Full version: Ikväll röstade jag
*Felix matte*
sedan när jag skulle skriva att jag bara hade ett så gick det inte.
Det fanns ingen skrivruta och så såg jag upptill en symbol som talade om att tråden var låst ohmy.gif
Finns det någon som kan berätta för mig varför tråden var låst unsure.gif
Hannele
CITAT (Felix matte @ 09-02-2006, 23:45)

När du skapar en omröstning, kan du själv välja, om du vill ha kommentarer eller inte.

Jag saknade alternativet: Inget nick-namn. unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 09-02-2006, 23:47)
CITAT (Felix matte @ 09-02-2006, 23:45)

När du skapar en omröstning, kan du själv välja, om du vill ha kommentarer eller inte.

Jag saknade alternativet: Inget nick-namn. unsure.gif

Jamen ditt är väl Hannele liksom mitt är Felix matte.
Nick betyder väl användarnamn om jag inte är helt fel ute.
Öht så kan jag inte riktigt förstå frågan i tråden... Varför skulle man regga fler användare?
LadyG
Det begriper inte jag heller, jag har bara ett namn.
Gurkan
Det skulle jag också gärna vilja undra om man får fråga en fråga ... ehhh blink.gif

Vadför vill man ha mer än ett nick ? Det verkar ju dessutom ganska vanligt om man ska tro omröstningen .... låtsas vara olika personer ??

För att kunna svara sig själv och ge beröm ??? Fattar ingenting ... wacko.gif
*Felix matte*
Ingen som kan komma med svar varför tråden var låst?

För att Ingemar eller Göran ska låsa tråd så måste medlem/medlemmar ha mailat och begärt låsning.

Ingen som vill träda fram och berätta rolleyes.gif
Hannele
CITAT (Felix matte @ 09-02-2006, 23:52)

Jag saknade alternativet: Inget nick-namn.  :unsure:

Öht så kan jag inte riktigt förstå frågan i tråden... Varför skulle man regga fler användare?

Jag har mitt eget namn, inget nick. laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 10-02-2006, 00:02)

Jag saknade alternativet: Inget nick-namn.  unsure.gif

Jag har mitt eget namn, inget nick. laugh.gif

Förlåt sleep.gif
men för mig är "nick" likatydigt med användarnamn.
Fenja
Jag uppfattade frågan som om man använde sig av flera nick på olika forum eller sidor man är på och jag besvarade den så. Här på odla har jag bara ett nick.

Varken Göran eller Ingemar har låst tråden utan precis som Hannele sa så: "När du skapar en omröstning, kan du själv välja, om du vill ha kommentarer eller inte." Vill man inte ha en massa kommentarer så väljer man att låsa tråden.

Mvh
Fenja
Emma_
Hmm.. men den som skapade omröstningen kanske menade om man var medlem på fler sajter eller något sånt. Eller så kanske han/hon menade smeknamn? tongue.gif

Emma
*Felix matte*
Ok då förstår jag... tror jag unsure.gif
Fastän jag fattade det som så att den som frågade .. undrade om vi som är medlemmar här på Odla.nu... använder oss av flera "nicknames"
Alltså han/hon undrade om här finns medlemmar som reggat sig i flera olika namn...
eller är jag helt ute och cyklar?
Gurkan
Agneta ! Du och jag får skaffa en tandemcykel isåfall !!! laugh.gif laugh.gif

Uppfattade det också som om frågan gällde att man hade flera nick på odla.

Jag heter andra saker på andra ställen ... men det tänker jag inte berätta för er .... unsure.gif
Emma_
Nej, för det var också min första tanke. tongue.gif

Man vet aldrig, det kanske finns de som är reggade mer än en gång här på Odla, fast jag förstår inte meningen med det. Eller det skulle vara om man hade en riktigt korkad fråga att ställa som man inte vill kännas vid. biggrin.gif

Skaparen av omröstningen kanske vill komma och förklara för oss förvirrade individer? tongue.gif

Emma smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Gurkan @ 10-02-2006, 00:28)
Agneta ! Du och jag får skaffa en tandemcykel isåfall !!!  :lol:  :lol:

Uppfattade det också som om frågan gällde att man hade flera nick på odla.

Jag heter andra saker på andra ställen ... men det tänker jag inte berätta för er ....  :unsure:

Tandemcykel... det har maken pratat om ganska länge fast än så länge har han inte kommit till skott
Tar emot ditt erbjudande.. så trampar vi på tillsammans tongue.gif wub.gif
LadyG
CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 00:22)
Ok då förstår jag... tror jag unsure.gif
Fastän jag fattade det som så att den som frågade .. undrade om vi som är medlemmar här på Odla.nu... använder oss av flera "nicknames"
Alltså han/hon undrade om här finns medlemmar som reggat sig i flera olika namn...
eller är jag helt ute och cyklar?

Så fattade jag också smile.gif

Fast jag har bara ett nick oavsett så... smile.gif
Berith
Undrar vem den personen är som har fler än 4 nicks här. unsure.gif Och varför....?

Neej jag heter det jag heter och det heter jag för att jag heter just det jag heter.
Rossi
Man kan tolka omröstningen som man vill:
1. Att det gäller nicks här på Odla.
2. Att det gäller nicks på Internet överhuvudtaget.

Och svaren kan också tolkas som man vill. Som jag skrev i en annan tråd här så har jag två nicks på Odla men det innebär inte att jag använder båda eller sitter och pratar med mig själv i en tråd. Det innebär bara att jag hade ett nick för några år sedan som jag har glömt bort så jag vet inte själv vilket det andra är.
Hannele
Jag saknade alternativet: Inget nick-namn.  :unsure:
Tja, du är nog inte döpt till det.

nick = smeknamn, öknamn, alias.
Vi är några modiga/fantasilösa här, som inte lyckats hitta på nåt.

Mitt nya nick; Unos svärdotter ska jag registrera mej som nästa gång. tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 10-02-2006, 08:42)
Jag saknade alternativet: Inget nick-namn.  unsure.gif
Tja, du är nog inte döpt till det.

nick = smeknamn, öknamn, alias.
Vi är några modiga/fantasilösa här, som inte lyckats hitta på nåt.

Mitt nya nick; Unos svärdotter ska jag registrera mej som nästa gång. tongue.gif

Ja så dumt det kan bli... jag är ju inte ens Felix matte numera sad.gif inte heller är jag någons svärdotter eftersom mina svärföräldrar sedan länge är jordgubbe/gumma.

Men modig är väl jag också... har ju mitt tilltalsnamn med i varje inlägg. biggrin.gif
Hannele
CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 08:48)
CITAT (Hannele @ 10-02-2006, 08:42)
Mitt nya nick; Unos svärdotter ska jag registrera mej som nästa gång.  :P

Ja så dumt det kan bli... jag är ju inte ens Felix matte numera sad.gif inte heller är jag någons svärdotter eftersom mina svärföräldrar sedan länge är jordgubbe/gumma.

Men modig är väl jag också... har ju mitt tilltalsnamn med i varje inlägg. biggrin.gif

De som har fyra nick, kanske har skilt sej fyra gånger, och måste byta nick? unsure.gif
Eller så har det bara dåligt minne? Eller ombytliga.
Summersun
Vet inte vad som menades i omröstningen, om man har flera nick på Odla eller om det gällde internet.

Men jag har ett nick här på Odla, så också på andra forum. Men tolkar man frågan som nick på internet så då har jag flera eftersom jag inte använder samma nick på alla forum. smile.gif
Berith
CITAT (Hannele @ 10-02-2006, 08:54)
De som har fyra nick, kanske har skilt sej fyra gånger, och måste byta nick?  :unsure:
Eller så har det bara dåligt minne? Eller ombytliga.

biggrin.gif Jaa så är det säkert.
Margaretha
Jag trodde också att det skulle betyda smeknamn. I största allmänhet. unsure.gif
Gillan
Skule aldrig ens föresväva mig att ha fler än
ett "nick", inom ett och samma forum.

/Gilan
Fenja
CITAT (Berith @ 10-02-2006, 08:02)
Undrar vem den personen är som har fler än 4 nicks här. unsure.gif Och varför....?

Neej jag heter det jag heter och det heter jag för att jag heter just det jag heter.

Det är jag som kryssade i det alternativet, jag trodde att frågan gällde hela internet. Här på Odla har jag som sagt bara Fenja.
Mvh
Fenja
netaave
Frågan är ställd om man har fler nick på odla, så uppfattar jag den. Jag tror inte jag skulle klara av att ha fler, då måste jag ju också hålla reda på vem som tycker vad, om mina nick nu skulle tyckt olika och det är alldeles för komplicerat för mig. tongue.gif

sen om man har två för att man glömt lösenordet är ju en annan sak, då använder man ju bara ett iaf.

Jag använder samma nick och lösen överallt utom på jobbet där jag måste byta lösen ibland, har där gått igenom alla mina namn, alla frukter, alla maträtter, blommor, och på måndag måste jag byta igen, puh......
pejori
det är inte så lätt att veta vad han menade, när han dess utom låst tråden för frågor och kommentarer huh.gif huh.gif
därför röstade jag inte heller smile.gif smile.gif
jag har samma över hela internet. det är lättare att komma i håg då laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*undrar om minnesförlusten har med ålder att göra? * laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
Min största undran är vem Harry potter är i vanliga fall på odla. rolleyes.gif
Rossi
CITAT (pejori @ 10-02-2006, 11:33)
jag har samma över hela internet. det är lättare att komma i håg då laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Håller med! Men jag har tvingats att ha olika eftersom det som jag brukar använda var upptaget t.ex. här på Odla ...
netaave
CITAT (Reserv @ 10-02-2006, 11:34)

Undrar jag också! Och hur många fler nick den personen har?

Ett intressant tankeexprement kom för mig nu, om man hade två nick, ett där man utgav sig för att vara kvinna och ett där man var man, skulle man då få samma svar på sina inlägg?
Berith
CITAT (Fenja @ 10-02-2006, 11:28)
CITAT (Berith @ 10-02-2006, 08:02)
Undrar vem den personen är som har fler än 4 nicks här.  :unsure: Och varför....?

Det är jag som kryssade i det alternativet, jag trodde att frågan gällde hela internet. Här på Odla har jag som sagt bara Fenja.
Mvh
Fenja

Aha. Jaa det är tydligen inte lätt att veta om det är här eller i allmänhet. Jag röstade iaf inte, och jag tror att det undrades om här. wink.gif
LadyG

Det kanske är Ingemar som busar med oss? laugh.gif

biggrin.gif Det vore oväntat smile.gif
Berith
CITAT (netaave @ 10-02-2006, 11:39)

Undrar jag också! Och hur många fler nick den personen har?

Ett intressant tankeexprement kom för mig nu, om man hade två nick, ett där man utgav sig för att vara kvinna och ett där man var man, skulle man då få samma svar på sina inlägg?

Kanske att Harry P är nån som bara älskar Harry P! biggrin.gif

Eller inte.... unsure.gif

Intressant det där med manliga och kvinnliga svar. Jag tror att det blir olika svar, fast egentligen borde det ju inte bli det. Men som sagt, jag tror det. unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (Berith @ 10-02-2006, 11:47)
Intressant det där med manliga och kvinnliga svar. Jag tror att det blir olika svar, fast egentligen borde det ju inte bli det. Men som sagt, jag tror det. unsure.gif

Inte vet jag alltid om det är man eller kvinna bakom signaturen... häromdagen tittade jag i en medlems album och upptäckte att det var en man bakom nicket... jag hade trott att det var en kvinna smile.gif
Berith
CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 12:01)

Intressant det där med manliga och kvinnliga svar. Jag tror att det blir olika svar, fast egentligen borde det ju inte bli det. Men som sagt, jag tror det.  :unsure:

Inte vet jag alltid om det är man eller kvinna bakom signaturen... häromdagen tittade jag i en medlems album och upptäckte att det var en man bakom nicket... jag hade trott att det var en kvinna smile.gif

Jaa precis så, har också gjort det. biggrin.gif Och då plötsligt får man en jaahaaa-upplevelse och förstår både det ena och det andra.
Bee
Så underbart att veta att jag inte är ensam om att bli förvirrad över frågan!
Jag röstade inte för jag fattade inte vad som efterfrågades, här på Odla eller överallt.
Det är ju praktiskt att hålla sig till ett och samma nick men ibland är det upptaget så jag har 3-4 st.

Till Netaave:
Tips angående lösenord: ha ett ord + siffror. Då behöver du bara byta siffra. Har förenklat tillvaron för mig betydligt sen jag började med det. Dom flesta ställen kräver minst 6 tecken, se till att ha 2 eller 3 siffror (abcd101, 102, 103 osv) så klarar du dig jääätttelänge
Det är ett förskräckligt antal ställen att byta lösenord på när man tänker efter. smile.gif

//Bee (fantasilöst - Bi är mina initialer)
yenny
CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 12:01)

Intressant det där med manliga och kvinnliga svar. Jag tror att det blir olika svar, fast egentligen borde det ju inte bli det. Men som sagt, jag tror det.  :unsure:

det gjorde jag med häromdagen... snacka om att man blir förvånad när sånt händer biggrin.gif
Hannele
CITAT (Berith @ 10-02-2006, 09:02)
Undrar vem den personen är som har fler än 4 nicks här.  :unsure: Och varför....?

Och hur sånt påverkar Omröstningar här? wacko.gif
cic
Fast Fenja svarade ju att det var hon, i tron om att det gällde alla nick på internet.

Hon svarade på det i februari. Du är en hejjare på att ta upp gamla trådar du Hannele.. wink.gif
Berith
Gamla trådar är kul, letar upp såna själv när jag inget annat roligt hittar på nätet. biggrin.gif rolleyes.gif

Och det där med att ha flera nick här på Odla unsure.gif jag tror att det är flera som har det (inte bara Agneta som bytt), mest för att kunna skriva inlägg till sej själv. Alltså, att starta knepiga trådar med, och sen vara med i diskussionen och bli förfärad över att nån tar upp ett sånt förfärligt ämne! ohmy.gif laugh.gif
askar
En gång för alla
Jag har inte två nick här på forum!
Så jävla dum är jag inte, att jag för diskussion med mig själv i forumet.

Mitt gamla kommer jag inte ens in på eftersom jag bytte
lösenord och inte har en aning om vilka bokstäver/siffror jag knackade in.
Ingemar har varit så snäll och stängt av PM-funktionen så att
inget hamnar där.

Förstått?

Irriterad... javisst.
Mitt glada morronhumör... sad.gif
Berith
CITAT (askar @ 21-09-2006, 08:02)
En gång för alla
Jag har inte två  nick här på forum!
Så jävla dum är jag inte, att jag för diskussion med mig själv i forumet.

Mitt gamla kommer jag inte ens in på eftersom jag bytte
lösenord och inte har en aning om vilka bokstäver/siffror jag knackade in.
Ingemar har varit så snäll och stängt av PM-funktionen så att
inget hamnar där.

Förstått?

Irriterad... javisst.
Mitt glada morronhumör... sad.gif

Äh, du läste nog inte vad jag skrev. rolleyes.gif Jag skrev ju att du har bytt nick. Fast byter man så har man ju iaf mer än ett, även om man inte använder båda/alla. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon