Ullet
Jag köpte en djupt violett/sammetslila petunia förra året o tog frön från den, finns det ngn chans att jag får upp samma eller är dom väldigt sortoäkta? Iofs finns samma frö hos Lindbloms såg jag men ville testa dom här. *ler*
kerstin z5-6
int- men det hindrar inte dina frö från att bli vackra eller till stora delar samma färg som förra årets plantor laugh.gif
Ullet
*asgarvar* Stora delar...*flinar* Ja, man får väl se då vad det blir, alltid blir det nåt!
Maggan H
'Vanliga' petunior, alltså inte häng, har blivit som dom jag tog fröna från, enbart samma färg. Däremot hängsorterna stämmer inte alls! Blir helt andra färger och former med, de flesta blev inga riktiga häng. unsure.gif
kerstin z5-6
Om ni tycker jag svarar Ullet kort -beror det på att hon bor ett par stenkast bort och är familjär med seden att ta vara på inandningen samtidigt som man svarar ja på något - -schuuuu...alltså
Därav "Int"
vi spar på orden smile.gifsmile.gifsmile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kul att de vanliga petuniorna inte var så promiskuösa
Maggan H
laugh.gif tongue.gif laugh.gif
Ullet
jo wink.gif
Lady Hamilton
Behöver jag tala om att vi har väldigt damm-fritt hemma efter en -"Hetsig diskussion"?! laugh.gif
kerstin z5-6
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon