|http://www.alltomtradgard.se/forum/user_album.php?userid=1432&albumid=3859| jag håller på att längta ihjääääl mig efter detta!!!!!! tänkte att ni också skulle bli "sugna" (som om ni inte redan är det!) /Åsa
får bara upp sidan kan inte visas
Tar mig friheten att lägga in din länk
HÄR.
Visst längtar jag till sommaren men alla de där flygande och kravlande krypen är inte några favoriter. Fina bilder i alla fall!!
Mvh
Fenja
tack fenja
visst ska det bli härligt med värme och sol.
kollade mina rabatter idag, och det börjar komma upp lökväxter nu
Mina rabatter ligger djuuupt under snön ännu... och du ,Fenja , bin å humlor är inge farliga
Sagosessa
08-02-2006, 09:17
Det är det vita franska kungsljuset, Verbascum Chaxii album, visst är det vackert!!Frösådda för 4 år sen (frön av Kerstin z 5-6)/Jag har frön om du vill ha. /Åsa
längtar också till sommaren när man ser bilderna!
är det "dina egna" bin?
Nej Lottie , men jag är väldigt "tjenis" med dom, jag kan stå och studera deras nektarjakt hur länge som helst ibland...säkert många förbipasserande som undrar VAD jag stirrar på när jag står där och tittar, alldeles alldeles stilla för att inte störa dom........ å snart kan jag stå så igen (om bara snart kunde gå lite fortare
Sagosessa
15-02-2006, 16:12
Åsa: jag har mejlat dig!
Och jag har svarat på ditt mail, men fick tillbaka det , 'failure-nånting' ??!!
Kan du ha fullt i din lådda kanske?/Åsa
Gossen Ruda
16-02-2006, 11:36
Vad jag kan se så är det ett honungsbi på dom flesta bilderna, det som även kallas tambi. Sen några humlor och en geting. Har tyvärr inte kommit så långt i stekelkännedom att jag kan artbestämma humlorna.
Blir alldelse varm om hjärtat när jag tittar på bilderna
Det är roligt med bin! Jag har mina egna som ökar skörden i trädgården och naturen runt omkring!
För att inte snacka om att de mättar mitt så gott som omåttliga sötsaksbegär.
Får ett och annat stick när jag är för klumpig i kupan, men det är aldrig binas fel- bara mitt. Nån annan som har bin?
Låter spännande Lottie, med egen bikupa ..kanske man skulle skaffa - men VAR gör man det? Mycket "skötsel och underhåll"? Har du bilder? Berätta Mer! /Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.