|
Njut du, Silos. Det ska man få göra ibland tycker jag. Annars vore det för tråkigt här i världen
CITAT (silos @ 10-02-2006, 17:58) Hoppas den känns lika härlig idag! Njut ordentligt av godsakerna också, någon gång måste man ju kunna unna sig sånt.
pisanggoreng
10-02-2006, 18:08
Tänk, monstret var här för bara någon timme sen...
Biggan_
10-02-2006, 18:12
CITAT (pisanggoreng @ 10-02-2006, 18:08) Tänk, monstret var här för bara någon timme sen...  ...och här också
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 18:06) CITAT (silos @ 10-02-2006, 17:58) Nå;idag skall jag bara NJUUUUTA och drömma mig bort till "min" STOOORA härliga KÄRLEK  :D :) :lol: Hoppas den känns lika härlig idag! Njut ordentligt av godsakerna också, någon gång måste man ju kunna unna sig sånt.  JÅÅRA  fortfarande härligt härligt med den kärleken inuti mig eftersom jag kan jo tänka fram allt alldeles sjölv utan att ha en levande människa i min närhet Vi vandrar på havsstrand hand i hand och då och då plockar vi snäckor  Vi äter en smaklig middag i stearinsljusens sken på en terass någonstans i landet Shangri-la,näktergalen sjunger för fullt, någon spelar på en spännande instrument som jag inte känner igen men det låter himmelskt Och så pratar vi om djupa saker i livet,om relationer, vad är skönhet, vilka vi gillar, vad vi tycker illa om och så babblar vi om odlaiter så klart
CITAT (silos @ 10-02-2006, 18:14) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 18:06) CITAT (silos @ 10-02-2006, 17:58) Hoppas den känns lika härlig idag! Njut ordentligt av godsakerna också, någon gång måste man ju kunna unna sig sånt.  JÅÅRA  fortfarande härligt härligt med den kärleken inuti mig eftersom jag kan jo tänka fram allt alldeles sjölv utan att ha en levande människa i min närhet Vi vandrar på havsstrand hand i hand och då och då plockar vi snäckor  Vi äter en smaklig middag i stearinsljusens sken på en terass någonstans i landet Shangri-la,näktergalen sjunger för fullt, någon spelar på en spännande instrument som jag inte känner igen men det låter himmelskt Och så pratar vi om djupa saker i livet,om relationer, vad är skönhet, vilka vi gillar, vad vi tycker illa om och så babblar vi om odlaiter så klart  Vad härligt att drömma!  Objektet själv vet inget eller?
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 18:18) CITAT (silos @ 10-02-2006, 18:14) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 18:06) CITAT (silos @ 10-02-2006, 17:58) Hoppas den känns lika härlig idag! Njut ordentligt av godsakerna också, någon gång måste man ju kunna unna sig sånt.  JÅÅRA  fortfarande härligt härligt med den kärleken inuti mig eftersom jag kan jo tänka fram allt alldeles sjölv utan att ha en levande människa i min närhet Vi vandrar på havsstrand hand i hand och då och då plockar vi snäckor  Vi äter en smaklig middag i stearinsljusens sken på en terass någonstans i landet Shangri-la,näktergalen sjunger för fullt, någon spelar på en spännande instrument som jag inte känner igen men det låter himmelskt Och så pratar vi om djupa saker i livet,om relationer, vad är skönhet, vilka vi gillar, vad vi tycker illa om och så babblar vi om odlaiter så klart  Vad härligt att drömma!  Objektet själv vet inget eller? ABSOLUUUT INTE;då blir det jo förstört
netaave
10-02-2006, 18:30
CITAT (silos @ 10-02-2006, 18:14) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 18:06) CITAT (silos @ 10-02-2006, 17:58) Hoppas den känns lika härlig idag! Njut ordentligt av godsakerna också, någon gång måste man ju kunna unna sig sånt.  JÅÅRA  fortfarande härligt härligt med den kärleken inuti mig eftersom jag kan jo tänka fram allt alldeles sjölv utan att ha en levande människa i min närhet Vi vandrar på havsstrand hand i hand och då och då plockar vi snäckor  Vi äter en smaklig middag i stearinsljusens sken på en terass någonstans i landet Shangri-la,näktergalen sjunger för fullt, någon spelar på en spännande instrument som jag inte känner igen men det låter himmelskt Och så pratar vi om djupa saker i livet,om relationer, vad är skönhet, vilka vi gillar, vad vi tycker illa om och så babblar vi om odlaiter så klart  Men det måste ju vara den skäggige konstnären från min dröm.
netaave
10-02-2006, 18:33
Vi blev också godissugna så vi (läs Elle) gjorde marknadskarameller, ni vet såna med choklad i som man köper hektovis. Vi har aldrig gjort dom förr men himlars så goda dom är.
ninnisky
10-02-2006, 18:50
Känner hur monstret hoppar på mig imorgon när jag ska ut och handla, fastän jag bestämt mig för att inte känna igen det när jag går förbi . Men hon som säljer godiset är så söt... och vill så gärna prata bort en stund
*Felix matte*
10-02-2006, 19:10
Har varit och handlat men inget godis följde med hem.... var helt enkelt inte sugen... förrän nu när jag läser här i tråden
CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 19:10) Har varit och handlat men inget godis följde med hem.... var helt enkelt inte sugen... förrän nu när jag läser här i tråden  Då måste du åka handla igen eller
*Felix matte*
10-02-2006, 19:21
CITAT (silos @ 10-02-2006, 19:17) CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 19:10) Har varit och handlat men inget godis följde med hem.... var helt enkelt inte sugen... förrän nu när jag läser här i tråden  :P Då måste du åka handla igen eller  Får bli nån annan dag... nu sitter jag i pyjamas och är mätt efter middagen (ärtsoppa och plättar)
här har godismonstret varit idag med... jag har just proppat i mej så jag mår illa (vilket jag kommit fram till är ganske bra... för då vill jag inte ha mer på ett bra tag)
Summersun
10-02-2006, 20:52
Här har chokladmonstret varit  tur att det for bort, åt redan för mycket
*Felix matte*
10-02-2006, 21:17
och jag hittade Marabou Premium Dark 70% ... en stoooor bit som blivit kvarglömd i ett skåp
elleave
11-02-2006, 11:46
Lördagsgodis!?! Marknadskarameller 125 g kokosfett 1 ½ dl vatten ½ kg strösocker 6 ½ dl mjöl 4 dl florsocker 1 dl kakao 1 msk vaniljsocker Blanda kokosfett, vatten, och socker, sjud på spisen tills sockret smälter. Rör i resten och häll ut (tryck ut) smeten i en långpanna. Låt stelna och skär i bitar. Jag tyckte de blev godare när de legat framme och torkat till några timmar.
netaave
11-02-2006, 12:41
CITAT (elleave @ 11-02-2006, 11:46) Lördagsgodis!?! Marknadskarameller 125 g kokosfett 1 ½ dl vatten ½ kg strösocker 6 ½ dl mjöl 4 dl florsocker 1 dl kakao 1 msk vaniljsocker Blanda kokosfett, vatten, och socker, sjud på spisen tills sockret smälter. Rör i resten och häll ut (tryck ut) smeten i en långpanna. Låt stelna och skär i bitar. Jag tyckte de blev godare när de legat framme och torkat till några timmar.  Lägg det i recepttråden
Biggan_
11-02-2006, 13:37
CITAT (netaave @ 11-02-2006, 12:41) CITAT (elleave @ 11-02-2006, 11:46) Lördagsgodis!?! Marknadskarameller 125 g kokosfett 1 ½ dl vatten ½ kg strösocker 6 ½ dl mjöl 4 dl florsocker 1 dl kakao 1 msk vaniljsocker Blanda kokosfett, vatten, och socker, sjud på spisen tills sockret smälter. Rör i resten och häll ut (tryck ut) smeten i en långpanna. Låt stelna och skär i bitar. Jag tyckte de blev godare när de legat framme och torkat till några timmar.  Lägg det i recepttråden Du har stenkoll på dottern din!
netaave
11-02-2006, 13:43
Så är hon välartad också, när hon vill.......
fruberglund
11-02-2006, 20:39
Vi slutade faktiskt med godis helt nu i måndags och ska hålla upp en månad för att komma på rätt spår igen. Blev som Solis skrev att godismonstret grep tag i en varje gång man gick förbi godishyllan Är så svårt att bara dra ner på godiset så vi bestämde oss för att göra så istället. Har inte känt nåt större sug än faktiskt...gäller bara att bestämma sig
ingrid fuxwall
11-02-2006, 21:41
I dag har jag varit i Göteborg och besökte Kronhusbodarna och Göteborgs Chokladfabrik eller vad det nu hette, en massa goda saker hade de i alla fall. Köpte med mig lite men insöp desto mer med ögonen.
ingrid
netaave
11-02-2006, 21:44
Vi har fått en exclusiv chokladbutik i Uppsala också, tyvärr ligger den på väg till köpcentrat vid Ikea för oss.
ingrid fuxwall
11-02-2006, 21:51
CITAT (netaave @ 11-02-2006, 21:44) Vi har fått en exclusiv chokladbutik i Uppsala också, tyvärr ligger den på väg till köpcentrat vid Ikea för oss.  Är detta negativt eller positivt? ingrid
netaave
11-02-2006, 21:55
CITAT (ingrid fuxwall @ 11-02-2006, 21:51) CITAT (netaave @ 11-02-2006, 21:44) Vi har fått en exclusiv chokladbutik i Uppsala också, tyvärr ligger den på väg till köpcentrat vid Ikea för oss. ;) Är detta negativt eller positivt? ingrid Negativt för vikten Positivt för välbefinnandet
Mitt godismonstser bor i min mage! Jag vet exakt i vilket skrymsle det håller till, och när det vaknar är det inte "gott" att tas med. Stoppar jag inte ner lite godis (= socker av något slag) biter det mig, eller ännu värre, biter någon annan som kommer inom räckhåll. Mitt godismonster växer av socker! Ju mer det får, desto mer ska det ha. Dan efter är det ännu starkare, och sen ännu lite mer krävande ju mer jag underhåller det. Vi är i en kamp just nu (sedan nyår). Ju längre tid som går, desto mer skrumpnar det ihop. Men så får det kraft någonstans ifrån och gör ett ryck igen, med en KRAFT som jag inte klarade att motstå. (var inte beredd på attacken) Huvvaliga, tvi och fy! Så illa det smakade  . Så in i nordens sött så de var kväljande och riktigt brände i munnen. Sockervanan var avstängd. Men Monstret krävde sitt i alla fall, och fick det. Och tänk så fort det går att bli van igen, och "behöver" sockret. De gånger jag har hållt mig borta från socker, märker jag hur in i norden fullproppat med socker de allra flesta varor är! Det är egentligen inte klokt! Man vänjer sig, vid mer och mer och mer. Men det går ungefär lika fort att vänja sig av med. Det kanske tar en vecka, men sedan är smaksinnet inte längre socker-bedövat, utan kan ta tillvara alla de andra lite mer "subtila" smaker som det allra mesta innehåller, fast "dränkt i socker" till vardags. Det är skönt att det börjar komma fler varor som inte har tillsatt socker. Men tyvärr är det inte särskilt mycket som går att finna ännu. Och då menar jag inte att sockret ska vara utbytt som olika sötningsmedel, som i praktiken gör samma skada.
netaave
12-02-2006, 11:24
CITAT (amaira @ 12-02-2006, 08:48) Mitt godismonstser bor i min mage! Jag vet exakt i vilket skrymsle det håller till, och när det vaknar är det inte "gott" att tas med. Stoppar jag inte ner lite godis (= socker av något slag) biter det mig, eller ännu värre, biter någon annan som kommer inom räckhåll. Mitt godismonster växer av socker! Ju mer det får, desto mer ska det ha. Dan efter är det ännu starkare, och sen ännu lite mer krävande ju mer jag underhåller det. Vi är i en kamp just nu (sedan nyår). Ju längre tid som går, desto mer skrumpnar det ihop. Men så får det kraft någonstans ifrån och gör ett ryck igen, med en KRAFT som jag inte klarade att motstå. (var inte beredd på attacken) Huvvaliga, tvi och fy! Så illa det smakade  . Så in i nordens sött så de var kväljande och riktigt brände i munnen. Sockervanan var avstängd. Men Monstret krävde sitt i alla fall, och fick det. Och tänk så fort det går att bli van igen, och "behöver" sockret. De gånger jag har hållt mig borta från socker, märker jag hur in i norden fullproppat med socker de allra flesta varor är! Det är egentligen inte klokt! Man vänjer sig, vid mer och mer och mer. Men det går ungefär lika fort att vänja sig av med. Det kanske tar en vecka, men sedan är smaksinnet inte längre socker-bedövat, utan kan ta tillvara alla de andra lite mer "subtila" smaker som det allra mesta innehåller, fast "dränkt i socker" till vardags. Det är skönt att det börjar komma fler varor som inte har tillsatt socker. Men tyvärr är det inte särskilt mycket som går att finna ännu. Och då menar jag inte att sockret ska vara utbytt som olika sötningsmedel, som i praktiken gör samma skada. Mitt i prick, som vanligt! Det där kan vi alla sockermissbrukare skriva under på! Jag kunde bli farlig innan jag fick hjälp att hantera det, värre än den värsta pms-drabbade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|