|
*Felix matte*
10-02-2006, 21:06
Ja så tycker jag vad gäller den/de som klagat på Reservs inlägg till Ingemar/Göran och inte vågar stå för sitt ord. Jag har personligen en enda gång skickat pm till Ingemar med uppmaning att han ska be en person ta bort en mening i profilinfo.. detta bara för att jag var rädd att forumansvariga skulle råka illa ut och jag har också talat om på forumet att jag skickat detta PM.
SUPERFEGISAR är sådana personer
zaaritha
10-02-2006, 21:16
Instämmer!
Reserv blir ofta själv utsatt för väldigt elaka kommentarer, men det tycker tydligen somliga är OK. Men han är ju inte typen som springer som skvallerbytta bing bong till Ingemar. Synd att gnällspikar ska få styra och ställa här
Så som ni skriver nu och så som stämningen är just nu, tror ni verkligen att den som anmält känner för att ställa sig rakt upp och ner och säga "det var jag"?
Jag har inte läst alla trådar så noga och har inte sett något som jag tycker behöver anmälas, däremot förbehåller jag mig rätten att anmäla den dagen jag ser något som jag tycker behöver anmälas, oavsett hur populära de inblandade personerna är. Annars är vi tillbaka till högstadiet, där den ballaste vinner och den som ser någon mobbas inte vågar göra något åt det för att man då är en skvallerbytta. Den som blir mobbad orkar sällan själv göra något åt saken.
Vid en anmälan tycker jag att det är upp till de ansvariga för forumet att bestämma vad som ska göras. Det är inte anmälaren som stänger av någon när så sker, utan det är de forumansvariga.
pisanggoreng
10-02-2006, 21:28
CITAT (AnitaGg @ 10-02-2006, 21:19) Synd att gnällspikar ska få styra och ställa här :angry: I ärlighetens namn så är det ju forumvärdarna (heter de så?) som styr och ställer här. Bara de kan stänga av någon. Red: det hade noora redan hunnit säga, visst. ungefär, i varje fall.
CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 21:06) Ja så tycker jag vad gäller den/de som klagat på Reservs inlägg till Ingemar/Göran och inte vågar stå för sitt ord. Jag har personligen en enda gång skickat pm till Ingemar med uppmaning att han ska be en person ta bort en mening i profilinfo.. detta bara för att jag var rädd att forumansvariga skulle råka illa ut och jag har också talat om på forumet att jag skickat detta PM. Jo, det är väll fegt utav den perssonen
CITAT (noora @ 10-02-2006, 21:25) Så som ni skriver nu och så som stämningen är just nu, tror ni verkligen att den som anmält känner för att ställa sig rakt upp och ner och säga "det var jag"?
Jag har inte läst alla trådar så noga och har inte sett något som jag tycker behöver anmälas, däremot förbehåller jag mig rätten att anmäla den dagen jag ser något som jag tycker behöver anmälas, oavsett hur populära de inblandade personerna är. Annars är vi tillbaka till högstadiet, där den ballaste vinner och den som ser någon mobbas inte vågar göra något åt det för att man då är en skvallerbytta. Den som blir mobbad orkar sällan själv göra något åt saken.
Vid en anmälan tycker jag att det är upp till de ansvariga för forumet att bestämma vad som ska göras. Det är inte anmälaren som stänger av någon när så sker, utan det är de forumansvariga. Du har en poäng eller två där...
*Felix matte*
10-02-2006, 21:39
CITAT (noora @ 10-02-2006, 21:25) Så som ni skriver nu och så som stämningen är just nu, tror ni verkligen att den som anmält känner för att ställa sig rakt upp och ner och säga "det var jag"?
Vid en anmälan tycker jag att det är upp till de ansvariga för forumet att bestämma vad som ska göras. Det är inte anmälaren som stänger av någon när så sker, utan det är de forumansvariga. Varför inte? Jag ser inget som skulle hindra mej att ärligt tala om att det var jag som anmälde.
CITAT (pisanggoreng @ 10-02-2006, 21:28) CITAT (AnitaGg @ 10-02-2006, 21:19) Synd att gnällspikar ska få styra och ställa här  I ärlighetens namn så är det ju forumvärdarna (heter de så?) som styr och ställer här. Bara de kan stänga av någon. Visst är det så, men jag tror att dom kanske bara ser ena sidan på myntet, eftersom inte alla skriver och klagar så fort det är nåt. Får man tillräckligt många gnäll-PM mot en person så påverkas man säkert. Om Reserv skulle ha skickat ett PM varje gång han blev illa behandlad så skulle det nog vara fullt i inboxen.
*Felix matte*
10-02-2006, 21:46
CITAT (pisanggoreng @ 10-02-2006, 21:28) I ärlighetens namn så är det ju forumvärdarna (heter de så?) som styr och ställer här. Bara de kan stänga av någon. Visst är det så... men jag tänker också som så att om de blir bombade med pm om att den o dën inte är riktigt "rumsren" och bör avstängas så tror jag faktiskt att man till slut tar den/dem på orden och utdelar varning. Sedan så har det väl också betydelse var klagomålen kommer ifrån... en del kan ju verka vääääldigt seriösa fastän de i lönndom sparkar både den ena o andra. Öht så tror jag att både Ingemar och Göran är ganska less på detta forum... faktiskt så sa ju Ingemar en gång att det bara kostade en del att ha forumet igång.
CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 21:39) Varför inte? Jag ser inget som skulle hindra mej att ärligt tala om att det var jag som anmälde.  Alla är kanske inte lika modiga som du Det här med alla protestinläggen kan uppfattas lite hotfullt, speciellt om anmälaren är någon som inte har varit här så länge och hunnit "skapa kontakter".
pisanggoreng
10-02-2006, 21:50
Det tror jag också (att de är lessa på forumet, alltså).
Men å andra sidan så genererar det en del pengar också, är jag säker på...
Sen tror jag inte att forumvärdarna har sådan koll på vem som verkar "seriös" och vem som inte verkar vara "rumsren" här- så mycket häckar de nog inte här inne...
Red: detta var en kommentar till felix mattes inlägg, alltså...
*Felix matte*
10-02-2006, 21:53
CITAT (pisanggoreng @ 10-02-2006, 21:50) Det tror jag också (att de är lessa på forumet, alltså).
Men å andra sidan så genererar det en del pengar också, är jag säker på...
Sen tror jag inte att forumvärdarna har sådan koll på vem som verkar "seriös" och vem som inte verkar vara "rumsren" här- så mycket häckar de nog inte här inne...
Red: detta var en kommentar till felix mattes inlägg, alltså... Nej inte tror jag heller att de "häckar" här så mycket men nog tror jag att de har koll på pm och mail och vad de säger... Konstigt vore väl annars
*Felix matte*
10-02-2006, 22:13
CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 21:31) CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 21:06) Ja så tycker jag vad gäller den/de som klagat på Reservs inlägg till Ingemar/Göran och inte vågar stå för sitt ord. Jag har personligen en enda gång skickat pm till Ingemar med uppmaning att han ska be en person ta bort en mening i profilinfo.. detta bara för att jag var rädd att forumansvariga skulle råka illa ut och jag har också talat om på forumet att jag skickat detta PM. Jo, det är väll fegt utav den perssonen  Javisst är det så.
Vadför finns det inga moderatorer på Odla ? Det har jag aldrig sett på nåt annat forum.
Normalt sett finns ju ALLTID nån som är ansvarig för att hålla ett öga på varje forumavdelning och kolla så att forumets regler följs, låser trådar där det blir för mycket tjafs, flyttar trådar som hamnat fel, varnar såna som ägnar sig åt personangrepp och öht. ser till att allt flyter på.
Ingen kan ju rimligen förvänta sig att Ingmar ska sitta och läsa varje tråd för att kolla vem som sköter sig utan det handlar ju om att nån som är aktiv och betrodd har befogenheter att styra det hela vid behov.
Tills för några veckor sen har det inte funnits nåt speciellt behov men nu tycker jag att det blir mer och mer gnabb om allt och, än oftare, inget här.
Givetvis ska det vara högt i tak i Småprat och inget större krav på att man måste hålla sig till ämnet osv. men ibland spårar det ur och då finns ingen som kan styra upp utan diskussionerna urartar.
Med aktiva moderator kan oftast bråken avstyras innan det går helt över styr. Förutsatt att man har nån typ av regler för diskussionen.
För övrigt håller jag med Felix_Mattes orginalinlägg.
netaave
10-02-2006, 23:26
Jag blir riktigt riktigt ledsen om Reserv försvinner, han har varit en frisk fläkt här på odla, och han behövs, tror dessutom han behöver forumet själv efter vad han gått igenom. Nej brudar, till gemensam aktion!!!!!!! Kräv Reserv tillbaks. (om han nu vill det själv efter det här)
CITAT (netaave @ 10-02-2006, 23:26) Jag blir riktigt riktigt ledsen om Reserv försvinner, han har varit en frisk fläkt här på odla, och han behövs, tror dessutom han behöver forumet själv efter vad han gått igenom. Nej brudar, till gemensam aktion!!!!!!! Kräv Reserv tillbaks. (om han nu vill det själv efter det här) Jag håller med dig och om det verkligen är så att reserv försvinner så lutar det åt det hållet att även jag inte vill vara här längre;jag är riktigt ledsen
Inga från Närke
10-02-2006, 23:54
Se mitt inlägg i tråden "Reserv" där jag tyckte till också.
Ang. moderatorer och ansvariga så tycker jag att de borde rensa i medlemslistan, många har aldrig varit inne här och gjort några inlägg över huvud taget. Tycker då inte de skulle vara med som medlemmar, utan bara aktiva som registreras som riktiga medlemmar tycker jag. Man kan ju gå in ändå och läsa om man vill det. Sedan går det snabbt om man skickar mail till Ingemar, se bara hur snabbt han flyttade vargtråden till rätt plats och lade till texten "Orm" på Husdjur. Så nog kollar han, men ibland kanske det skulle vara på plats att om de får klagomål på en aktiv medlem, gå ut i t.ex. Småprat och fråga oss andra om vi tycker att den eller den skall avstängas. För om man är medlem i en förening så är det väl inte bara en person som kan bestämma över detta tycker jag även om denna sajt är gratis för oss medlemmar och inte helt som en vanlig förening.
Fegt och fegt.
Jag tycker att man ska ha rätt att få ha åsikter även anonymt. "Våga stå för sina åsikter", "Den som har rent mjöl i påsen har inget att dölja", och andra floskler kanske låter fina men de funkar inte alltid i praktiken. Man kanske inte klarar psykiskt att få 47 PM som alla talar om vilken usling man är. Även fega (eller rädda!) personer måste ha rätt att få yttra sin åsikt.
Som sagts tidigare, det är inte anmälaren som dömer. Däremot tycker jag ofta att det i forum anmäls alldeles för ofta. Anmäl om lagen bryts, eller om någon helt saknar skick och vett, visst. Men inte om man bara råkar vara oöverens med någon.
För övrigt tycker jag att Reserv väldigt gärna borde vara kvar. Han är en av dem som skriver så att man vet att det är han även om man inte tittar på namnet. Liksom. Bra. Odla blir tomt utan honom. Nästan så forumet får byta namn från Småprat till Smprat.
CITAT (Felix matte @ 10-02-2006, 21:06) Ja så tycker jag vad gäller den/de som klagat på Reservs inlägg till Ingemar/Göran och inte vågar stå för sitt ord. Jag har personligen en enda gång skickat pm till Ingemar med uppmaning att han ska be en person ta bort en mening i profilinfo.. detta bara för att jag var rädd att forumansvariga skulle råka illa ut och jag har också talat om på forumet att jag skickat detta PM. jag håller med dig till fullo. Om jag nu vågar säga A,så borde jag väl ändå våga säga B. För övrigt tycker jag att Odla skulle bli fruktansvärt tomt utan Reserv. De jag föll för när jag började läsa på Odla, var: Pejori, Felix matte, Reserv Och Fenja. Alla totalt olka person- ligheter, men var och en med sin egen charm  . Skulle inte vilja vara utan nån av er . /Gillan
Inga från Närke
11-02-2006, 00:48
CITAT (Pirum @ 11-02-2006, 00:27) Fegt och fegt.
Jag tycker att man ska ha rätt att få ha åsikter även anonymt. "Våga stå för sina åsikter", "Den som har rent mjöl i påsen har inget att dölja", och andra floskler kanske låter fina men de funkar inte alltid i praktiken. Man kanske inte klarar psykiskt att få 47 PM som alla talar om vilken usling man är. Även fega (eller rädda!) personer måste ha rätt att få yttra sin åsikt. Menar du att Reserv har fått 47 PM, men då borde ju de stängas av som har skickat dem och inte Reserv kanske. De kanske inte mådde bra de heller som skickade dessa PM för ibland är han lite hård men jag tycker också han skall vara kvar. Men kanske då tagga ner lite ibland när han ser att det börjar gå lite över styr eller att vi säger till, men det brukar ju inte hjälpa ibland när man säger att sluta nu, så fortsätter ju tråden ändå.
Nej, jösses, jag vet inget om Reservs PM. Det jag menade var, att om någon (Person X) anmäler Person A. Och Person As vänner sen skickar ungefär lika många PM som var i den här tråden, till Person X. Då kanske Person X känner sig totalt jagad och jätterädd. Jag vet inte alltså. Bara spekulerade i varför man inte "vågar stå för sina åsikter".
Jag tror att det till viss del handlar om en (eller fler) personer som inte gillar Reserv, och har jäkligt svårt att ta att det finns andra som gör det. Så då bestämmer man sig därför för att bomba Ingemar med PM till dess att han inte orkar ta diskussionen längre.
Fialotta
11-02-2006, 12:24
CITAT (Gurkan @ 10-02-2006, 22:32) Vadför finns det inga moderatorer på Odla ? Det har jag aldrig sett på nåt annat forum.
Normalt sett finns ju ALLTID nån som är ansvarig för att hålla ett öga på varje forumavdelning och kolla så att forumets regler följs, låser trådar där det blir för mycket tjafs, flyttar trådar som hamnat fel, varnar såna som ägnar sig åt personangrepp och öht. ser till att allt flyter på.
Ingen kan ju rimligen förvänta sig att Ingmar ska sitta och läsa varje tråd för att kolla vem som sköter sig utan det handlar ju om att nån som är aktiv och betrodd har befogenheter att styra det hela vid behov.
Tills för några veckor sen har det inte funnits nåt speciellt behov men nu tycker jag att det blir mer och mer gnabb om allt och, än oftare, inget här.
Givetvis ska det vara högt i tak i Småprat och inget större krav på att man måste hålla sig till ämnet osv. men ibland spårar det ur och då finns ingen som kan styra upp utan diskussionerna urartar.
Med aktiva moderator kan oftast bråken avstyras innan det går helt över styr. Förutsatt att man har nån typ av regler för diskussionen. Det har jag oxå undrat många gånger...varför det inte finns moddar på odla...har även talat om för Ingemar att jag har erfarenhet och kan ställa upp när han vill för att hjälpa till...men det kanske varit så att det inte varit aktuellt...men jag undrar om inte Göran o Ingemar behöver lite mer assistans nu...och som modd måste man vara neutral med sitt personliga tyckanden.
ninnisky
11-02-2006, 12:30
Är säker på Maudan at du skulle passa alldeles utmärkt som moddare. Lugn, sansad, saklig och med en stor portion humor - så ser jag dig! Tycker de själva att det är bra som det är nu - eller varför ??? I alla andra forum jag är med i så finns aktiva moddare-och det behöver vi också om odla.nu ska fortsätta i en bra form. Som vi säkert alla vill!
CITAT (maudan @ 11-02-2006, 12:24) ---och som modd måste man vara neutral med sitt personliga tyckanden. Då stupar det ju direkt - finns nog ingen medlem här på Odla som är neutral när det gäller den senaste tidens diskussioner/bråk. Och dom som blivit medlemmar säg de senaste två åren.... har ju nästan bara upplevt dispyter.
netaave
11-02-2006, 12:39
Jag tycker vi lägger ner det här nu, visst är det tråkigt att vissa medlemmar försvinner men andra som är lika elaka och spydiga finns kvar. Om Reserv vill kan han ju fortsätta skriva, vill han inte det får vi väl respektera det. Tråkigt, javisst jag är den första att skriva under på det, men nu tänker åtminstonde jag gå ut i solen.
Fialotta
11-02-2006, 13:40
CITAT (Berith @ 11-02-2006, 12:37) CITAT (maudan @ 11-02-2006, 12:24) ---och som modd måste man vara neutral med sitt personliga tyckanden. Då stupar det ju direkt - finns nog ingen medlem här på Odla som är neutral när det gäller den senaste tidens diskussioner/bråk. Och dom som blivit medlemmar säg de senaste två åren.... har ju nästan bara upplevt dispyter. Jasså...den konsten kan jag...om jag får säga det själv.
Fialotta
11-02-2006, 13:41
CITAT (ninnisky @ 11-02-2006, 12:30) Är säker på Maudan at du skulle passa alldeles utmärkt som moddare. Lugn, sansad, saklig och med en stor portion humor - så ser jag dig! Tycker de själva att det är bra som det är nu - eller varför ??? I alla andra forum jag är med i så finns aktiva moddare-och det behöver vi också om odla.nu ska fortsätta i en bra form. Som vi säkert alla vill!  Tack vännen
CITAT (maudan @ 11-02-2006, 13:40) CITAT (Berith @ 11-02-2006, 12:37) CITAT (maudan @ 11-02-2006, 12:24) ---och som modd måste man vara neutral med sitt personliga tyckanden. Då stupar det ju direkt - finns nog ingen medlem här på Odla som är neutral när det gäller den senaste tidens diskussioner/bråk. Och dom som blivit medlemmar säg de senaste två åren.... har ju nästan bara upplevt dispyter. Jasså...den konsten kan jag...om jag får säga det själv.   Neej maudan det skulle inte jag vilja kalla det - maudan ryter till -
CITAT (Berith @ 11-02-2006, 13:52)  Neej maudan det skulle inte jag vilja kalla det - maudan ryter till -  Tänkte precis på detsamma Mvh Fenja
Fialotta
11-02-2006, 13:54
CITAT (Berith @ 11-02-2006, 13:52) CITAT (maudan @ 11-02-2006, 13:40) CITAT (Berith @ 11-02-2006, 12:37) CITAT (maudan @ 11-02-2006, 12:24) ---och som modd måste man vara neutral med sitt personliga tyckanden. Då stupar det ju direkt - finns nog ingen medlem här på Odla som är neutral när det gäller den senaste tidens diskussioner/bråk. Och dom som blivit medlemmar säg de senaste två åren.... har ju nästan bara upplevt dispyter. Jasså...den konsten kan jag...om jag får säga det själv.   Neej maudan det skulle inte jag vilja kalla det - maudan ryter till -   Jaha...menar du så...du har nog rätt där
Parazzi
11-02-2006, 15:51
CITAT (Gurkan @ 10-02-2006, 22:32) Vadför finns det inga moderatorer på Odla ? Det har jag aldrig sett på nåt annat forum. Ja, jag tror det vore en bra idé att starta upp moderatorskap. De flesta diskussionsforum har en eller flera moderatorer.
Att vara moderator här skulle väl nästan bli mer än ett heltidsjobb Bortsett från dessa enstaka bråk som med mer eller mindre jämna mellanrum dyker upp, till synes utan anledning (jag fattar iaf aldrig varför), så tycker jag Odla funkat bra utan moderatorer.
CITAT (Pirum @ 12-02-2006, 00:04) Att vara moderator här skulle väl nästan bli mer än ett heltidsjobb Bortsett från dessa enstaka bråk som med mer eller mindre jämna mellanrum dyker upp, till synes utan anledning (jag fattar iaf aldrig varför), så tycker jag Odla funkat bra utan moderatorer. Njaa....många här tillbringar ju så mycket tid här ändå och läser alla inlägg och uppdaterar sig ofta. Tror inte det skulle bli så jobbigt. Jag skulle nog själv kunna tänka mig att vara det, fast nu ska jag snart börja jobba och då vet jag inte hur tidsplaneringen ser ut framöver.
Farbror Blå
12-02-2006, 00:35
CITAT (maudan @ 11-02-2006, 13:40) CITAT (Berith @ 11-02-2006, 12:37) CITAT (maudan @ 11-02-2006, 12:24) ---och som modd måste man vara neutral med sitt personliga tyckanden. Då stupar det ju direkt - finns nog ingen medlem här på Odla som är neutral när det gäller den senaste tidens diskussioner/bråk. Och dom som blivit medlemmar säg de senaste två åren.... har ju nästan bara upplevt dispyter. Jasså...den konsten kan jag...om jag får säga det själv. 
Mauderator?
CITAT (Farbror Blå @ 12-02-2006, 00:35) CITAT (maudan @ 11-02-2006, 13:40) CITAT (Berith @ 11-02-2006, 12:37) CITAT (maudan @ 11-02-2006, 12:24) ---och som modd måste man vara neutral med sitt personliga tyckanden. Då stupar det ju direkt - finns nog ingen medlem här på Odla som är neutral när det gäller den senaste tidens diskussioner/bråk. Och dom som blivit medlemmar säg de senaste två åren.... har ju nästan bara upplevt dispyter. Jasså...den konsten kan jag...om jag får säga det själv. 
Mauderator?
ninnisky
12-02-2006, 00:43
JAG märker att att jag stupar direkt på inläget till mitt förslag¨tyvärr........ Må så gått ändå Maudaun
Fialotta
12-02-2006, 09:16
CITAT (Farbror Blå @ 12-02-2006, 00:35) CITAT (maudan @ 11-02-2006, 13:40) CITAT (Berith @ 11-02-2006, 12:37) CITAT (maudan @ 11-02-2006, 12:24) ---och som modd måste man vara neutral med sitt personliga tyckanden. Då stupar det ju direkt - finns nog ingen medlem här på Odla som är neutral när det gäller den senaste tidens diskussioner/bråk. Och dom som blivit medlemmar säg de senaste två åren.... har ju nästan bara upplevt dispyter. Jasså...den konsten kan jag...om jag får säga det själv. 
Mauderator?
netaave
12-02-2006, 11:19
Mauderator? Eller Farbror blueerator, kanske
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|