Helen i Skåne
Har lagt in nya bilder på trädgården/det som ska BLI trädgård... så småningom... laugh.gif
Gunvor Nilsson
Är det samma trädgård som finns i Allt om Trädgård nr 4? Det här trädgården ser ju färdig ut - hur lång tid är det mellan tidningsartikeln och de nya bilderna? Jag kan inte få ihop det i bilderna med stora träden och buskarna.
Jag skulle tro att det är en schersmin du har - (jasmin är en slingerväxt vet jag för det har jag en själv i kruka inne).
Hur gick det med murgrönorna - fyllde de upp rabatten i höstas? Väntar på mer bilder! Tack för titten!
/Gunvor rolleyes.gif smile.gif tongue.gif
Helen i Skåne
Milde tid Gunnel, du var då på hugget! laugh.gif
Nej, den trädgården som var i AoT finns inte längre. Jag flyttade och de som kom efter ville inte ha något av det jag gjort så det fick flytta med... smile.gif
Nu bor jag i ett 70-talshus med en tomt på 1080 kvm. Inte så många tujor och enar men mååånga tallar. Inte mig emot eftersom jag gillar tall. De STORA tallarna löper längs ena tomtgränsen mot en gata, mot andra gatan finns också tall men det är av mindre sort och flera olika. Mellan de små har det planterats någon sorts tuja som inte är så dum och vi ska sätta likadana mellan de stora tallarna, där det inte finns något alls...
Detta blir väggarna... sedan är det tusen projekt på gång inne i trädgården, alla samtidigt wacko.gif vi måste så fort som möjligt få insyns- och vindskydd eftersom det finns två gator och ett välbesökt soprum i hörnet av gatorna. Trist att mossa på grannarna vareviga gång man sitter på altanen!
Självklart har du rätt, det är en schersmin! Gick lite fort där tror jag! Säkrast att rätta texten så inte fler tror jag är helt ute och cyklar i det blå tongue.gif
Mer bilder kommer! Förhoppningsvis blir pergolan klar i helgen så det dyker det upp mer. wub.gif
Gunvor Nilsson
Ja det förklarade allt. Jag tyckte att jag var hemskt dum som inte fick ihop dina trädgårdar till en! laugh.gif
Kul att se hur du skall göra pergolan och jag förstår att du måste göra det snart för humlen brukar växa så man kan se det!
/Gunvor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon