Full version: PC-spel för vuxna
Bee
Hej!

Är det någon som har förslag på något trivsamt pcspel för vuxna som jag kan skaffa mig? Jag har tröttnat på Backpacker (version 3 är inte heller lika kul som 2:an; jag gillade att vara fruktsorterare smile.gif )
Sims är inget för mig, jag har vuxit från att leka med dockor och dockhus.
Nej, jag vill ha ngt att förströ mig med som omväxling till Kungen, Harpan och Mahjong.
Någon här på jobbet nämnde något frågesportsprogram typ TP men hon kom inte ihåg vad det var för något.

Och abolut inte ett spel som innehåller krig, våld och blod! Det får tonårspojkarna ha för sig själva.

Förslag, nån?

//Bee
jendah
Något av Mystspelen kanske.
Massa gåtor att lösa, inget våld smile.gif
De gamla är billiga att köpa, de nya inte lika billiga, men med supergrafik och massor att titta på smile.gif
LadyG
Varför inte t ex Zoo Tychoon, där du ska driva och sköta en djurpark? Theme Hostpital eller Theme Park handlar om att driva sjukhus eller park (garanterat överraskande). Eller Locomotion som går ut på att framgångsrikt lyckas driva ett eget transportföretag. Annars kan du köpa något av alla archade-pack som finns ute. Archade pack är en samling spel, ibland från Amiga eller Atari, som innehåller pusselspel av olika sorter. Det finns gott om olika flipperspel, om man gillar det.
Monica M zon 4
Mina favvisspel är Broken Sword-serien. Finns tre spel i serien, The shadows of the Templar, The smoking mirror och Sleeping dragon. Serien är tecknad så det är som att befinna sig i en serietidning. Huvudpersonen är en amerikansk kille och en fransk kvinnlig journalist. Utspelar i nutid. Man får lösa mysterier som är helt logiska att lösa men lite kluriga. Lite, lite våld förekommer. Men inget blodigt och inget hysteriskt skjutande.

En annan favorit är Monkey Island-serien. Också tecknad och med massa mysterier att lösa. Huvudpersonen är en pirat (snäll) i Karibien. Men det är inga logiska lösningar så man får använda massor av kreativitet och tänka i nya banor för att lösa problemen. Ibland har jag fått kolla på nätet efter lösningar när jag kört fast.
Veganvarg
Zoo tycoon är min absoluta favorit!
Inreda olika hägn för olika djur, så att de trivs. Ha rätt underlag, rätt växter, rätt stenar, och kanske låta djuren dela hägn med andra arter.
Och mår de riktigt bra får de ungar... vårtsvinsungarna är så hysteriskt söta!!
wub.gif
Veganvarg
Ett annat charmigt spel är Lemonade Tycoon.

Där ska man sköta ett lemonadstånd, och sälja lemonad.
Beroende på vädret ska man välja en plats att stå på fär dagen. Regniga dagar på gallerian, soliga dagar på stranden osv. Är det kallt ska man ha mycket socker i drickan, annars säljer man dåligt. Varma dagar ska det vara mycket citron i..

Dessutom kan man investera pengar i reklam och i bättre juicepressar och bättre råvaror.

Ett väldigt enkelt men förvånansvärt beroendeframkallande spel! smile.gif
Monica M zon 4
Rollercoaster tycoon är rätt kul också. Där får man bygga nöjesfält. Det gäller att ha tillräckligt många intressanta attraktioner. De får inte vara för häftiga för då blir besökarna illamående och köper inte glass och korv och orkar inte åka fler attraktioner. tongue.gif
Margaretha
Det är ju inget egentligt PC-spel, men jag brukar spela Taipei på Ica-kurirens hemsida. Bra för hjärnan och bra avkoppling. wub.gif

Förutsätter nog att man har bredband!

http://www.icakuriren.se/spel.asp
jendah
CITAT (Margaretha @ 08-02-2006, 13:22)
Det är ju inget egentligt PC-spel, men jag brukar spela Taipei på Ica-kurirens hemsida. Bra för hjärnan och bra avkoppling. wub.gif

Så illa beroendeframkallande bara rolleyes.gif rolleyes.gif
Margaretha
CITAT (jendah @ 08-02-2006, 13:23)

Så illa beroendeframkallande bara rolleyes.gif rolleyes.gif

Dessvärre! wub.gif
Bee
Tack för alla bra förslag. Jag tar listan med mig till spelaffären och ser vad dom har hemma (och till rätt pris). Tar gärna emot fler förslag!

Taipei är en gammal favorit som tyvärr försvann med den gamla datorn sad.gif
Jag älskade det! Kunde sitta i timmar. Det var klart beroendeframkallande. En variant av det är Mahjong 2000 som jag har just nu. Fast den är inte så bra som Taipei, ingen "tipsknapp" tex och man kan inte få fram olika modeller. Symbolerna på brickorna är rätt lika. Och det är nästan lika beroendeframkallande.
Tack för tipset att det finns på nätet! Måste testa... bara en stund..... hehe Ikväll, inte här på jobbet. Aja baja, inte på jobbet, inte nu...

rolleyes.gif
Betty

Perfekt när man behöver varva ner eller innan man går och lägger sig. Ljudet är så rogivande. smile.gif
Gurkan
Här finns 1000-tals gratis- och sharewarespela att ladda ner.

Shareware.com/Games
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon