***e kan man bara ifrågasätta nåt så urbota dumt?? blink.gif Det stämmer verkligen som jag sa i en annan tråd här : - Det underbaraste med det här forumet är att mognadsgraden är så kraftigt varierande.

Dom stickade dockorna va´mer nåt man kunde associera till, dom va´rätt verklighetstrogna, Solis dockor tillhör kategorin "modern konst" och faktiskt, det finns såna som tycker om sånt. Fenja, drar du dig inte ett dyft om du sårar nån? Mår du bra när du klampar på folk som du gör? Frågan är egentligen om du verkligen mår så bra själv, ett sjukt inre kan ofta bli destruktivt, och jag anser nog att du är ganska destruktiv i din framfart. Agneta, skit i dom som tror att dom är förmer än andra, sura bittra fruntimmer finns det tyvärr alldeles för många av, men man kan välja att skita i dom. kram på dig Agneta wub.gif
Magdis
CITAT (Gurkan @ 06-02-2006, 22:00)
För varje otrevligt PM jag får så skickar jag en kram tillbaks ... (har inte fått några än dock)

*ja se frumtimmer ...*

Kanske jag skulle skicka ett pseudo-otrevligt PM till dig bara för kramens skull då? rolleyes.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Fenja @ 06-02-2006, 21:59)

Mvh
Fenja

Sedan fick jag ett pm till och då svarade jag:

Snälla Agneta!
Jag tycker bara att du och många fler överdrev reaktionerna å det kraftigaste om de stickade figurerna som Lena la ut. Likväl som reklamfilmerna.
När du skrev på båda ställena att du mailat det till dina vänner och att de också tyckte att det var det vidirigaste de sett, så funderade jag över vad du ville "bevisa" med det. Av samma anledning undrar jag och du utsatt Solis "konst" för samma granskning. För jag förstår ärligt talat INTE hur du kan gilla Solis grejor och inte tycka att de är vidriga om nu de andra stickade dockorna är vidriga.
Men inget av detta är något som du behöver bli upprörd eller ledsen över, vi tycker olika och det kan man göra utan att bli arga på varandra. För jag tycker bra om dig de allra flesta gånger.
Mvh
Fenja

Så VET alla här ordagrant vad jag sagt om detta!
Mvh
Fenja

För det första så måste jag få säga att mitt PM var fråga till dig efter att jag läst ditt inlägg i Solis "docktråd"
Så här löd mitt Hej!

Såg ikväll att du skrivit i solis tråd något om felix mattes mailpanel. Nu är jag konfunderad... vet inte vad det betyder.
Idag har jag inte läst på Odla forum och har kanske missat något ni har diskuterat.
Hopas att du kan ge svar.

Mvh Agneta

Därefter kom ditt svar.

I tråden där de otäcka bilderna fanns skrev jag så här:
Jag har skickat länken till ett antal personer... kul länk eller hur laugh.gif

Alla har svarat... Va? Den är ju OTÄCK, ÄCKLIG, SJUK!

Personerna jag skickade tilll... det var barnen och grannarna.. inga vänner här på Odla.nu forum.
Barnen och grannarna har aldrig sett Solis skapelser... så varför skulle jag fråga dom.

Om det hade varit en person som bara hade mitt anv.namn här och inte som du... kände till mig med namn och adress.. så hade jag inte tagit det så hårt och allvarligt.
Men... jag börjar alltmer förstå att man inte alls skall vara ärlig och utlämnande på internet.
netaave
Agneta jag tycker att du i fortsättningen bara ska strunta i sånt här, du har tillräckligt med power för det.

Alla kan inte älska alla, och alla kan inte gilla alla saker, men vi kan respektera varandras åsikter och tyckande.
Gurkan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-02-2006, 22:14)

*ja se frumtimmer ...*

Kanske jag skulle skicka ett pseudo-otrevligt PM till dig bara för kramens skull då? rolleyes.gif laugh.gif

Du får gratiskramar när du vill Magdis !! tongue.gif
Inga från Närke
CITAT (silos @ 06-02-2006, 21:42)

Här är väl tråden som Felix matte inte tyckter om. Men för den skull behöver väl inte vissa klanka på henne tycker jag. Var och en har ju olika humor m.m. och jag anser att dessa bilder INTE är humor så jag förstår Felix matte.

http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...a39f654d4117506
*Felix matte*
CITAT (Gurkan @ 06-02-2006, 22:28)

*ja se frumtimmer ...*

Skickar kram till er båda även om jag tycker att just era inlägg var lite elakt placerade.
Faktiskt så vill jag inte bli benämnd... *ja se frumtimmer ...*
och ett ska ni veta... jag sitter inte i någon sandlåda och slåss om spaden. mad.gif

Lite respekt har väl också jag rätt att begära... eller?
Inga från Närke
CITAT (Felix matte @ 06-02-2006, 22:19)
Om det hade varit en person som bara hade mitt anv.namn här och inte som du... kände till mig med namn och adress.. så hade jag inte tagit det så hårt och allvarligt.
Men... jag börjar alltmer förstå att man inte alls skall vara ärlig och utlämnande på internet.

Nej Felix matte man ska inte vara för personlig om man vill vara anonym bland sina nätvänner. Det skulle vilja mycket till för att utlämna mer än möjligen mailadressen och förnamnet.

Enligt säker källa så finns det några personer här som har flera användarnamn och bl.a. svarar sig själv. Varför förstår jag inte, varför kan man inte stå för det man skriver under sin vanliga signatur.
Magdis
CITAT (Felix matte @ 06-02-2006, 22:39)
CITAT (Gurkan @ 06-02-2006, 22:28)

*ja se frumtimmer ...*

Skickar kram till er båda även om jag tycker att just era inlägg var lite elakt placerade.
Faktiskt så vill jag inte bli benämnd... *ja se frumtimmer ...*
och ett ska ni veta... jag sitter inte i någon sandlåda och slåss om spaden. mad.gif

Lite respekt har väl också jag rätt att begära... eller?

Jag menade ju inget illa mot dig Agneta! wub.gif Kunde bara inte missa ett tillfälle att retas lite med min vän Gurkan. Du vet väl att jag gillar dig?! wub.gif smile.gif
forget-me-not
CITAT (Inga från Närke @ 06-02-2006, 22:47)
Enligt säker källa så finns det några personer här som har flera användarnamn och bl.a. svarar sig själv.

ohmy.gif laugh.gif
Fenja
Till alla som inte vet vill jag säga att jag höll i en insamling av en blomma till Agneta i förrfjol då hon var väldigt sjuk. Jag har inte adressen eller Agnetas efternamn kvar och jag hoppas att ingen får för sig att jag på något vis använt dessa uppgifter till något annat än att skicka blomman.
Mvh
Fenja
Gurkan
Sorry Agneta, det var inte min mening att vara oförskämd mot dig utan jag tycker bara att dom här bråken som uppstår här på Odla titt som tätt är lite löjliga. Nu var det kanske inte ditt fel så min ursäkt är ärlig från hjärtat.

Att du har rätt att tycka vad du vill om de virkade dockorna tycker jag är en självklarhet.

Jag har kollat i den tråden och tyckte själv att dom var roliga och fina ... jag gillar konst som ställer begreppen lite på ända, att sitta och virka mormors gamla gardinmönster i all ära men det är redan gjort av så många duktiga så det blir liksom inte spännande.

En sak som skapat missförstånd mellan oss förr är att vi har olika humor, jag gillar ironi (och sarkasm men det besparar jag odlaiterna) och använder det själv mycket men läser ibland in den där den inte finns (därav missförståndet häromdan om djurrätt osv.).

Min sista kommentar var just av arten "ironiska kommentarer" men det leder ofta till missförstånd i skrift har jag börjar förstå.
Fialotta
Att det börjar bli obehagligt här...det har jag känt länge, men att ge sig på Felix Matte, då är t.o.m mitt mått rågat.

mad.gif

Kram Agneta wub.gif
*Felix matte*
Norrbottens-Magdis och Gurkan...jag förstår nu att ni bara skojade med varann. smile.gif wub.gif
evelina
God morgon allihopa!

Ja, jag skriver inte så mycket längre p.g.a den elaka attityden till varandra.
Jag har själv blivit på hoppad utan anledning( ur min synvinkel ) och blivit väldigt ledsen.
Jag vet att många som var aktiva förut också bara läser idag och gör inga inlägg och jag kan sakna deras kunskap väldigt mycket.

Jag tror att på vintern så har vi inte så mycket att göra när trädgården ligger i dvala, för så här är det nästan aldrig på vår och sommar.

Det här skrev jag den 5/2 2005 efter heta inlägg.

Citerar mig själv från det datumet.

Hej!

Jag tycker om Odla.nu. Ett mycket bra forum.
Har lärt mig mycket. Fått många svar på mina ibland kanske dumma frågor.
Ger mig mycket inspiration.
Har fått mig många glada skratt.
Tittat i allas fina album.
En del nya vänner.
Läst och begrundat och undrat,hoppar över det jag inte är intresserad av.
Småprat tycker jag fyller sin funktion och alla läser ju tydligen där eftersom dem kommenterar.
Underbart att få ta del av människors vardag fast man inte känner dem.

--------------------
Mvh Evelina

wub.gif
Berith
Lånar maudans inlägg....

CITAT (maudan @ 07-02-2006, 04:59)
Att det börjar bli obehagligt här...det har jag känt länge, men att ge sig på valfritt namn, då är t.o.m mitt mått rågat.

mad.gif

Kram valfritt namn  :wub:
caprifol
Jag är inte inblandad men kan inte låta bli att komma med ett inlägg.
Har läst inlägg här långt innan jag blev lite aktiv och skrev något. Det är på många sätt ett kanonforum - man får snabbt svar på konkreta frågor om allt från amaryllislökar till fredagmiddagar.

Högt till tak ska det vara i ett forum - MEN jag har också förvånat mig över den ibland hätska tonen och - faktiskt - sandlådeuppträdandet. Att diskutera politik ÄR känsligt och det är lätt att bli ovänner. Här känns det dock lite larvigt att man inte ens kan skriva om varuscanning utan att det blir "otrevlig stämning" och det verkar som om en del blir osams. Jag håller inte med Reserv om särskilt många av hans synpunkter i övrigt men "mognadsgraden" (som R skriver om) funderar jag också över. Ändå verkar det ju som om detta forum har en rätt hög medelålder.
Berith
CITAT (caprifol @ 07-02-2006, 09:29)
Här känns det dock lite larvigt att man inte ens kan skriva om varuscanning utan att det blir "otrevlig stämning" och det verkar som om en del blir osams.

Va?! unsure.gif ohmy.gif unsure.gif om det är tråden om varuscanning du menar.
caprifol
Äsch jag lyckas aldrig med citeringen, men det jag syftade på vara Zarah P:s

"Hur som helst tycker jag att det blev en tråkig stämning härinne nu.
Jag scannar, för jag tycker att det är mer praktiskt så. Om någon vill låta bli, för att de tycker att det är politiskt inkorrekt (som jag uppfattade det), är det okej med mig - vi behöver väl inte bli osams för det? "

Kanske ett dåligt exempel för det tillhör ju definitivt de lindrigare varianterna..
Berith
Ok, har läst igenom hela tråden igen (plockade ju fram en "gammal" tråd och kom inte ihåg allt som skrevs då) men uppfattar inte den tråkiga stämningen som Zara pratar om. Bara olika åsikter om varuscanning, bra eller dålig uppfinning. smile.gif
pejori
CITAT (Berith @ 07-02-2006, 10:21)
Ok, har läst igenom hela tråden igen (plockade ju fram en "gammal" tråd och kom inte ihåg allt som skrevs då) men uppfattar inte den tråkiga stämningen som Zara pratar om. Bara olika åsikter om varuscanning, bra eller dålig uppfinning. smile.gif

inte jag heller smile.gif
tyckte nog att det var en sansad diskusion jag smile.gif
lena:-)
Jisses...jag orkar inte läsa igenom allt som alla skrivit men det verkar som om mina länkar både med de stickade figuerna och de sk. reklamfilmerna upprört och förargat många . De har dessutom skapat missförstånd mellan forummedlemmar.

Jag vet faktiskt inte hur eller vad man skall skriva på de "öppna" avdelningarna. Samtidigt tycker jag att som "okänd" på forumet så blir man mycket lättare "kritiserad" eller rättare sagt...det är lättare att kommenterad negativt. (Osbervera inte personligt kritiserad utan inläggen kritiseras) Är man "kändis" så får man lättare respons positivt...eller är det kanske så att jag har tämligen ointressanta och kanske de sista inläggen tom var för "vågade"??????

Stryp mig gärna efter detta eller skicka ett ilsket PM till mig för inte ens det har jag fått.

ps. detta kansäkert misstolkas..av alla, av Fenja och av Felix matte och Pejori och Berith och ..........och inte vet jag om jag kan förtydliga mig heller.
pejori
vad har jag gjort nu då?

inte misstolkar jag dej väl? smile.gif smile.gif
kan inte påminna mej att jag varit otrevlig mot dej på något sätt huh.gif
iså fall har det nog misstolkats från dej...det ända jag vet, är att jag inte alltid håller med dej, men det är en HELT annan sak smile.gif smile.gif
OM jag varit otrevlig mot dej, ber jag om ursäkt, det har isåfall inte varit min mening lenasch. wub.gif
nej mig veterligen har jag inte blivit misstolkad...eller skrev jag det? jag var bara rädd att bli misstolkad wink.gif sen orkade jag inte räkna upp alla som skrivit i tråden....det var bara ett litet försök att vara lite vitsig eller nåt.. blink.gif
rolleyes.gif

litet tillägg:
Endast i de kretsar där ord är kilovara behöver man väga dem.

Stig Johansson
pejori
CITAT (lenasch @ 07-02-2006, 18:42)
nej mig veterligen har jag inte blivit misstolkad...eller skrev jag det? jag var bara rädd att bli misstolkad wink.gif sen orkade jag inte räkna upp alla som skrivit i tråden....det var bara ett litet försök att vara lite vitsig eller nåt.. blink.gif
rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif då fattar jag,...blev lite orolig bara. laugh.gif laugh.gif
Berith
CITAT (lenasch @ 07-02-2006, 18:06)
ps. detta kansäkert misstolkas..av alla, av Fenja och av Felix matte och Pejori och Berith och ..........och inte vet jag om jag kan förtydliga mig heller.

ohmy.gif <-- vääääldigt förvånad min

biggrin.gif om jag inte kommer ihåg alldeles fel (har en känsla av att jag skrivit det i flera trådar den senaste tiden) så var jag en av dom som (iaf först, innan det kunde tas illa upp just därför) tyckte att dom stickade figurerna var kul.

Gör som pejori och ber om ursäkt, om jag misstolkat dej i nån tråd där jag inte borde misstolkat dej. wink.gif

Och du! Jag trodde vi kom överens om att vi "nästangrannar" skulle hålla ihop. biggrin.gif wub.gif
Nej, för alla stickade katters sak..och även de virkade hararnas...jag har inte alls känt mig missuppfattad, varken av nån eller nån annan

sleep.gif eder mest ödmjukaste rolleyes.gif ögonrullande wub.gif hjärtblippande

"håll skaraborg snigelfritt" wub.gif wub.gif wub.gif
Ophelia
Kollande in dockorna. De var klart grymma men what? Vissa dockor är söta, andra fula, vissa dockor är nya, andra gamla. Ett tips: gå inte in i länkar där det ges en förvarning om läskigheter.

Solis dockor är riktigt läckra. Mycket personliga. Speciella. Helt klart originella. Riktiga konstverk.
silos
CITAT (Ophelia @ 07-02-2006, 19:51)
Kollande in dockorna. De var klart grymma men what? Vissa dockor är söta, andra fula, vissa dockor är nya, andra gamla. Ett tips: gå inte in i länkar där det ges en förvarning om läskigheter.

Solis dockor är riktigt läckra. Mycket personliga. Speciella. Helt klart originella. Riktiga konstverk.

Jag måste villigt erkänna att det är såå roligt att få respons på mina dockor; Tack Ophelia och alla ni andra som har skrivit vad ni tycker om mina dockor och konst wub.gif

Även negativ kritik tar jag emot tacksamt!

Säger Tunne-Nukke makerskan Kyllikki-solis smile.gif
Gillan
Är väl lite "gammalt" nu , men alla måste ju få tycka vad de vill!

I det här fallet måste jag säga att jag håller med Agneta till
100%. Jag älskar Silos dockor, men tycker att de virkade
"alstren" är fullkomligt vedervärdiga! Men allt är ju fortfarande
upp till "betraktarens öga". sleep.gif

/Gillan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon