KURT
SVTs nya trädgårdsprogram börjar ta form (första programmet 26:e apri). En trädgårdscoach som åker runt och hjälper folk. Det blir alltså, som befarat ytterligare ett "gör om mig" program.

TV4s äntligen trädgård kommer att ledas av Ulrika Eriksso. Som vanligt väljer TV4 EN programledare som de sedan stoppar in ialla program de kan.
kristerh
vi får väl se vad det kan bli wink.gif alla trädgårdsprogram emottages tacksamt biggrin.gif
Jag tycker det börjar lite sent bara wink.gif i slutet på april...
krister
gunnelö
Oj, dröjer det så länge! Vi får verkligen hoppas att det är värt att vänta på.

Gunnel Ö
Maria zon 6
Trädgårdsprogram borde vara en självklarhet året om! rolleyes.gif
gunnelö
Undrar om det är någon här som håller med dig!!!!! biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif

Gunnel Ö
Lars-Olof Arvids
Mitt förslag till SVT: Skippa OS och sänd trädgårds- och naturprogram i stället för all denna trista sport! tongue.gif

Olle
pejori
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 09-02-2006, 14:22)
Mitt förslag till SVT: Skippa OS och sänd trädgårds- och naturprogram i stället för all denna trista sport! tongue.gif

Olle

o..ja...vilket bra förslag laugh.gif laugh.gif
planerar för fullt för våren och vill ha inspirerande tips från något bra trädgårdsprogram laugh.gif
gärna med focus på små trädgårdar...typ compakt odling laugh.gif
kristerh

Olle

Ytterligare en bra idé smile.gif
krister
linvik
CITAT (pejori @ 09-02-2006, 14:30)

Olle

o..ja...vilket bra förslag laugh.gif laugh.gif
planerar för fullt för våren och vill ha inspirerande tips från något bra trädgårdsprogram laugh.gif
gärna med focus på små trädgårdar...typ compakt odling laugh.gif

Jag har läst på SVT:s hemsida att det ska komma just ett sånt program. Läs längst ner på den här sidan, Lilla täppan kallr dom det. Mer info har jag dock inte.
Eva 33c
Är jag ensam om att tycka att trädgårdsprogram egentligen borde sändas under vinterhalvåret (om nu inte "året runt" är ett alternativ laugh.gif )? Det är ju då man har tid att titta och bli inspirerad till nya ideer i sin egen trädgård, och dessutom hinna planera för detta. tongue.gif
Gröna Rum missade jag nästan jämt, klockan 20.00 en vardag kväll passade aldrig. Då hade jag just kommit igång med "kvällspasset" i trädgården! smile.gif
linvik
CITAT (Eva 33c @ 11-02-2006, 13:46)
Är jag ensam om att tycka att trädgårdsprogram egentligen borde sändas under vinterhalvåret (om nu inte "året runt" är ett alternativ laugh.gif )? Det är ju då man har tid att titta och bli inspirerad till nya ideer i sin egen trädgård, och dessutom hinna planera för detta. tongue.gif
Gröna Rum missade jag nästan jämt, klockan 20.00 en vardag kväll passade aldrig. Då hade jag just kommit igång med "kvällspasset" i trädgården! smile.gif

Jag håller med dig! Men det är i alla fall himla bra att SVT skickar ut sina TV-program på Internet, så man kan se dem när man vill:
SVT:s "Fakta & Fritids-program"
SVT:s pod-TV
Eva 33c
linvik skrev:
CITAT
Men det är i alla fall himla bra att SVT skickar ut sina TV-program på Internet, så man kan se dem när man vill

Ja nu när vi äntligen har bredband så är ju det att alternativ! rolleyes.gif biggrin.gif laugh.gif
Det ska jag komma ihåg!
LenaG
Hej!

Jag läste i Aftonbladet idag att SVT ska starta tre trädgårdsprogram i år. Gunnel Carlsson ska leda "Gunnels gröna". Vet inte när det börjar.
kristerh
CITAT (LenaG @ 12-02-2006, 20:48)
Hej!

Jag läste i Aftonbladet idag att SVT ska starta tre trädgårdsprogram i år. Gunnel Carlsson ska leda "Gunnels gröna". Vet inte när det börjar.

Det ser vi fram emot.
krister
renate
CITAT (Maria zon 6 @ 09-02-2006, 13:43)
Trädgårdsprogram borde vara en självklarhet året om! rolleyes.gif

Det är det inte ens på BBCprime,nja några repriser då och då i alla fall.Såg några program med Allan Titchmach förra senhöst.Ground force med Charly Dimmond går också någon kväll,annars är det inget trädgårdsprogram där nu. ohmy.gif Men till hösten kommer Gunnel med ett nytt program har jag läst.
Det behövs kanske en vinterpaus,när trädgården ligger i vila.
renate

Olle

Eller skaffa digital tv då slipper ni os och kan ser naturprogram dynget rund.
ewa zon 3
CITAT (renate @ 14-02-2006, 16:58)
CITAT (Maria zon 6 @ 09-02-2006, 13:43)
Trädgårdsprogram borde vara en självklarhet året om!   rolleyes.gif

Det är det inte ens på BBCprime,nja några repriser då och då i alla fall.Såg några program med Allan Titchmach förra senhöst.Ground force med Charly Dimmond går också någon kväll,annars är det inget trädgårdsprogram där nu. ohmy.gif Men till hösten kommer Gunnel med ett nytt program har jag läst.
Det behövs kanske en vinterpaus,när trädgården ligger i vila.

Du verkar ha bättre koll än jag har på de engelska trädgårdsprogrammen
Vilka finns och vilka kan vi se här i Sverige?
Något bra på gång nu?
Har de vanliga digitala kanalerna

/Ewa smile.gif
Karamell

Olle

Och senarelägg eller uteslut sporten i tablån för att trädgårdsprogrammen är så mycket viktigare. Undrar hur det skulle tas emot!?!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon