Rossi
Jag läste den här artikeln:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6

Är det klokt? Varenda dag läser man om fruktansvärda händelser. Vart är vi på väg?

Hade jag haft barn hade jag varit ganska förtvivlad över hur det ser ut i samhället idag. Hoppas att ni som är föräldrar agerar och tar väl hand om era barn så att det finns hopp.
Pirum
Helt sjukt. Gör man sådant, samt dessutom misshandlar en förståndshandikappad person, så är de högst sannolikt inte bara slödder, pack, drägg och avskum utan även psykopater. Man får hoppas att dessa fähundar får många års rekreation i närmsta fängelsebunker.
Betty
Jag ryser av obehag när jag läser artikeln. Mina barn växte upp innan mobiltelefonen hunnit bli - inte bara i var mans hand, utan även i vart barns hand. Inte ofta stämmer devisen "Det var bättre förr" men när det gäller mobiltelefoner så tycker jag det i alla fall. sad.gif
Det blir bara tuffare och tuffare där ute... stackars barn. sad.gif
Gillan
CITAT (Betty @ 10-02-2006, 14:30)
Jag ryser av obehag när jag läser artikeln. Mina barn växte upp innan mobiltelefonen hunnit bli - inte bara i var mans hand, utan även i vart barns hand. Inte ofta stämmer devisen "Det var bättre förr" men när det gäller  mobiltelefoner så tycker jag det i alla fall. sad.gif
Det blir bara tuffare och tuffare där ute... stackars barn. sad.gif

Samtidigt som jag går in på Odla igen, läser och
hör jag detta samtidigt (på radion)..
Vad kan man säga? Fruktansvärt. och jag håller med
om att man som förälder måste ha ett visst övervakande,
vad gäller deras mobiler och dessutom över vart de håller
hus på nätet.Det ingår i det ansvar vi tagit på oss genom
föräldraskapet.

/Gillan

Sorry! Det var Rossi, jag skulle citera wub.gif
Ullet
För att inte tala om den oro man känner som förälder till ett förståndshandikappat barn med ett alltmer hårt samhälle. Vem ska skydda honom när vi inte finns där för honom? Vem?
kristerh
ja det är ju för dj... det finns ingen gräns längre mad.gif
de som håller på med sånt där skulle kastreras, så är det slut på det "roliga"
krister
Hannele
CITAT (Rossi @ 10-02-2006, 14:22)
Är det klokt? Varenda dag läser man om fruktansvärda händelser. Vart är vi på väg?
Det där hände i september i höstas.

Ingen tröst, men jag tror inte det var bättre förr?
Övergrepp mot barn förekom även på 50-talet, men man pratade aldrig om såna saker.
År 1965 blev våldtäkt ett brott också inom äktenskapet!!
En kvinna kunde inte göra mycket, hon fick skylla sej själv och ekonomiskt beroende var hon också.

Nu pratar vi och anmäler. Så jag tror det har blivit bättre?
lolo
Ja, säkert förekom övergrepp mot barn förr, men nog måste man väl ändå konstatera att allt blivit mer råare?! Man saknar ord för både övergreppet mot flickan och misshandeln mot den förståndshandikappade killen. Kastrering känns som av många straff dessa fähundar förtjänar! Har de föräldrar...?! Typiskt nog ger de sig på ensamma, mer utsatta människor, dessa sa-ans svin!! Men vi andra måste vara starka tillsammans för att motstå dessa sjuka varelser!
*Felix matte*
Så vidrigt mad.gif Kastrering säger då jag... är det enda som kan stoppa pedofiler och typer som dessa svin mad.gif

Stackars stackars flicka, hon kanske inte ens vågat berätta för sina föräldrar vad som hänt sad.gif wub.gif
zaaritha
Arma tjej!
Allt blir råare o råare, tyvärr.
Snöflinga
Hemskt och vidrigt mad.gif Någon mer än jag som hörde att det finns minst 25 hemlösa barn i Stockholm ?
Azeman
CITAT (Rossi @ 10-02-2006, 14:22)
Jag läste den här artikeln:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6

Hade jag haft barn hade jag varit ganska förtvivlad över hur det ser ut i samhället idag. Hoppas att ni som är föräldrar agerar och tar väl hand om era barn så att det finns hopp.

sjuuukt ;( ledssen jag blir. vad jag hatar sånt folk/ungdomar som inte vet nåt bättre. men ännu värre att föräldrarna inte vet nåt - eller så gör dom inget. Ingen uppfostran på ungarna! Eller så vet föräldrarna inte vad ungarna håller på med. Men om ungarna är så pass gamal för att klara av en mobil så läre dom väll veta bättre?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon