|
Kalinsi
10-02-2006, 17:08
Om en stund ska jag gå till min pojkvän och där kan jag föra över bilder från min digitalkamera till datorn  Då ska Ni få se några nya Silos-Solis alster  Så spana i detta ämnet om sisådär 1½-2 timmar  Tänkte göra Er lite nyfikna såhär i förväg hihi Kramar Kalinsi som även fotat nya hundbilder
JIPPIE!!!
Kalinsi
10-02-2006, 17:28
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 17:22) JIPPIE!!!  Åh vad roligt att Du ser fram emot det såå hihi
Ja jag är jättenyfiken! Har hon inte provat måla med oljefärger ännu?
Jag med vill se Har ännu inte haft råd att köpa oljefärger.
*väntar nyfiket* Det här ska bli intressant. Silos brukar alltid ha nya, spännande saker på gång.
spännande.... då vet jag vad jag ska göra efter vi ätit middag då
*otålig*
.............Vill se NU!
nu nu nu nu
ninnisky
10-02-2006, 18:53
Summersun
10-02-2006, 19:04
Jag vill ju också se...nuuuu
Kalinsi
10-02-2006, 19:28
Först en bild på konstnären själv, Silos  Här har hon precis hittat material ute till kommande alster.  Och här kommer bilderna på dels sprillans NYA alster men också några nya bilder på några dagar "gamla" konstverk. http://www.zoonen.se/perzoonen/galleri.asp...5380&gid=617827Min favorit just nu är denna docka:  Är det några specifika bilder Ni undrar över får Ni höra med Silos vad dockan eller vad det kan vara heter för något eller vad ni undrar  Och mamma Silos, om det är något Du vill tillägga så skriv här i denna tråd
helt underbart!!!
*Felix matte*
10-02-2006, 19:40
Häftigt! ser att du "pular in" mycket känslor i dockorna... den med hopsydd mun Tror du inte att du skulle kunna få till en utställning någonstans.
mamamaggan
10-02-2006, 19:47
Verkligen härliga allihop. Tack för att vi får se dem. Vilken kreativitet du har Silos!
Tack Kalinsi Den gröna dockan heter.Vilhelmina-efter min farmor som blev arkebuserad 1918 under Finland inbördeskrig. Den vita med blåa håret heter Laina efter min mormor som jag vistades ofta under sommrarna då jag var liten flicka. Och den oranga heter Aili-efter min mamma och den är inte helt klar ännu och jag har så svårt att få henne klar,men det får tar den tiden som den kommer att ta och vill säga att jag saknar min mamma sååååå mycket! Den stora dockan heter Fia efter en avlägsen släkting från mammas sida(tydligen var denna Fia adlig  ) De andra dockorna har ännu inte fått namn.
*Felix matte*
10-02-2006, 19:54
Min farmor hette Anna Vilhelmina
CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 19:54) Min farmor hette Anna Vilhelmina  Mycket vackra namn
Summersun
10-02-2006, 20:00
Oj, vad du har jobbat  jättefina!
Kalinsi
10-02-2006, 20:03
Vad SKOJ att det blir en sådan härlig respons
CITAT (Kalinsi @ 10-02-2006, 20:03) Vad SKOJ att det blir en sådan härlig respons  jag blir alldeles glaaaad men också lessen om den goa resrv försvinner härifrån.
Härliga dockor (jag håller med dej solis... jag blir också ledsen om Reserv försvinner)
Grattis till dina fina uttrycksfulla dockor, du tycks verkligen ha hittat din egen stil ordna en utställning kanske skriva sagor till dina dockor göra en bok bara ideer som ploppar upp när jag ser dina dockor lycka till i framtiden önskar jag dig
Åååå, min favorit! (Den stora)  Och så den här också.. DESSUTOM såg två läckra tavlor i bakgrunden på en av bilderna. Jag gillar verkligen din konst!
ingrid fuxwall
10-02-2006, 23:52
CITAT (silos @ 10-02-2006, 20:05) CITAT (Kalinsi @ 10-02-2006, 20:03) Vad SKOJ att det blir en sådan härlig respons  jag blir alldeles glaaaad men också lessen om den goa resrv försvinner härifrån. Men vi har honom nog tillbaka snart. ingrid
CITAT (ingrid fuxwall @ 10-02-2006, 23:52) CITAT (silos @ 10-02-2006, 20:05) CITAT (Kalinsi @ 10-02-2006, 20:03) Vad SKOJ att det blir en sådan härlig respons  jag blir alldeles glaaaad men också lessen om den goa resrv försvinner härifrån. Men vi har honom nog tillbaka snart. ingrid Det hoppas jag verkligen!!!
CITAT (ariana @ 10-02-2006, 20:18) Grattis till dina fina uttrycksfulla dockor, du tycks verkligen ha hittat din egen stil ordna en utställning kanske skriva sagor till dina dockor göra en bok bara ideer som ploppar upp när jag ser dina dockor lycka till i framtiden önskar jag dig Jag känner verkligen att jag har hittat min egen stil och jag är sååå lycklig för det:det är som att jag är på väg tillbaka till mitt eget innersta hem Det vore jätte roligt att skriva sagor till dockorna och göra en bok En utställning kommer jag att ha i Handelsbankens fönster här i Strängnäs i år i October.
Kalinsi
11-02-2006, 13:11
CITAT (Boxer @ 10-02-2006, 23:44) hihihi
Biggan_
11-02-2006, 13:21
CITAT (Kalinsi @ 11-02-2006, 13:11) CITAT (Boxer @ 10-02-2006, 23:44) Som vi säger här i Göteborg: Vicka görgoa göbbar!  :lol: :lol: :wub: hihihi  Verkligen läckra figurer, och vad dom gör sig bra i snön och på lekplatsen
Kalinsi
11-02-2006, 13:31
CITAT (Birgitta P @ 11-02-2006, 13:21) CITAT (Kalinsi @ 11-02-2006, 13:11) CITAT (Boxer @ 10-02-2006, 23:44) hihihi  Verkligen läckra figurer, och vad dom gör sig bra i snön och på lekplatsen  Jaa det hållar jag med om
Solis, du är genialisk!
mamamaggan
11-02-2006, 16:10
CITAT (silos @ 11-02-2006, 00:05) CITAT (ariana @ 10-02-2006, 20:18) Grattis till dina fina uttrycksfulla dockor, du tycks verkligen ha hittat din egen stil ordna en utställning kanske skriva sagor till dina dockor göra en bok bara ideer som ploppar upp när jag ser dina dockor lycka till i framtiden önskar jag dig Jag känner verkligen att jag har hittat min egen stil och jag är sååå lycklig för det:det är som att jag är på väg tillbaka till mitt eget innersta hem Det vore jätte roligt att skriva sagor till dockorna och göra en bok En utställning kommer jag att ha i Handelsbankens fönster här i Strängnäs i år i October. Va kul med en utställning Silos!  Då måste du be Kalinsi att ta kort och lägga ut här så vi får se. Lycka till!
Till silos.. Känner bara att jag måste erkänna lite här.. Jag har inte orkat med Silostrådar..har inte läst dem för det mesta...mest tror jag för att jag inte riktigt orkade se den vilsna människan solis som vi fick del av tidigare...och att jag inte riktigt haft tid.. Men nu har jag börjat kika i silostrådar och upptäckt en helt annan person...en med självinsikt och värme och hjärta...och jaa..jag vet inte hur jag skall uttrycka mig.... Jag är så glad för din skull silos...för du verkar må så bra!! Och du får andra att må bra också...det sprids liksom värme runt dig...egentligen så borde ju namnet Solis fått vara kvar...för det är som en sån du känns...´
CITAT (Tesa @ 11-02-2006, 17:39) Till silos.. Känner bara att jag måste erkänna lite här.. Jag har inte orkat med Silostrådar..har inte läst dem för det mesta...mest tror jag för att jag inte riktigt orkade se den vilsna människan solis som vi fick del av tidigare...och att jag inte riktigt haft tid.. Men nu har jag börjat kika i silostrådar och upptäckt en helt annan person...en med självinsikt och värme och hjärta...och jaa..jag vet inte hur jag skall uttrycka mig.... Jag är så glad för din skull silos...för du verkar må så bra!! Och du får andra att må bra också...det sprids liksom värme runt dig...egentligen så borde ju namnet Solis fått vara kvar...för det är som en sån du känns...´  Tack för din uppriktighet Du har alldeles rätt:idag är jag en helt annan person än då jag var tidigare Och ännu en gång vill jag poängtera att jag fick S T O R hjälp just här på Odla genom att en del inte var så snälla;till ex. reserv sa rakt ut vad han tyckte om mitt agerande och jag blev djupt sårad och ledsen men till slut kunde jag ta till mig hans och andras ord och mirakel hände:jag kunde börja utvecklas mera till att bli en äkta människa,en människa med ÄKTA kännslor och inte som jag var förrut då jag gömde mig bakom alla masker men var inte medveten om det hela!!! Jag är djupt TACKSAM att jag fick den hjälpen av er här på forumet
Veganvarg
11-02-2006, 19:10
Lady Hamilton
11-02-2006, 19:32
CITAT (Kalinsi @ 10-02-2006, 19:28)  Väldigt "snyggt" tyg du har använt till kroppen på denna docka! Det blev ju "perfekt" med rosen på kinden Du har lyckats bra silos
 Väldigt "snyggt" tyg du har använt till kroppen på denna docka! Det blev ju "perfekt" med rosen på kinden Du har lyckats bra silos  [/QUOTE] Hi hi;och det finns mera av de härliga tygen som jag fått av dig och andra som det nu kommer blir dockor utav
Art is that which stirs the passions. It sets those passions into motion and inspires one to think, to act, to react. Art makes one take notice. It can inspire happiness, sadness, anger. Art speaks to us - it brings to the surface that which would otherwise lie dormant in the minds of creators. Art is whatever you want it to be. SMH
Hittade dessa kloka ord för en stund sedan på en Konst sida!
Det finns nu 3 nya bilder i Albumet. I två av dessa håller jag på och arbetar med dockan Adolf och i den tredje är det jag som en papper docka
Kalinsi
16-02-2006, 09:22
*Felix matte*
16-02-2006, 09:28
Du är finare "som vanlig" än pappersdocka
CITAT (Felix matte @ 16-02-2006, 09:28) Du är finare "som vanlig" än pappersdocka  Tackgulledig
netaave
16-02-2006, 10:12
Vilket vackert hår du har!
CITAT (netaave @ 16-02-2006, 10:12) Vilket vackert hår du har!  ÅÅÅ;TAAACK  och mitt hår växer numera som ogräs och är snart till mitten av min rygg Jag tvättar håret med olivtvål.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|