stina
Någon som har/har sett en Rosa Helena eller Polstjärnan som får växa fritt, dvs utan stöd? Hur växer den då? Blir det en buske eller en marktäckare? Bra eller dåligt??? Eftersom jag gillar det vilda, tufsiga så är jag lite sugen om det funkar! rolleyes.gif

/Stina
kerstin z5-6
Här ser du några ex -titta på Thomas Bs ex tex -den växer utan stöd
rosa helenae
Betty
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-02-2006, 21:27)
Här ser du några ex -titta på Thomas Bs ex tex -den växer utan stöd
rosa helenae

Oj så vacker ros! Känner starkt att jag "behöver" en sån... wub.gif
kerstin z5-6
Ja en sån måste alla ha smile.gif
CGB
Utan stöd kan jag tänka mig att polstjärnans stammar lutar sig mot marken eller lägger sig ner helt och hållet. Antagligen växer det då ut nya
lodräta sidogrenar som i sin tur efter en viss uppnådd längd tenderar att böja sig. Slutresultatet blir väl någonting i stil med ett 'landstigningshinder i taggtråd'?, som kan bli svårt att skydda för sork och andra gnagare.
Hepe
CITAT (stina @ 07-02-2006, 20:46)
Någon som har/har sett en Rosa Helena eller Polstjärnan som får växa fritt, dvs utan stöd? Hur växer den då? Blir det en buske eller en marktäckare? Bra eller dåligt??? Eftersom jag gillar det vilda, tufsiga så är jag lite sugen om det funkar!  :rolleyes:

/Stina

Jag har en polstjärnan som växer fritt. Grenarna lägger sig INTE ner utan står rakt upp tills de böjs utåt av tyngden när de blir för långa. Den växer vackert likt en stor fontän och försöker även få grepp om äppelträdet som står nära med de längsta grenarna. Jag är osäker på vad jag ska göra med busken eftersom den tar otroligt med plats och blommar ganska kort tid. Jag har planterat en stakväxande clematis invid för att se om det förlänger blomningen.

Helene
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon