Full version: Vårtecken
vickeva
Fick ett mail från en kollega innan idag, hon hade varit hos sin mamma i Dalby (utanför Lund) och mamman hade stolt visat den första vintergäcken som blommade!!! Nu är det snart vår!!
(Jag undrar om hon stått med hårfönen och töat snön runt... laugh.gif ) Ska be om bildbevis i morgon!
kerstin z5-6
Mitt fikon har satt fullt med frukt :)räknas sånt ? biggrin.gif
Betty
Härligt! Så då finns det hopp om liv i alla fall då - trots att det snöar och blåser kallt. biggrin.gif
vickeva
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-02-2006, 22:10)

Såklart!
Betty
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-02-2006, 22:10)

Allt positivt räknas! biggrin.gif
Lady Hamilton
CITAT (Betty @ 07-02-2006, 22:11)
Allt positivt räknas! biggrin.gif

Då räknas även mina vårlökar!!! De har kommit upp flera centimeter!!
Jag har de i krukor ( ute i uterummet?
Betty
CITAT (Hamilton @ 07-02-2006, 22:17)
Då räknas även mina vårlökar!!! De har kommit upp flera centimeter!!
Jag har de i krukor ( ute i uterummet?

Absolut! biggrin.gif wub.gif
Alpiner i Halmstad
Kerstin!
Har Du bladen kvar på fikonbusken.
Är det eftersommarens ämnen som sväller eller är det nybildade fruktämne?
Här blommar vår tidigaste trollhassel.

M.v.h. bernt
Zaz
Den första (av förhoppningsvis dussintals) clematisar som tillbringat vintern i mitt kylskåp har kommit upp!
...en Clematis alpina, vet inte riktigt klon, men typ 'White Plena'... wub.gif wub.gif
...vårtecken? rolleyes.gif
Tesa
...SOLEN har kommit hit till mig redan....visserligen bara mellan träden på åsen men den är här!! wub.gif wub.gif wub.gif
renate
Här regnar och snöar det om vartannat,inga vårtecken än 1°. sad.gif
noora
Här snöar det bara mer och mer. Om nåntign spirar under snön så syns det i alla fall inte. Jag funderar på att gå och plocka några drivkvistar, men det är ju så mycket snö... Jaja, snöskottning är väl bra motion det med, och bättre att det är mycket snö när det blir -20 (så som det var i helgen) än barmark.
kerstin z5-6
jag tror det är nya fikon fruktämnen, fast jag är inte säker -många av bladen har suttit till nu -fast nu utvecklas nya fina blad och de gamla verkar tacka för sig
Alexander-VG-zon3
här börjar det sakta smälta men sen skulle det frysa på i gen sad.gif sad.gif men emn våren kommer snart hoppas jag på biggrin.gif laugh.gif
Ewa L
Jag tog en runda runt tomten i söndags, och trots den arktiska kylan såg jag två små vintergäck som gjorde skäl för namnet. wub.gif wub.gif
Elisabeth P
Har plockat in några drivkvistar av forsytia och ginst, känns som lite vår inomhus wub.gif , än är det ett tag tills man får uppleva det ute tongue.gif

Ginsten kanske jag skulle kippt i höstas för topparna verkar lite torra och döa sad.gif , äh får se de kanske bara behöver lite tid tongue.gif / Lisa
Evin
Mina krokusar har blommat över och mina pärlhyacinter står i blom....inomhus...
Har man inte vår ute så får man ha den inne....
pejori
så här ser det ut på norrsidan här..
Ewa L
Jag såg i blomsteraffären att de tog 45,- kvisten för Forsythia. Dessvärre har jag inte haft någon framgång när jag försökt driva upp dem inne. Finns det något knep?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon