Full version: Jippi!
yenny
Ja inte är det så många kanske... men flera stycken har börjat växa i alla fall biggrin.gif

bellan har fått nya fina blad

min lacunosa ser ut att börja växa...

limoniaca likaså...

multifloran har två nya blad och en knopp

liten tillväxt på min thomsonii (kan ni se den?)
Alexander-VG-zon3
så ser inte min multiflora ut är det säkert att det är en multiflora för annars så vet jag inte vad miin är .men roligt att dom växer själv så växer min triccolor elelr hur den stavas å hjärthoyan växer även vargatan växer sen ha jag äntligen fått hoya bella blommrona att slå ut å stanna kvar blev jätte lycklig när dom är kvar med blommor biggrin.gif biggrin.gif wub.gif wub.gif
yenny
jo jag är säker på att det är en multiflora... har du bild på din så vi kan jämföra?
Linda_A
Visst blir man lycklig för det minsta lilla. wub.gif wub.gif Underbara bilder!

Som jag tror inte att min älskvärda curtisii verkar inte må sämre i alla fall efter jordbytet. huh.gif biggrin.gif

Och sen min underbara lilla multiflora knopp som bara blir större och större för var dag som går.
yenny
CITAT (Linda_A @ 08-02-2006, 09:30)
Visst blir man lycklig för det minsta lilla. wub.gif wub.gif

Ja visst blir man biggrin.gif de lever o de växer wub.gif
pejori
visst är det en multiflora du har.
så här ser min ut. smile.gif

och ja...jag ser den yttepyttelilla tillväxten på thomsoniin. laugh.gif
Linda_A
pejori: Vad läcker!!! (synd bara att bilden blir så gulaktig)

wub.gif
Alexander-VG-zon3
som pejori ser ut så ser min ut fast jag så även på en sida att det fanns 4olika blad sortert på en multiflroa så nu vet man det tongue.gif tongue.gif wub.gif
brittmarie
Även med mina börjar det hända något. Tog dem som små skott förra året.
Har aldrig haft Hoya förut så det ska bli spännande att se vad som händer och om det är något som trivs här och som jag kan ta väl hand om.

Alexander-VG-zon3
brittmarie vad heter den på latinks din hoya har en sån men glömt namnet på den smile.gif
Zazu
ser ut som en vanlig carnosa...

mvh zazu
brittmarie
Det är så rätt så. Det är Hoya Carnosa.
Tror att den och bellan är 2 sorter som är bra att börja med. Iallfall för mig.
Zazu
brittmarie, i ditt krukväxtalbum, första bilden, andra krukan från höger, vad är det? fastnade för bladen.. och den röda fläckiga?

mvh zazu
Alexander-VG-zon3
oki men så ser inte min carnosa ut wink.gif sad.gif sad.gif jag måste någ kolla upp mina namn på min hoyor för inget verkar stämma här wink.gif unsure.gif sad.gif sad.gif
brittmarie
Hej zazu!
Den andra från höger i yttersta raden är en Kohleria, Beethoven.
Den med rödfläckiga blommor är en Kohleria, Marquise de Sade.
Båda två men även flera andra finns det bilder på hos Gesneriasterna
Maria i Helsingborg
Vilken härlig tråd - hopp om livet, trots vissa förluster. Jag ska gå igenom imorgon men jag kan också meddela redan nu att det händer saker och ting i krukorna wub.gif
morellen
jag upptäcker också lite livstecken här och var. Multifloran har en knopp på G, skall bli kul att se om den orkar blomma. Nu är det bara en liten, omärkt, hoyastickling som tjurar och inte ser ut som den har någon lust att leva till våren...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon