virrevarv
Jag har sått två sorters Riddarsporre, hade fått för mig att de behövde köldperiod, så de åkte ut med Stjärnflockan, men nu har jag läst att de inte alls behöver någon kallperiod! ohmy.gif
Nu undrar jag alltså då; är det inte risk att fröna ruttnar eller blir förstörda? Eller dom ligger lugnt och gottar sig och gror när tempraturen blir som dom vill ha det? blink.gif
Har jag gjort samma tabbe med Myskmalvan och Rosenmalvan?!
Eller kan jag lugnt låta dom stå i kallbänken? För det blir trångt här inne vad tiden lider och jag hade varit tacksam om dom kunde stå kvar i alla fall.

Tacksam för svar på min kanske lite dumma fråga! Men jag måste få ro i min odlar själ! rolleyes.gif

Ha en fortsatt bra dag! Virrevarv
kerstin z5-6
det är lugnt ! det är väl inte plusgrader än hos dej ? Låt dem inte bli för böta eller torra bara -ivår smile.gif
virrevarv
Idag har det faktiskt varit det men all snö har inte tinat bort, jag har varit ute och kikat på de små liven och det verkar bra. Då ska jag komma ihåg att kolla till dom med jämna mellanrum. Tack för att du tog dig tiden!!! laugh.gif

Ha det så gott! Virrevarv
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon