Svante, zon 1
09-02-2006, 22:49
Vet någon något om dessa böcker:
Fröbok: från sådd till planta av Ulla Hasselmark (69:-)
Växtförökning av Steven Bradley (89:-)
Jag hittade dem i bokreakatalogen och de ser intressanta ut men det vore kul om någon har läst dem och kan kommentera.
Har Ulla Hasselmarks bok Från sådd till planta. Tycker den är utmärkt, den är inspirerande med mycket bilder, jag tar fram den under vintern och läser på, repeterar. Den täcker mer än väl mina såbehov, sommarblommor och en hel del perenner, grönsaker mm. Prylar till sådden som krukor, jordblandningar, lampor osv. Den får väl ses som en grundbok i sådd.
Jag gillar Växtförökning av Steven Bradley, visserligen är den översatt, men det är ju ett ganska generellt ämne. Dessutom är den ganska omfattande.
Men personligen skulle jag knappast köpa någon bok utan att först ha läst den! Så försök gärna låna den på biblioteket först.
AndreasBlomquist
10-02-2006, 12:52
Jag har både böckerna och tycker nog att Växtförökning av Steven Bradley är prisvärd. Som Kurt sa så är den visserligen översatt från Engelska men ändå med relevant och bra information. För 89:- så skulle jag absolut råda dig till att köpa den.
Fröbok: från sådd till planta av Ulla Hasselmark är kanon så 69 :- skulle jag absolut lägga!
kerstin z5-6
10-02-2006, 13:29
Steven Bradley är bra .Hasselmarks bok är mest ögongodis -fina bilder på frö, och plantor men infon som ges skulle bara fylla en a4 sida, somligt är väl optimistiskt tom ...."kasta in några pionfrö under en buske .." -till reapriset är den väl ok
Jag älskar Hasselmarks fröbok! Lånar den på biblioteket varje år såhär dags och blir jättepeppad att sätta igång och så. 89 kr låter som ett fantastiskt bra pris, var finns den?
Mvh,
Jessica
Åsa, mälardalen zon 2
11-02-2006, 23:58
CITAT (bandin @ 11-02-2006, 21:06)
Jag älskar Hasselmarks fröbok! Lånar den på biblioteket varje år såhär dags och blir jättepeppad att sätta igång och så. 89 kr låter som ett fantastiskt bra pris, var finns den?
Mvh,
Jessica
Ulla Hasselmarks fröbok kommer att kosta 49kr på Adlibris Bokrea.
Ojojoj, bra pris! Då tänker jag skaffa mig en egen så att de andra i mitt biblioteks upptagningsområde får chans att läsa den nån gång...
Jessica
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.