fruberglund
Skrev och önskade en ny medlem välkommen till forumet men det var tydligen fel eftersom jag inte hade något svar på hans fråga. Så här skrev nästa person:

Trötter, du måste redan vara trött, bara ett svar, och det intetsägande!

Är det verkligen intetsägande att vara trevlig??? Trodde jag inte men ska sluta välkomna folk i så fall, speciellt om jag inte har svar på frågan sad.gif

Brukar sällan ta åt mig men reagerade här!

Till Arborator som skrev det jag reagerade emot och som också är ny medlem vill jag bara säga VÄLKOMMEN HIT, bara för att jag inte kan låta bli att vara så jädra trevlig!!! tongue.gif wink.gif
cic
Vad har hänt? I vilken tråd?
Lady Hamilton
ohmy.gif Jag fattar inte heller något????
pejori
äh..häng inte upp dej på det smile.gif smile.gif
arborator menade nog inte så illa som det kan tolkas smile.gif smile.gif
Lady Hamilton
Ja nu har jag hittat det...........
fruberglund ska inte bry sig om det wub.gif Utan fortsätt du att hälsa nya medlemmar välkomna smile.gif
fruberglund
Här är den

Hamilton & Pejori - jag tar inte åt mig personligen men tycker bara det är tråkigt att få en sån respons när man bara vill vara snäll sad.gif

Nu bryr jag inte min söta hjärna i det längre, har viktigare saker för mig tongue.gif
Magdis
CITAT (fruberglund @ 08-02-2006, 21:03)
Här är den

Hamilton & Pejori - jag tar inte åt mig personligen men tycker bara det är tråkigt att få en sån respons när man bara vill vara snäll sad.gif

Nu bryr jag inte min söta hjärna i det längre, har viktigare saker för mig tongue.gif

Se det som att du faktiskt bara var vänlig och artig som hälsade välkommen och om någon retar sig på det så är det troligen en riktig surkart som inte är värd att lägga ner energi på. smile.gif
Gurkan
CITAT (arborator @ 07-02-2006, 10:31)
......
Nu skriver jag inte mycket, tänk.!Jag har min vänster tumme i paket, igår på kondis salen en Panattamaskin slog tummen hårt, det var ett sällsynt fel i apparaten. Muttern lossnade  i tyngpacket, den hade en vanlig mutter,inte Nyloc,
Så jag får nog betalt  allt,hoppas att även ersättning, kanske tre veckor,
.....

Om fruberglunds svar var ovidkommande ... vad var då inte arborators nästa inlägg ???? laugh.gif laugh.gif

Hoppas tummen blir bättre snart arborator !!!
Gåsis
Jamen fortsätt lilla frun, det är skönt med någon som är rekorderligt vänlig och bryr sin söta hjärna wub.gif

Läs du tummeninlägget och jämför med ditt vänliga välkomnande så ligger du bra till laugh.gif

/Åsa
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-02-2006, 21:05)
CITAT (fruberglund @ 08-02-2006, 21:03)
Här är den

Se det som att du faktiskt bara var vänlig och artig som hälsade välkommen och om någon retar sig på det så är det troligen en riktig surkart som inte är värd att lägga ner energi på. smile.gif

håller med. smile.gif smile.gif
hälsar också nya välkommna...även om det skulle reta någon wub.gif wub.gif
tror att det känns bra, att som ny bli uppmärksammad med ett välkommnande wub.gif
Klematis
Jag tyckte det var jätte trevligt att bli hälsad välkommen när man var ny. Då hade man ju den tråden att gå in på i början och lärde sig lite namn osv.
Parazzi
Självklart är det mycket trevligt att bli välkomnad som ny på ett forum. smile.gif
kamelian
Hej !
Mig var det ingen som välkomnade hit om jag minns rätt, men jag har inte blivit sur över det
jag fick snabbt hjälp med mina frågor om te.x digitalkamera och bilder
till mitt album som jag inte klarade av och tackar alla hjälpsamma för det smile.gif
Boxer
Woops! Kamelian, då ska jag be att säga hej och kul att du hittat hit. smile.gif smile.gif smile.gif *viftar på svansen*
pejori
CITAT (kamelian @ 09-02-2006, 00:18)
Hej !
Mig var det ingen som välkomnade hit om jag minns rätt, men jag har inte blivit sur över det
jag fick snabbt hjälp med mina frågor om te.x digitalkamera och bilder
till mitt album som jag inte klarade av och tackar alla hjälpsamma för det smile.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
du hoppade in så fort och bra, så det behövdes inte laugh.gif laugh.gif laugh.gif
du han bli varm i kläderna redan på testforumet wub.gif
kristerh
Det är bara bra att det fortfarande finns artiga människor, så fortsätt med det Fru Berglund wub.gif
det finns alltid någon som vill gnälla över nåt wink.gif
krister
Hannele
CITAT (arborator @ 06-02-2006, 10:29)
Trötter, du måste redan varal trött,  bara ett svar, och det intetsägande!
Sverige hjälpte Finland så mycket under vinterkriget så att det är vår tur att försöka hjälpa i nödet.

CITAT (fruberglund @ 08-02-2006, 17:34)
Är det verkligen intetsägande att vara trevlig???
Trodde jag inte men ska sluta välkomna folk i så fall, speciellt om jag inte har svar på frågan sad.gif

fruberglund, det var ett skämt, arborator är också helt ny här och han kan inte så perfekt svenska.
Han försökte lätta upp stämningen, det betydde ingenting.
Han menade inget illa. Hav lite tålamod med nykomlingar, som inte hunnit lära sej stilen här. sleep.gif
Folk vill sällan illa, de orkar bara inte väga varje stavelse med guldvåg.
Reserv
CITAT (Hannele @ 09-02-2006, 13:04)
fruberglund, det var ett skämt, arborator är också helt ny här och han kan inte så perfekt svenska.

Hur vet du det? unsure.gif Det är juh möjligt att det var så, men hur kan du va´så säker på det? wink.gif
Hannele
CITAT (Reserv @ 09-02-2006, 13:47)

Hur vet du det? unsure.gif Det är juh möjligt att det var så, men hur kan du va´så säker på det? wink.gif

Gamla finska gubbar har man väl hört förr. Och svenska gubbar med. biggrin.gif
Läs själv hela hans inlägg.
Reserv
CITAT (Hannele @ 09-02-2006, 16:09)

Det har jag gjort, konstaterat att svenskan inte är helt okay, men att det skulle va´nåt underliggande skämt gick mig förbi huh.gif
amaira
CITAT (Gåsis @ 08-02-2006, 21:23)
Jamen fortsätt lilla frun, det är skönt med någon som är rekorderligt vänlig och bryr sin söta hjärna wub.gif

biggrin.gif wub.gif biggrin.gif Precis vad jag tänkte!

Tänk, Fru Berglund, att det är verkligen uppskattat trevligt med dig, just för att du är så jädrans trevlig och har en sån söt hjärna! wub.gif
*ler stort över hela ansiktet*
Boxer

Min tolkning är: att ett intetsägande svar var det enbart på det viset, att frågan inte blev besvarad.

Men att det skulle vara något negativt att vara trevlig, kan jag inte i min vildaste fantasi inte tro att arborator tycker.

mvh / Eva *viftar lite till* smile.gif wub.gif
Reserv
CITAT (Boxer @ 09-02-2006, 17:52)

Min tolkning är: att ett intetsägande svar var det enbart på det viset, att frågan inte blev besvarad.

Men att det skulle vara något negativt att vara trevlig, kan jag inte i min vildaste fantasi inte tro att arborator tycker.

mvh / Eva *viftar lite till* smile.gif wub.gif

Nä, nä, jag tror inte heller att det va´tänkt som nåt otrevligt, men knappast på skämt heller. huh.gif
arborator
Nu först såg jag denna diskussion. Tack för välkomst önskningar för en ny skribent, och inte svensk. Inte tänker jag skriva så mycket, som ni har kanske redan sett jag är mest intresserat att lära nytt om beskärning och jämföra förhållanden mellan oss. Och förstås det är nyttigt att skriva svenska, som är inte mitt modersmål. Om ni ser grova fel, var god och korrigera! Jag försöker nog för det mesta skriva utan lexikon.
Ophelia
Tycker din svenska är utmärkt.

Sydämellisesti tervetuloa smile.gif
arborator
Kiitos Ophelia, pitääkin heti kertoa että muutimme evakkoina Hankoon, hyvin ruotsalaiseen silloin v. 1946. Yhteiskoulua kävin 5 vuotta ja sain ruotsissa viitosen, armosta, kun en jatkanut lukioon. Käytäntö sitten opetti, ruotsinkielinen puutarhakoulu ja 8 kk työ Ruotsissa.
Kirjoitin lakin 2002 aikuislukiosta ja ruotsista sain huonoimman arvosanan, magna, en tosin käynyt kuin muutamalla tunnilla. Olisi pitänyt harjoitella enemmän kuullun ymmärtämistä, sama asia kuin vaimon kanssa. Kolme muuta pakollista ainetta olivat sentään eximiaa. Kaikkiaan lakin saamiseen meni 1.5 vuotta, reaalin kirjoitin syksyllä. Onhan täällä varmaan muitakin suomalaisia joten terve vaan.
silos
CITAT (arborator @ 19-02-2006, 10:16)
Kiitos Ophelia, pitääkin heti kertoa että muutimme evakkoina Hankoon, hyvin ruotsalaiseen silloin v. 1946. Yhteiskoulua kävin 5 vuotta ja sain ruotsissa viitosen, armosta, kun en jatkanut lukioon. Käytäntö sitten opetti, ruotsinkielinen puutarhakoulu ja 8 kk työ Ruotsissa.
Kirjoitin lakin 2002 aikuislukiosta ja ruotsista sain huonoimman arvosanan, magna, en tosin käynyt kuin muutamalla tunnilla. Olisi pitänyt harjoitella enemmän kuullun ymmärtämistä, sama asia kuin vaimon kanssa. Kolme muuta pakollista ainetta olivat sentään eximiaa. Kaikkiaan lakin saamiseen meni 1.5 vuotta, reaalin kirjoitin syksyllä. Onhan täällä varmaan muitakin suomalaisia joten terve vaan.

Kyllä on=det finns och du är VÄLKOMMEN till denna härliga forum med de UNDERBARA människorna smile.gif wub.gif smile.gif
Hannele
CITAT (arborator @ 19-02-2006, 09:01)
Och förstås det är nyttigt att skriva svenska, som är inte mitt modersmål. Om ni ser grova fel, var god och korrigera! Jag försöker nog för det mesta skriva utan lexikon.

Det gör vi inte, för då finns risk att man blir utskälld.. ohmy.gif
Här får man skriva och stava som man vill. laugh.gif
silos
CITAT (Hannele @ 19-02-2006, 10:48)
CITAT (arborator @ 19-02-2006, 09:01)
Och förstås det är nyttigt att skriva svenska, som är inte mitt modersmål. Om ni ser grova fel, var god och korrigera! Jag försöker nog för det mesta skriva utan lexikon.

Det gör vi inte, för då finns risk att man blir utskälld.. ohmy.gif
Här får man skriva och stava som man vill. laugh.gif

Jag vill gärna veta när jag stavar fel!
Ophelia
CITAT (arborator @ 19-02-2006, 10:16)

Hangö ska vara otroligt vackert. Ska du fortsätta med studierna? Önskar dig då lycka till. Är helt övertygad om att det finns fler finländare här, även någon från våra andra grannländer smile.gif smile.gif
Latmask
Visst är vi fler finnar här. Tervetuloa! (Välkommen för er alla icke-finnar. smile.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon