kioskdavid
Hejsan alla trädgårdsintreserade.
Jag har tittat runt lite på olika växthus och fastnat för ett 8-kantigt på 11m2 ifrån Stora Bredegården som har ett vettigt pris.
Är det någon som har någon erfarenhet att detta växthus eller någon annan utav deras produkter.
Hur är kvaliten samt hur är det att montera?
Jag fick även med ínformation ifrån företaget på deras växthus på 40m2. Det kanske är lite stort men det är så många som sagt att växthuset ofta blir för litet biggrin.gif .
Priset var ju vettigt och jag har plats för det men då blir man väl tvungen att skaffa bygglov .

tacksam för svar.
Med drömande hälsningar David.
pisanggoreng
Har du plats och råd för ett växthus på 40 m2, så beställ det! smile.gif

Bygglov är ju en enkel och relativt billig sak. (Dessutom kanske du behöver bygglov för ett 11 m2 också- går inte gränsen vid 10 m2?)

Förresten: får man fråga vad du menar med vettiga priser..? rolleyes.gif
kioskdavid
Det pris jag fick för det på 40 m2 med sockel var 19000+moms o frakt. eller utan sockel 17500:-

Det 8kantiga på 11 m2 med sockel som jag tänkte går på 12000+moms o frakt.

men det blir en hyfsad grund att bygga biggrin.gif om man väljer 40 m2.

Jag har en tomt på 6500m2 på landet utan grannar. Komunen säger att det är ok att bygga upp till 30m2 utan bygglov
pisanggoreng
Det var ju onekligen vettiga priser.

Satsa på det stora! laugh.gif
Gurkan
CITAT (kioskdavid @ 10-02-2006, 13:25)
Det pris jag fick för det på 40 m2 med sockel var 19000+moms o frakt. eller utan sockel 17500:-

Det 8kantiga på 11 m2 med sockel som jag tänkte går på 12000+moms o frakt.

men det blir en hyfsad grund att bygga biggrin.gif om man väljer 40 m2.

Jag har en tomt på 6500m2 på landet utan grannar. Komunen säger att det är ok att bygga upp till 30m2 utan bygglov

Jag hade inte tvekat en sekund med de priserna och med så stor tomt ... kör på 40m2 !!

Bygglov kostar inte så mycket om du nu nödvändigtvis måste söka sånt. 30 eller 40 ... visst finns det petiga inspektörer men om inga grannar klagar så får dom ju aldrig veta. unsure.gif

Behöver du mer övertalning så säg bara till !! laugh.gif
Immix
Det lilla var ju onekligen snyggare. Fast det är ju kanske så att man efter något år tycker att det är för litet...
jåj
Sattsa på det stora....
Allt växer bättre och är såmycket lättareatt sköta i ett stort växthus.

Det är inte så dumt med ett litet bord och stol där ute en regnig dag och att få pysla om och njuta av växterna...

Den soliga dagen vil man inte vara där inne.
Sattsa på att dra in el och vatten också! rolleyes.gif rolleyes.gif

Har erfaren het av byte från 8 till 40 Kvm och det blev minst 5 ggr så roligt!

JÅJ
gunnelö
Nu blir jag också sugen. Jag gick in och tittade på hemsidan och undrar nu vad väggarna består av. Glas? Plastfolie?

Jag tar upp den ursprungliga frågan. Är det någon som har erfarenhet av detta växthus och vet hur det fungerar?

Gunnel Ö
Bitta98
Jag har ingen erfarenhet av deras växthus, men jag var och tittade på dem med en kompis. Växthusen är av glas och sidorna sluttar för att snön skall åka av. Verkar vara ett vettigt växthus. De har växthusen uppsatta så man kan titta på dem, ligger strax utanför Falköping. //bitta
Muguet
Jag köpte ett 8-kantigt från Stora Bredgården förra året.
Det är ursnyggt tycker jag. Det är inte tätt utan har en springa mellan tak och vägg, och så regnar det in lite vid takfönstrena. Men det gör inte mig något eftersom jag endast anväder det på sommaren.
Det finns bilder på det i mitt album. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon