Merlin
Nån mer som samlar på löksorter?
Jag älskar allting som smakar lök öch har försökt bygga upp en grön lök-stomme i min trädgård. Just nu har jag olika sorters gräslök, luftlök, piplök och ramslök som favoriterna. I år ska jag fröså sibirisk gräslök (den med "platta" blad). Få se om den smakar vanlig gräslök eller drar mer åt vitlökshållet....
Eva St
Alltså Luftlöken gillar jag superskarpt
Eva St
Gillan
" Kinesisk " gräslök är inte dum den heller. Smakar
lite grannn som vitlök.

/Gillan
noora
Jag räknar många lökar som kryddväxter, och eftersom jag har som ambition att samla på kryddväxter så blir det väl till att samla lökar också smile.gif Gräslök och kinesisk gräslök är jag uppe i hittills, luftlök skulle jag vilja ha men har inte hittat nånstans än sad.gif Jag har köpt frö till ramslök också, vi får se om den trivs i trädgården och om jag över huvud taget får den att gro tongue.gif
Eva St
CITAT (noora @ 10-02-2006, 11:27)
Jag räknar många lökar som kryddväxter, och eftersom jag har som ambition att samla på kryddväxter så blir det väl till att samla lökar också smile.gif Gräslök och kinesisk gräslök är jag uppe i hittills, luftlök skulle jag vilja ha men har inte hittat nånstans än sad.gif Jag har köpt frö till ramslök också, vi får se om den trivs i trädgården och om jag över huvud taget får den att gro tongue.gif

Luftlök har jag Noora skickar dig ett PM
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon