Full version: Latrintunneklubb?
Hannele
Latrintunnor är vackra, billiga - och går även att använda som kompost...

Hannele
Oljetunnor borde också få en klubb! tongue.gif
Jag har änmält mej som medlem - fast ännu har jag inga...

Virgo
hejsan,

Dessa klubbar kan slås ihop till en klubb :

Klubben för övriga!

Det är inget fel på Pallkrageklubben.

Nu får ju alla veta vad en pallkrage är och endast de lata och okunniga i bläddringsteknik kommer att fråga vad en pallkrage är. tongue.gif
Gunvor Nilsson
Jag hoppas att pallkrageavdelningen inte upphör!
För många år sen odlade jag i pallkragar, sen eldade jag upp dem när de blev lite mosiga i träet och grävde upp gräsmattan och köpte jord så jag fick öppna odlingsytor.
Men nu har jag kommit underfund om att det är nog inte så tokigt med pallisar ändå när man har skogstomt.
Fördelar; man kan lägga gamla fönster på dem, man slipper kratsa mossa som obarmhärtigt tar sej in bland perennerna, man kan lägga nät över på vintern så inte harar och rådjur trampar ner och tuggar i sej plantorna.
Faktiskt ser jag nu bara fördelar - snälla ta inte bort avd. jag kommer nog att behöva den i vår! rolleyes.gif
ulf
Det är helt OK att elda upp det murkna träet ifrån pallkragar ( du läggerväl askan på dina bärbuskar?), men jag sparar på gångjärnen och sågar till nya sidor, antingen av spillvirke eller av TRYCKIMPREGNERAT virke, som jag skruvar på plats i stället för att som det varit från början nitat. Fast jag tycker att hållbarheten är ganska bra ändå. Obehandlat virke håller att odla i och att kompostera i i många, många år. rolleyes.gif
Ingrid på Västkusten
Tjaa-a man kan nog diskutera lite av varje här.

Hannele har ju gjort många protesterande inlägg om pallkragar - *LOL*
och nu ett där hon visar sin latrintunna - fast om jag är helt ärlig så tycker jag mkt hör hemma i avdelningen om kruk och balkongodling - där har jag svårt att inlemma pallkrageriet faktiskt .

Kan vi inte få ha kvar pallkrageavdelningen ett tag - jag tror många nybörjare inom trädgård kan bli otroligt hjälpta av den!

Funderar Ingrid
Sassa
Hejsan! biggrin.gif

Jo hördu Hannele det var jättefina bilder är det hemifrån dig?

Det här med pallkrageklubben låter jätteskojigt. jag tänker banne mej skaffa såna tillvåren va slappt istället för att spika ihop drivbänkar. nu är det ju lite lågsäsong när det gäller uteodling.
och skall man ta bort en rubrik så vore det väl för att ingen skriver några inlägg alls nånsin. och inte efter en vecka så där hippsom happ. och då skall det väl vara en i pallkrageklubben som tar intiativ till detta och inte en i latrintunneklubben. Om nu Hannele vill ha en sån latrintunneklubb och det gör henne glad då har jag inga invändningar. Alla skall vara glada laugh.gif !
hälsar sassa varför finns inte växthusklubben förresten?
Hannele
Var hör badkarsodlare hemma nånstans?

Latrintunna är hos mej - full med vårlökar nu! De vackra oljefaten är från boken Trädgård i kruka av Geite & Bühler.
yla
badkarsodlare

jag undrar om dom kommer ur lökar eller sår man dom
kanske man sätter ner en liten balja i jorden så växer den upp o blir ett badkar tongue.gif tongue.gif
flåt wub.gif jag kunde inte låta bli

ord ni vet rolleyes.gif wub.gif laugh.gif
abborrmaster
mm... återigen blir jag tvungen att tänka på köttbullsträden....

/Simon
Berith
CITAT (abborrmaster @ 19-01-2003, 13:46)

/Simon

Köttbullsträden...? Hmm! Nää, jag klurar inte ut det, Simon. Vad menar du?
blink.gif unsure.gif wink.gif
Gunvor Nilsson
CITAT (abborrmaster @ 19-01-2003, 13:46)

/Simon

....ja då kom jag att tänka på de vajande spaghettifälten i södra Italien! wub.gif
abborrmaster
okej, jag menade buske... Köttbullar på buskar! Jag kan inte bidra med någon konkret odlingsfakta (men ett hett tips för dem som vill veta mer rekommenderas ett gammalt bamsenummer). Busken blir kanske lika hög som till naveln på en kanin (om de skulle ha någon dvs.) och odlas först och främst av onda professorer... Fans nog pannkaksplantor också men jag kan blanda ihop det...

/Simon
Monique
rolleyes.gif Katten Findus odlar köttbullar i grönsakslandet !!!!
abborrmaster
jaså? Han med?
Hannele
Har du målat själv, abborrmaster?
Eller varför förföljer denna bild mej, var jag än trycker?? blink.gif
Hannele
Nu blommar latrintunnan av allium!
Stått ute hela vintern.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon