Full version: lek ni i snön?
Klematis
Igår gjorde jag och min dotter två ljuslycktor med snöbollar. Herregud vad heter det nu igen. Det är nog dax att gå till sängen. Det var ju inte kramsnö så vi tog snöklumpar och gjorde en Jättestor.
Visst är det fint när det lyser på kvällen. Vi brukar sätta i gravljus. de brinner ju 3 dygn och syns bättre än små värmeljus. Var uppe mitt på natten och tittade ut. Fint.
Fenja
Jag gör snöbollslyktor och brukar frysa islyktor i hinkar och andra stora kärl. Det där med gravljus var en bra idé som jag ska testa. Det ser ju så hemtrevligt ut när det lyser lite här och där i natten.
Mvh
Fenja
ninnisky
Under den gångna helgen lekte jag tillsamman med barnbarnen i snön. Vi brukar bygga "iglos" och tända ljus i öppningarna (ja, vi har massor av snö). Fastän jag är en gammal farmor tycker jag fortfarande om snölekar och att tända ljus i snölyktorna är ju bara sååå mysigt. wub.gif wub.gif
Det har t o m hänt att jag gått ut sent på kvällen och byggt en snölykta bara till mig själv just för att det är så vackert!
Rossi
Vilken snö?! smile.gif

Snön har i princip töat bort i Skåne nu. (I alla fall i min del av Skåne.) Fast vi har haft snötäcke ovanligt länge i år. Nej, jag leker inte i snön men jag tycker att det är väldigt vackert med snö så jag njuter när vi får tillfälle att njuta av den här nere.

(Det kom faktiskt lite snö i luften imorse men det var så lite så.)
pejori
CITAT (Rossi @ 09-02-2006, 07:20)
Vilken snö?! smile.gif

Snön har i princip töat bort i Skåne nu.

önskar det gjorde det här med sad.gif
nu snöar det igen sad.gif
mina valpar har glömt vad barmark är, så dom är livrädda när asfalten tittar fram smile.gif
tänk er att SLÄÄÄPA två fem månaders valpar upp för en såphal slänt...PHU biggrin.gif
karjo
Åh, snölykta! Nu blev jag inspirerad! Det måste jag bygga en! wub.gif wub.gif

Det snöar här för jag vet inte hur många dagar i rad sen.. Och tempen ligger på en knapp minusgrad, perfekt väder för sådana aktiviteter mao! smile.gif
Klematis
Här har det kommit mer snö inatt. Härligt!!Vackert!! Roligt!! (JAg gillar alltså snö, när den kommer och ligger kvar).
Hannele
Självklart! Jag har tvingat (?) mina stora pojar ut och göra snögubbar. biggrin.gif
Snölyktor och islyktor har vi varje vinter, om det går.
pejori
värden är upp och ner...vi har rosa snö här ohmy.gif ohmy.gif smile.gif wub.gif
karjo
Rosa!? blink.gif wacko.gif

nu blir jag ju sååå nyfiken... Förklara! wub.gif smile.gif tongue.gif
silos
CITAT (Hannele @ 09-02-2006, 13:16)
Självklart! Jag har tvingat (?) mina stora pojar ut och göra snögubbar. biggrin.gif
Snölyktor och islyktor har vi varje vinter, om det går.

Vad VACKERT wub.gif smile.gif wub.gif
anna_rispan
klart jag leker i snön. har åkt sopsäck i pulkabacken o gjort snöängel. maffig ängel blir det ju, ca 180 tack vare vinterkläder.

har aldrig lyckas med de däringa snölytorna. de bara rasar.
pejori
CITAT (karjo @ 09-02-2006, 13:59)
Rosa!? blink.gif wacko.gif

nu blir jag ju sååå nyfiken... Förklara! wub.gif smile.gif tongue.gif

den är rosa laugh.gif laugh.gif
om det är mangan eller kobolt vi har i jorden vet jag inte, men efter några dagar blir den rosa laugh.gif laugh.gif
ska återkomma med foto om min kamera klarar att ta in färgen. wub.gif
pejori
syns det att den är rosa?
Fenja
CITAT (pejori @ 09-02-2006, 16:48)
syns det att den är rosa?

Coooooooooooolt!! Gör genast en rosa snölykta och fota den och låt oss njuta!! wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
cic
Apselut. sleep.gif Om man vet om det.. tongue.gif
ninnisky
nja, kanske inte så tydligt rosa, mera lila biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Fy attan förresten vad det snöar nu!
pejori
CITAT (ninnisky @ 09-02-2006, 16:51)
nja, kanske inte så tydligt rosa, mera lila biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Fy attan förresten vad det snöar nu!

säger ju att jag har en skitkamera. wub.gif wub.gif
antikens digitalare anno 1995 wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon