Full version: Lär din katt
Inga från Närke
Hittade denna sida när jag var ute igår på internett. Lite onödig kanske men tyckte den var lite kul.

http://www.coolstuff.se/p468/LitterKwitter.html
yenny
jag hade en kompis förut vars katt hellre satt på toaletten än i sandlådan. så det skall nog fungera om man vill slippa sanden.
Klematis
Himla bra bara hon/han inte kíssar på kanten.
kristerh
kan katten läras att fälla ner locket oxså när den är klar... wink.gif laugh.gif
krister
Klematis
Och inte glömmer att spola!
Nanna
Det måste jag lära min kisse! biggrin.gif
humla
Trodde det var på skoj först, men det verkar ju seriöst ohmy.gif

Vore kul att veta om det funkar.
nelly.trott
jag vet jag vet gammal tråd...
Men JA ! Det funkar smile.gif

min katt är nu på sista stadiet med grön ring och utan sand alls!

Tro mig det är så skönt och miljövänligt ! DU bara spolar ner efter katten. ingen lukt alls! otroligt.

Det tog ca en månad för att komma till det stadiet min katt är på.
Måste erkänna att jag hade lite brottom att lära han hihihi men han fattade galloppen rätt fort.

Innn vi köpte kwitter så ställde jag katt lådan på toan och en pall bredvid för han skulle lära sig höjden.

ca 4 dagar tog det .... sen röd ring och sand i ... efter första besöket tänkte jag OOOOOOO MY .... det blir så skitigt!!!

Sand överallt och så fick man städa omgående (som liten gick han 5 ggr på toa i exakta tider som tur )

sen en vecka senare en orange ring och mindre sand och efter det mindre sand och när tiden var inne för katten att gå på toa var jag med han och hjälpte till att han träffar i hållet och fattar att så fort det går in där så luktar det inte !!!!

Sen lade jag den gröna ringen på den oranga för att vänja katten vid nästa steg ..... det gjorde att det blev lite obekvämt för honom att inte vilja träffa i hållet hihihihi så automatiskt satte han sig rätt och så efter en vecka till tog jag bort det oranga smile.gif och det är bara den gröna kvar.....

han gjorde ett mistag första gången han skulle göra nr 2 på toa hihihi han blev förvirrad och gjode nr 2 bredvid toa ....

hmmm tänkte jag .... skall kolla hans nästa nr 2 och hjälper han ... och det gick

sedan dess inga problem med täningen.... lite godis när han e in action och voila !

om ca en vecka e vi nog kwitter med kwitter också smile.gif

det haar kostat 695 kr en månad av beröm och godis och 2 paket sand.....

MariaS
Ja visst funkar det. Vår Chippen gillar detta tack o lov, för han är ju numera könsmogen dessutom. Dessutom verkar det funka så bra, att om vi glömmer bort oss och fäller ner locket, sätter han sig och gör nr1 i handfatet... pricksäkert!
nelly.trott
visst e det skönt!

Jag tänkte sätta kardborrband självhäftande på locket och vattentanken så den håller sig .

Idag tog vi bort den gröna sista insatsen--- sen e det bara att vänja katten vid den färggranna sitsen smile.gif

tog ett foto med smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon