Sidor: 1, 2
Kalinsi
Om en stund ska jag gå till min pojkvän och där kan jag föra
över bilder från min digitalkamera till datorn smile.gif
Då ska Ni få se några nya Silos-Solis alster smile.gif

Så spana i detta ämnet om sisådär 1½-2 timmar wink.gif
Tänkte göra Er lite nyfikna såhär i förväg hihi rolleyes.gif

Kramar Kalinsi som även fotat nya hundbilder smile.gif
Magdis
JIPPIE!!! smile.gif smile.gif
Kalinsi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 17:22)
JIPPIE!!! smile.gif smile.gif

Åh vad roligt att Du ser fram emot det såå hihi tongue.gif
Magdis
Ja jag är jättenyfiken! Har hon inte provat måla med oljefärger ännu?
silos
Jag med vill se biggrin.gif

Har ännu inte haft råd att köpa oljefärger.
LadyG
*väntar nyfiket*

Det här ska bli intressant. Silos brukar alltid ha nya, spännande saker på gång. smile.gif
yenny
spännande.... då vet jag vad jag ska göra efter vi ätit middag då biggrin.gif
Boxer
*otålig* smile.gif
Boxer
*vääääntar*........
Boxer
.............Vill se NU! laugh.gif blink.gif
pejori
nu nu nu nu smile.gif
silos
Ni är så söööta;AILOVYOOO biggrin.gif laugh.gif wub.gif smile.gif
ninnisky
VILL SE - jag också - och nu med eennnnn gång biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Summersun
Jag vill ju också se...nuuuu smile.gif
Kalinsi
Först en bild på konstnären själv, Silos smile.gif
Här har hon precis hittat material ute till kommande alster. tongue.gif

Och här kommer bilderna på dels sprillans NYA alster
men också några nya bilder på några dagar "gamla" konstverk.

http://www.zoonen.se/perzoonen/galleri.asp...5380&gid=617827

Min favorit just nu är denna docka:

Är det några specifika bilder Ni undrar över får Ni höra med Silos
vad dockan eller vad det kan vara heter för något eller vad ni undrar smile.gif

Och mamma Silos, om det är något Du vill tillägga så skriv här i denna tråd smile.gif
pejori
helt underbart!!! laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
Häftigt! ser att du "pular in" mycket känslor i dockorna...
den med hopsydd mun sad.gif smile.gif

Tror du inte att du skulle kunna få till en utställning någonstans.

mamamaggan
Verkligen härliga allihop. Tack för att vi får se dem. Vilken kreativitet du har Silos! smile.gif
silos
Tack Kalinsi wub.gif

Den gröna dockan heter.Vilhelmina-efter min farmor som blev arkebuserad 1918 under Finland inbördeskrig.

Den vita med blåa håret heter Laina efter min mormor som jag vistades ofta under sommrarna då jag var liten flicka.

Och den oranga heter Aili-efter min mamma och den är inte helt klar ännu och jag har så svårt att få henne klar,men det får tar den tiden som den kommer att ta och vill säga att jag saknar min mamma sååååå mycket!

Den stora dockan heter Fia efter en avlägsen släkting från mammas sida(tydligen var denna Fia adlig ohmy.gif )

De andra dockorna har ännu inte fått namn.
*Felix matte*
Min farmor hette Anna Vilhelmina wub.gif
silos
CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 19:54)
Min farmor hette Anna Vilhelmina wub.gif

Mycket vackra namn wub.gif
Summersun
Oj, vad du har jobbat smile.gif jättefina! wub.gif
Kalinsi
Vad SKOJ att det blir en sådan härlig respons smile.gif
silos
CITAT (Kalinsi @ 10-02-2006, 20:03)

jag blir alldeles glaaaad men också lessen om den goa resrv försvinner härifrån.
yenny
Härliga dockor wub.gif

(jag håller med dej solis... jag blir också ledsen om Reserv försvinner)
ariana
Grattis till dina fina uttrycksfulla dockor, du tycks verkligen ha hittat din egen stil
ordna en utställning
kanske skriva sagor till dina dockor
göra en bok
bara ideer som ploppar upp när jag ser dina dockor
lycka till i framtiden önskar jag dig
Boxer
Som vi säger här i Göteborg: Vicka görgoa göbbar! wub.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
silos
Tack alla kära vänner wub.gif Det är roligt att se att ni gillar mina dockor och snart blir det flera smile.gif wub.gif smile.gif
cic
Åååå, min favorit! (Den stora)

Och så den här också..

wub.gif wub.gif wub.gif

DESSUTOM såg två läckra tavlor i bakgrunden på en av bilderna. sleep.gif

Jag gillar verkligen din konst! smile.gif
ingrid fuxwall
CITAT (silos @ 10-02-2006, 20:05)

jag blir alldeles glaaaad men också lessen om den goa resrv försvinner härifrån.

Men vi har honom nog tillbaka snart.

ingrid
silos
CITAT (ingrid fuxwall @ 10-02-2006, 23:52)
CITAT (silos @ 10-02-2006, 20:05)

Men vi har honom nog tillbaka snart.

ingrid

Det hoppas jag verkligen!!!
silos
CITAT (ariana @ 10-02-2006, 20:18)
Grattis till dina fina uttrycksfulla dockor, du tycks verkligen ha hittat din egen stil
ordna en utställning
göra en bok

Jag känner verkligen att jag har hittat min egen stil och jag är sååå lycklig för det:det är som att jag är på väg tillbaka till mitt eget innersta hem smile.gif smile.gif wub.gif

Det vore jätte roligt att skriva sagor till dockorna och göra en bok smile.gif

En utställning kommer jag att ha i Handelsbankens fönster här i Strängnäs i år i October.
Kalinsi
CITAT (Boxer @ 10-02-2006, 23:44)
Som vi säger här i Göteborg: Vicka görgoa göbbar! wub.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

hihihi biggrin.gif
Biggan_
CITAT (Kalinsi @ 11-02-2006, 13:11)
Som vi säger här i Göteborg: Vicka görgoa göbbar!   wub.gif  :lol:  :lol:  :wub:

hihihi biggrin.gif

Verkligen läckra figurer, och vad dom gör sig bra i snön och på lekplatsen tongue.gif biggrin.gif
Kalinsi
CITAT (Birgitta P @ 11-02-2006, 13:21)
CITAT (Kalinsi @ 11-02-2006, 13:11)
Som vi säger här i Göteborg: Vicka görgoa göbbar!   wub.gif  laugh.gif  laugh.gif  wub.gif

hihihi biggrin.gif

Verkligen läckra figurer, och vad dom gör sig bra i snön och på lekplatsen tongue.gif biggrin.gif

Jaa det hållar jag med om smile.gif
Magdis
Solis, du är genialisk! wub.gif smile.gif
mamamaggan
CITAT (silos @ 11-02-2006, 00:05)
CITAT (ariana @ 10-02-2006, 20:18)
ordna en utställning
göra en bok

Jag känner verkligen att jag har hittat min egen stil och jag är sååå lycklig för det:det är som att jag är på väg tillbaka till mitt eget innersta hem smile.gif smile.gif wub.gif

Det vore jätte roligt att skriva sagor till dockorna och göra en bok smile.gif

En utställning kommer jag att ha i Handelsbankens fönster här i Strängnäs i år i October.

Va kul med en utställning Silos! wub.gif Då måste du be Kalinsi att ta kort och lägga ut här så vi får se.

Lycka till!
Tesa
Till silos..
Känner bara att jag måste erkänna lite här..
Jag har inte orkat med Silostrådar..har inte läst dem för det mesta...mest tror jag för att jag inte riktigt orkade se den vilsna människan solis som vi fick del av tidigare...och att jag inte riktigt haft tid..
Men nu har jag börjat kika i silostrådar och upptäckt en helt annan person...en med självinsikt och värme och hjärta...och jaa..jag vet inte hur jag skall uttrycka mig.... wub.gif wub.gif
Jag är så glad för din skull silos...för du verkar må så bra!! Och du får andra att må bra också...det sprids liksom värme runt dig...egentligen så borde ju namnet Solis fått vara kvar...för det är som en sån du känns...´

wub.gif
silos
CITAT (Tesa @ 11-02-2006, 17:39)
Till silos..
Känner bara att jag måste erkänna lite här..
Jag har inte orkat med Silostrådar..har inte läst dem för det mesta...mest tror jag för att jag inte riktigt orkade se den vilsna människan solis som vi fick del av tidigare...och att jag inte riktigt haft tid..
Men nu har jag börjat kika i silostrådar och upptäckt en helt annan person...en med självinsikt och värme och hjärta...och jaa..jag vet inte hur jag skall uttrycka mig.... wub.gif wub.gif
Jag är så glad för din skull silos...för du verkar må så bra!! Och du får andra att må bra också...det sprids liksom värme runt dig...egentligen så borde ju namnet Solis fått vara kvar...för det är som en sån du känns...´

wub.gif

Tack för din uppriktighet wub.gif

Du har alldeles rätt:idag är jag en helt annan person än då jag var tidigare smile.gif

Och ännu en gång vill jag poängtera att jag fick S T O R hjälp just här på Odla genom att en del inte var så snälla;till ex. reserv sa rakt ut vad han tyckte om mitt agerande och jag blev djupt sårad och ledsen men till slut kunde jag ta till mig hans och andras ord och mirakel hände:jag kunde börja utvecklas mera till att bli en äkta människa,en människa med ÄKTA kännslor och inte som jag var förrut då jag gömde mig bakom alla masker men var inte medveten om det hela!!!

Jag är djupt TACKSAM att jag fick den hjälpen av er här på forumet wub.gif wub.gif wub.gif
Veganvarg
wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (Kalinsi @ 10-02-2006, 19:28)

laugh.gif Väldigt "snyggt" tyg du har använt till kroppen på denna docka!
Det blev ju "perfekt" med rosen på kinden smile.gif
Du har lyckats bra silos wub.gif
silos
laugh.gif Väldigt "snyggt" tyg du har använt till kroppen på denna docka!
Det blev ju "perfekt" med rosen på kinden smile.gif
Du har lyckats bra silos wub.gif[/QUOTE]
Hi hi;och det finns mera av de härliga tygen som jag fått av dig och andra som det nu kommer blir dockor utav smile.gif wub.gif smile.gif
silos
Art is that which stirs the passions. It sets those passions into motion and inspires one to think, to act, to react. Art makes one take notice. It can inspire happiness, sadness, anger. Art speaks to us - it brings to the surface that which would otherwise lie dormant in the minds of creators. Art is whatever you want it to be. SMH

Hittade dessa kloka ord för en stund sedan på en Konst sida!
silos
Det finns nu 3 nya bilder i Albumet.

I två av dessa håller jag på och arbetar med dockan Adolf och i den tredje är det jag som en papper docka biggrin.gif
Kalinsi
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.as...5380&gid=530830

Här ligger de tre nya bilderna! smile.gif
*Felix matte*
Du är finare "som vanlig" än pappersdocka biggrin.gif
silos
CITAT (Felix matte @ 16-02-2006, 09:28)
Du är finare "som vanlig" än pappersdocka biggrin.gif

Tackgulledig wub.gif smile.gif wub.gif
netaave
Vilket vackert hår du har! smile.gif
silos
CITAT (netaave @ 16-02-2006, 10:12)
Vilket vackert hår du har! smile.gif

ÅÅÅ;TAAACK smile.gif wub.gif smile.gif och mitt hår växer numera som ogräs och är snart till mitten av min rygg biggrin.gif
Jag tvättar håret med olivtvål.
silos
Så där:NU är dockan Adolf klar efter många nålstick på mina fingrar!

Bilden kommer senare då Kalinsi hunnit med ta dem.

Och nu väntar Einari på att få komma ut i världen wub.gif smile.gif wub.gif Namnet är efter min kära pappa wub.gif

Dockorna står nu i kö inuti mitt innersta "Skattkammare" och de kivas lite med varandra om vem av dem som får blir den som får komma ut biggrin.gif wub.gif smile.gif

Så här glad lycklig och nöjd har jag nog aldrig varit då jag hållit på med min konst wub.gif Det måste bara betyda att jag har hittat H E M wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon