sth
Har ftt fr av spikkklubba. Vill nu grna f rd om hur jag p bsta stt frkultiverar dessa. Behver de stratifieras? Om inte, under vilka frhllanden gror och vxer de bst ? Tack p frhand.
kerstin z5-6
De hr gros bst ljust och varmt -tck ej frna -tryck ner dem mot jordytan bara -rumstemp blir bra -vxer ganska fort -kan ss i mars eller ngot senare
Bitta98
Jag sdde mina i sjord ungefr 1cm djupt och hade de sedan i ett minivxthus med vrme i. Frna gror bst om det r 25-30 grader varmt. Men de gror ven vid 20 grader fast det tar lite lngre tid d. Tar ganska lng tid p sig att gro en s dr tv till fyra veckor. Jorden skall hllas fuktig men inte vt under groningen. Nr det kommit 2-4 riktiga blad s plantera om dem i blom eller plantjord. Bra om de fr lite extra ljus nr de kommit upp, d blir de lite knubbigare. //bitta
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon