LadyAdina
Åh, vad man kan bli lycklig av "små" saker ibland! Den strålande solen skiner in genom de väldigt oputsade fönstren (men det tar jag hand om en annan dag...), vårfåglarna kvittrar glatt i träden utanför, katten som nyss kom in efter morgonutflykten ligger och spinner... men framför allt:

Ena blåvingen har den allra sötaste lilla blomma och fler knoppar som snart slår ut! wub.gif

Andra blåvingen producerar nya blad på löpande band - snart dags att klippa ner om det fortsätter!

De flesta hoyorna (de som nu finns kvar efter vintern, vill säga) skjuter nytt i toppen!

Slöjklerodendron, passiflororna, gullrankorna, inomhusklematisen, sidenpiprankan m.fl. växer allihop, vissa så det knakar rejält! biggrin.gif

Jag riktig myser och pyser av lycka!
Linda_A
CITAT (LadyAdina @ 11-02-2006, 13:02)
Åh, vad man kan bli lycklig av "små" saker ibland! Den strålande solen skiner in genom de väldigt oputsade fönstren (men det tar jag hand om en annan dag...), vårfåglarna kvittrar glatt i träden utanför, katten som nyss kom in efter morgonutflykten ligger och spinner... men framför allt:

Ena blåvingen har den allra sötaste lilla blomma och fler knoppar som snart slår ut! wub.gif

Andra blåvingen producerar nya blad på löpande band - snart dags att klippa ner om det fortsätter!

De flesta hoyorna (de som nu finns kvar efter vintern, vill säga) skjuter nytt i toppen!

Slöjklerodendron, passiflororna, gullrankorna, inomhusklematisen, sidenpiprankan m.fl. växer allihop, vissa så det knakar rejält! biggrin.gif

Jag riktig myser och pyser av lycka!

Vad härligt!! biggrin.gif Man blir allt glad av att se nytt liv spira! wub.gif
Alexander-VG-zon3
samma här flerahoyor av mimna får nya blad och andra växter med börjar som smått tongue.gif tongue.gif
pejori
NU börjar det här med laugh.gif laugh.gif
multifloran har massor av blomknoppar, lacunosorna också. smile.gif
kerriin kommer med sin första blomsporre och några är jag lite tveksam till om det är en sporre eller nytt skott som kommer laugh.gif laugh.gif

*sjunger glatt...ja det är våååren som har kommit igen.... * laugh.gif
*Grodan*
Ja det är underbart! Inga blomknoppar här men allting har börjat växa och skjuta nya skott så jag är så glad! wub.gif
Alexander-VG-zon3
japp både mina bella och multikflora blomar för fullt smile.gif smile.gif smile.gif
Storåtjejen
Här har också flera sorters hoyor börjat skjuta nya skott. Och äntligen har mulitfloran kommit igång att blomma och inte släppa knopparna som den gjorde tidigare. Fast tyvärr har den även tappat några blomsporrar. Kommer det nya sådana eller är där slutblommat for ever? unsure.gif
Alexander-VG-zon3
roligt å se när det börjar växa här hos mig i da så har alla hoyor kommit med fler blad och skott ävven så har där kommit fler blommor wub.gif wub.gif
norpydorp
Efter döden döden
här så är det knoppar i bella, serpens, lobbii, multiflora,lacunosorna, minibelle, kanyakumariana wub.gif wub.gif
Sen hoppas jag att det blir vår snart så vi kan byta/köpa sticklingar igen och fylla ut tomrummen lite
Linda_A
CITAT (norpydorp @ 15-02-2006, 20:59)
Sen hoppas jag att det blir vår snart så vi kan byta/köpa sticklingar igen och fylla ut tomrummen lite

hehe jag tänkte på det med idag. Vill att det ska bli mildväder snart! wub.gif
pejori
CITAT (norpydorp @ 15-02-2006, 19:59)
Efter döden döden
här så är det knoppar i bella, serpens, lobbii, multiflora,lacunosorna, minibelle, kanyakumariana wub.gif wub.gif

den listan har jag redan börjat med... laugh.gif laugh.gif
har märkt ut zazus sticklingar redan laugh.gif laugh.gif
så det är snart dags med en fräsch hoya-byteslista wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon