Har tänkt lite på det där med jästex till katten. I en tråd där det diskuterades nyligen var det för att det skulle minska hur mycket päls som fälls. På oss människor hjälper ju B-vitamin både hår, hud och naglar (om jag inte minns fel). Kan man tänka sig att det är samma sak hos katten? Min katts klor har flisat sig lite och jag tänkte att hans klor (och han) kanske inte skulle må dåligt av lite tillskott.. Vad tror ni? Hjälper jästexen även dåliga klor?
Klematis
09-02-2006, 13:18
Ingen aning. Men har lust att prova för nu har katten börjat fälla. Det borde ju fungera ungefär som för oss.
Fenja
09-02-2006, 14:00
Jag skulle tro att det hjälper på klorna med, annars kan du ge din katt silica det har ungefär samma effekt som jäst men bättre om man kan säga så liksom, hoppas att du förstår. Jag tycker att min kastrerade hankatt som hade fnasiga klor blev bättre av en lång behandlind b-jäst i alla fall. Mvh Fenja
kristerh
09-02-2006, 16:51
CITAT (Klematis @ 09-02-2006, 13:18)
Ingen aning. Men har lust att prova för nu har katten börjat fälla. Det borde ju fungera ungefär som för oss.
Min har oxså börjat fälla ovanligt tidigt tycker jag, så nu "plockas" det för fullt krister
Gertie
09-02-2006, 17:14
Katter som lever i artificiell belysning fäller mer eller mindre året om. Speciellt mycket blir det nu, när vinterpälsen skall av. Att tillföra B-vitamin hjälper bara om katten har B-vitaminbris.
Att kamma och borsta katten hjälper.
Whiskuchi
09-02-2006, 19:27
Mjo, varför inte? Prova, det är i stort sett omöjligt att överdosera (om det går alls)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.