Idag börjar det och jag är snart klar för att vara med om invigningen.
Tänkte ha ett eget OS här hemma.
Vid en invigning brukar det vara nytt och fint, så jag har tvättat både täcken, kuddar, filt och morgonrock. En ny temugg har jag, och flera goda teer att välja på.
Ska snart tappa upp badvatten och ta fram några av de fina produkterna från Lush som jag fick i julklapp av en av mina döttrar. Måste vara fin till invigningen, så det blir väl till att ta fram galabian som jag fick av den andra dottern och svärson, de köpte den i hans hemland Egypten och den är så skön att ha på sig.
Reglerna jag har är enkla jag får inte tjuvstarta, måste börja tidigast när OS-elden tänds och måste vara klar när den släcks igen.
Grenarna jag ställer upp i gäller alla handarbeten. Det ligger en del här som bara väntar på att bli påbörjade eller avklarade.
Jag ställer upp i grenarna
”Påbörjat som ska göras helt klart” med en stickad sjal och lite andra småsaker som nästan är färdiga.
”Stickat” ska göra en babyfilt.
”Sytt” blir nya köksgardiner.
I grenen ”Broderat” ställer jag upp med några handdukar som ska få monogram, hoppas att jag hittar stramaljen i tid annars får det bli fritt broderi och inte korsstygn som jag har tänkt.
Sedan finns det ”Extra om tid finns kvar” där man får ställa upp med vad som helst och som inte behöver bestämmas i förväg.
Ska bli intressant och se om jag klarar av alla grenar, ska jobba ganska mycket ett tag framöver. Men deltagandet är ju helt frivilligt och jag tror att det ska gå bra. Får väl satsa på fina priser om och när jag vinner.
Nu ska jag gå och ta ur täcket ur torktumlaren måste hinna bädda rent innan det är dags för start.