Full version: Stickhjälp
CarMa
Hej alla!
Kanske inte riktigt rätt forum, men man får snabba svar här iaf wub.gif
Nån som kan tala om för mej hur man stickar en "ödhpt"? Det ska bli nån typ av hålmönster.
Jag har googlat och hittat "öhpt", men vet inte om det är samma sak...
Hoppas inte alla tittar på OS tongue.gif utan kan ge mej lite tips.
Hälsningar CarMa
Björken
Hejsan!
Hoppas du förstår vad jag menar när jag skriver så här lyft 1 m, 1 rm, drag den lyftade m över den stickade = ödhpt
Lycka till
yenny
jag tror det är samma sak... ödhpt och öhpt
Björken
Stickar mycket själv och har stött på många olika förkortningar så det är säkert det samma men jag har i varje fall alltid gjort som jag skrev när det står ödhpt och allrahelst när du säger att det ska bli ett hålmönster av det
CarMa
Ok, tack för hjälpen!!! Nu kan jag sticka vidare...
yenny
jag kollade just i min stickbok... det du beskriver är enligt min bok ödhpt = överdragshoptagning... så det måsta vara rätt smile.gif
Snöflinga
Jag är inte 100 säker, men tror att man (gud så svårt att förklara wub.gif )
Försöker: du tar garnet frän höger och för det över stickan ..för in stickan i nästa 2 maskor, hämta tråden och sticka ihop dem .....

Tja inte så lätt att förklara, prova och lycka till rolleyes.gif
Snöflinga
Hoppsan, så fel man kan ha, krångligt men välment wub.gif
Inga från Närke
Stickar man inte ihop två maskor från vänster sticka så det blir en maska och sedan gör man ett omslag och stickar de nästa som kommer, skall väl vara några vanliga maskor emellan varje ödhpt. Så skulle jag förklara.
solkatten
Garnstudio
här finns lite allt möjligt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon