Hej igen Anki
När jag köper en ny blomma (var den än kommer ifrån) brukar jag låta den anpassa sig till sin nya omgivning innan jag planterar om dom. Jag skulle nog vänta till efter blommning innan jag planterade om den..och det kan ju förhoppningsfullt ta flera månader

OM det nu är så att den har jord.
Försök att titta i krukan hur den har det , man ser det ju rätt lätt i krukkanten. När krukan är full med rötter brukar man ju få med sig hela växten utan svårighet när man lyfter den i stammen.
Om du ser bara en massa vita rötter, så får du nog offra den knoppen växten har och plantera om för att den ska kunna orka ge dig blommor under hela våren/sommaren. .
Egentligen är det en väldigt tålig växt som repar sig snabbt efter torka odyl. Egentligen så är det det där med att byta ställe när den har knoppar som den inte gillar.
Jag har 3 blommor på min, och är i valet och kvalet, den torkar ju så snabbt när det börjar bli ont om jord, trots självvattningskruka (eller vad dom kallas) . Jag vet ine om du har tittat i mitt album, men där har jag en som ibland får en konstig dubbelblommning, och det är just den det gäller det är det 5te och 7de korten i hibiskus albumet...Hej så länge