Full version: korkad undulat
pejori
måste visa er min knäppa undulat smile.gif
han måste tro att han är en fladdermus laugh.gif
så fort det blir mörkt, klättrar han upp i taket och där sover han, hängandes smile.gif smile.gif
tydligen drabbas inte fåglar av att blodet rinner ner i huvudet på dom. wub.gif
Gurkan
laugh.gif laugh.gif

Är du säker på att det är en undulat och inte en liten knäppgök ??
pejori
galningen har gjort så sen han var liten laugh.gif laugh.gif
förstååår inte varför jag får så knäppa djur laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kathy
Lillplutten då!! wub.gif wub.gif wub.gif

Undulater är underbara. wub.gif

Jag har själv haft några underbara orginal. biggrin.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 07-02-2006, 19:31)
galningen har gjort så sen han var liten laugh.gif  :lol:
förstååår inte varför jag får så knäppa djur laugh.gif  :lol:  :lol:

Det sägs att man blir som dom man umgås med unsure.gif wink.gif .....så du får väl skylla på uppfödaren rolleyes.gif ......Hoppas för fasen att det inte är din egen uppfödning nu då huh.gif wub.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 07-02-2006, 20:30)
CITAT (pejori @ 07-02-2006, 19:31)
galningen har gjort så sen han var liten laugh.gif  laugh.gif
förstååår inte varför jag får så knäppa djur laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

Det sägs att man blir som dom man umgås med unsure.gif wink.gif .....så du får väl skylla på uppfödaren rolleyes.gif ......Hoppas för fasen att det inte är din egen uppfödning nu då huh.gif wub.gif

ja...jag väljer tydligen dom mest orginella laugh.gif laugh.gif
dom andra lär jag tydligen upp, säger dom som känner mej laugh.gif laugh.gif wub.gif
Magdis
Åååå den blev jag kär i direkt! wub.gif Jag gillar såna där små tokar som gör lite vad som faller dem in. De går direkt till mitt hjärta. smile.gif
humla
Så söt wub.gif Det är kul när de har lite egna grejer för sig. Har också haft ett större antal undulater, parakiter och duvor.
*Felix matte*
Så vackra fåglar du har wub.gif
Kakaduan
Vad festligt! laugh.gif Hänger den där hela natten eller bara en liten stund? Den borde ju få blodstockning i huvudet...

Söta är de i alla fall. Hade undisar när vi var små och de har alltid varit stora små personligheter med en massa hyss för sig.

Kakaduan
pejori
CITAT (Kakaduan @ 08-02-2006, 16:05)
Vad festligt! laugh.gif Hänger den där hela natten eller bara en liten stund? Den borde ju få blodstockning i huvudet...

Söta är de i alla fall. Hade undisar när vi var små och de har alltid varit stora små personligheter med en massa hyss för sig.

Kakaduan

den hänger där hela natten tills det ljusnar smile.gif smile.gif
Kakaduan
En både äcklig (varning) och lite rolig historia om min kusins undulat (den hette Olle och gillade att gå på golvet.

Min kusin fixade vid diskbänken och tog ett steg bakåt - och satte hälen på Olles huvud. Hon hann känna honom innan hon satte ner foten helt, men Olles skalp/svålen lossnade från skallbenet och hängde i en liten flik framme i pannan. Kusinen rusade ut gråtande och skrikande, min moster grät och darrade och skickade in sin sambo - en 2-meters kaxig polis - att ta hand om det hela. Han svimmade nästan men vek tillbaka och tejpade fast "locket" med tejp. Olle verkade inte må dåligt alls, utan var helt som vanligt och skadan läkte faktiskt. "Locket" av hud lossnade efter ett tag och ny frisk hud kom fram - dock utan fjädrar.

Olle döptes då om till....

...cabri-olle!

laugh.gif
Kakaduan
pejori
CITAT (Kakaduan @ 08-02-2006, 16:16)
En både äcklig (varning) och lite rolig historia om min kusins undulat (den hette Olle och gillade att gå på golvet.

Min kusin fixade vid diskbänken och tog ett steg bakåt - och satte hälen på Olles huvud. Hon hann känna honom innan hon satte ner foten helt, men Olles skalp/svålen lossnade från skallbenet och hängde i en liten flik framme i pannan. Kusinen rusade ut gråtande och skrikande, min moster grät och darrade och skickade in sin sambo - en 2-meters kaxig polis - att ta hand om det hela. Han svimmade nästan men vek tillbaka och tejpade fast "locket" med tejp. Olle verkade inte må dåligt alls, utan var helt som vanligt och skadan läkte faktiskt. "Locket" av hud lossnade efter ett tag och ny frisk hud kom fram - dock utan fjädrar.

...cabri-olle!

laugh.gif
Kakaduan

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Klematis
Slutade ju lyckligt. Det gäller att snabbt hämta sig när det händer sådant.
Häftig undulat´du har.
Magdis
CITAT (Kakaduan @ 08-02-2006, 16:16)

...cabri-olle!

laugh.gif
Kakaduan

Man kan ju inte låta bli att skratta åt slutet! laugh.gif laugh.gif Så oerhört fyndigt! Lika kul som den där ugglan eller vad det var för fågel som flög in i en elledning och orsakade strömavbrott och efter det kallades för Eloff! laugh.gif

Men huuu så hemskt, jag skulle fått total panik tror jag! ohmy.gif Vilken tur att han klarade sig ändå.
Klematis
Fick nästa uggla heta ELON?
Klarde sig ugglan?
Magdis
CITAT (Klematis @ 08-02-2006, 16:27)
Fick nästa uggla heta ELON?
Klarde sig ugglan?

Ja han klarade sig. Det var i Sundsvall nånstans tror jag. Får väl se om det blir nån Elon nån gång också! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon