|
Jag måste bara få skriva av mig, så jag inte exploderar.
Är det verkligen så krasst, att , bara för att Azeman "bara" är 20 år och dessutom mår dåligt, då är det fritt fram att uttala sig i vilka ordalag som helst. Herre gud, hon är ju i alla fall vuxen/myndig och får rösta! Ska man då inte kunna begära att hon också väljer sina ord med lite större omsorg. Lika väl som att det begärs av Reserv. Om han ska få varning om att bli avstängd så borde väl i rimlighetens namn hon också få det.
Jag vet inte hur det är med er, men jag skulle då aldrig acceptera ett ett sånt språkbruk av mina barn.
Jag hoppas i alla fall att forumledningen tar sitt förnuft till fånga och låter Reserv skriva igen. Ni får gärna hoppa på mig hur mycket ni vill nu, men det är så här jag tycker.
/Gillan
ninnisky
11-02-2006, 15:17
Hej! Har redan hoppat på igår, men absolut inte Dig Gillan Känner defintivt inte igen detta språk, varken från barn eller barnbarn men kan bara konstatera att det är en människa som behöver hjälp på antingen psykriatisk klinik eller som provocerar oss allesammans Avstängningen av denna person bör inte vara långt borta!
netaave
11-02-2006, 15:30
Håller fullständigt med dig evgeni, orkar inte ens läsa det hon skriver längre.
Kalinsi
11-02-2006, 15:30
CITAT Ska man då inte kunna begära att hon också väljer sina ord med lite större omsorg. Lika väl som att det begärs av Reserv. Om han ska få varning om att bli avstängd så borde väl i rimlighetens namn hon också få det. Jag håller med!
Summersun
11-02-2006, 15:34
Jag tänker inte hoppa på nån och jag har mina egna åsikter som alla andra. Nej, jag tycker inte att man får uttrycka sig hur som helst heller är man sen 20 år eller 50. Och alla har vi ju våra egna problem och bekymmer. Jag är "bara" 22 men inte får/kommer få mina barn använda sig av ett "fult" språk, det accepterar inte jag. Jag tycker om Azeman, men det betyder inte att jag håller med i allt, jag har som sagt mina egna åsikter. Och jag tycker också om Reserv och anser att han definitivt borde få va kvar och skriva här och kan inte riktigt förstå allt det här men är väl inte den enda... Summersun
CITAT (Summersun @ 11-02-2006, 15:34) Jag tänker inte hoppa på nån och jag har mina egna åsikter som alla andra. Nej, jag tycker inte att man får uttrycka sig hur som helst heller är man sen 20 år eller 50. Och alla har vi ju våra egna problem och bekymmer. Jag är "bara" 22 men inte får/kommer få mina barn använda sig av ett "fult" språk, det accepterar inte jag. Jag tycker om Azeman, men det betyder inte att jag håller med i allt, jag har som sagt mina egna åsikter. Och jag tycker också om Reserv och anser att han definitivt borde få va kvar och skriva här och kan inte riktigt förstå allt det här men är väl inte den enda... Summersun Reserv FÅR vara kvar, det är han själv som valt att sluta för att han fick en varning av något slag. Det framgår med all tydlighet när man läser de andra trådarna... Mvh Fenja
Håller fullständigt med. Man kan inte kräva att medlemmar på ett sånt här stort forum ska hålla reda på vilka som är sjuka, mår dåligt o.s.v. Att man har psykiska problem är heller ingen ursäkt för att bete sig illa. Och är det så att det är konsekvensen av problemen så får man hålla sig borta från såna här forum. Dessutom har Azeman mage att skriva att Reserv är vuxen och får ta konsekvenserna av sitt handlande. Men tydligen gäller inte den regel henne själv
CITAT (Fenja @ 11-02-2006, 16:02) Reserv FÅR vara kvar, det är han själv som valt att sluta för att han fick en varning av något slag. Det framgår med all tydlighet när man läser de andra trådarna... Mvh Fenja Och hur glad på en skala från 1-10 är du över detta? Tycker också att det synd att kalla det ett "fritt" val. Jag tror att Ingemar är tvingad in i ett hörn av några elaka medlemmar som gett sig f-n på att få bort Reserv. Dom tål uppenbarligen inte att han är omtyckt av så många. Den stackars Ingemar orkar väl inte lyssna längre kan jag tänka mig.
CITAT (AnitaGg @ 11-02-2006, 16:25) Och hur glad på en skala från 1-10 är du över detta?
Tycker också att det synd att kalla det ett "fritt" val. Jag tror att Ingemar är tvingad in i ett hörn av några elaka medlemmar som gett sig f-n på att få bort Reserv. Dom tål uppenbarligen inte att han är omtyckt av så många.
Den stackars Ingemar orkar väl inte lyssna längre kan jag tänka mig. Det är sådana här osakliga inlägg som drar ner stämningen här på Odla. Det du tror är inte så intressant efter som det är verkligheten som gäller. Uttala dig om saker du VET något om istället. Jag är inte glad på någon skala alls, däremot tänker jag inte hyckla och säga att jag skulle sakna Reserv, för det skulle jag inte. Mvh Fenja
Björken
11-02-2006, 16:30
Har smygit runt och läst vad som hänt men inte velat ge mig in i infekterade debatter, kalla det fegt eller inte. Men jag vet att om jag skulle skriva vad jag tycker om människor som diskuterar så barnsligt och använder ett så ovårdat språk som Azeman så skulle jag bli avstängd för all framtid. Håller även med att Reserv är en tillgång på detta forum precis som han verkar vara för sina närmaste. Att han sedan kan vara vass i sina kommentarer, men det starka hos honom är att han står för dem.
CITAT (Björken @ 11-02-2006, 16:30) Att han sedan kan vara vass i sina kommentarer, men det starka hos honom är att han står för dem.
CITAT (Fenja @ 11-02-2006, 16:30) CITAT (AnitaGg @ 11-02-2006, 16:25) Och hur glad på en skala från 1-10 är du över detta?
Tycker också att det synd att kalla det ett "fritt" val. Jag tror att Ingemar är tvingad in i ett hörn av några elaka medlemmar som gett sig f-n på att få bort Reserv. Dom tål uppenbarligen inte att han är omtyckt av så många.
Den stackars Ingemar orkar väl inte lyssna längre kan jag tänka mig. Det är sådana här osakliga inlägg som drar ner stämningen här på Odla. Det du tror är inte så intressant efter som det är verkligheten som gäller. Uttala dig om saker du VET något om istället. Jag är inte glad på någon skala alls, däremot tänker jag inte hyckla och säga att jag skulle sakna Reserv, för det skulle jag inte. Mvh Fenja Dra ner stämningen? Det är väl dom som bombat Ingemar med PM som gjort det. Det är i alla fall min åsikt! Sen kan jag väl tillägga att när det gäller att hålla en bra stämning, så är du väl själv knappast någon frontfigur.
Björken
11-02-2006, 16:35
Snälla, snälla börja inte här också..........
CITAT (AnitaGg @ 11-02-2006, 16:32) Dra ner stämningen? Det är väl dom som bombat Ingemar med PM som gjort det. Det är i alla fall min åsikt! Sen kan jag väl tillägga att när det gäller att hålla en bra stämning, så är du väl själv knappast någon frontfigur.  Fortfarande VET du inte alls om Ingemar ens blivit bomdad... SÅ därför borde du inte påstå något sådant. Att du kanske önskar att det skulle vara så är en helt annan sak. Jag har inte heller tillskrivit mig någon roll som stämningsförbättrare här tror jag? Jag påpekade bara att ryktesspridning som du ägnar dig åt som inte har någon förankring i verkligheten drar ner stämningen. Mvh Fenja
Alexander-VG-zon3
11-02-2006, 16:45
pisanggoreng
11-02-2006, 16:49
Får också sälla mig till de två föregående talarna.
(Dessutom finns det ju lite av en tradition här att sätta igång "nu-slutar-jag-trådar" lite då och då, bara för att sedan komma tillbaka i en eller annan skepnad... Det finns nog någon psykologisk förklaring till det, men det vågar jag inte mig in på...)
CITAT (pisanggoreng @ 11-02-2006, 16:49) Dessutom finns det ju lite av en tradition här att sätta igång "nu-slutar-jag-trådar" Men det har väl inte Reserv gjort. Det är ju andra som har reagerat.
CITAT (Evgeni @ 11-02-2006, 14:42) Jag måste bara få skriva av mig, så jag inte exploderar.
Är det verkligen så krasst, att , bara för att Azeman "bara" är 20 år och dessutom mår dåligt, då är det fritt fram att uttala sig i vilka ordalag som helst. Herre gud, hon är ju i alla fall vuxen/myndig och får rösta! Ska man då inte kunna begära att hon också väljer sina ord med lite större omsorg. Lika väl som att det begärs av Reserv. Om han ska få varning om att bli avstängd så borde väl i rimlighetens namn hon också få det.
Jag vet inte hur det är med er, men jag skulle då aldrig acceptera ett ett sånt språkbruk av mina barn.
Jag hoppas i alla fall att forumledningen tar sitt förnuft till fånga och låter Reserv skriva igen. Ni får gärna hoppa på mig hur mycket ni vill nu, men det är så här jag tycker.
/Gillan Här hoppas inget  Jag tycker du har rätt. Azeman har lika stor skyldighet att vakta språket som alla andra. Vi har väl alla mått dåligt någon gång, men det ger ingen fribiljett till vilka påhopp som helst. Samma krav bör ställas på Azeman som på Reserv, imho. Sen tror jag inte ett internetforum är rätta platsen att ventilera sin trasiga själs fulla djup på, men jag kan ha fel. Det känns som om en psykolog vore mer rätt i vissa fall, iaf när det rör sig om djup depression och självmordstankar.
CITAT (Fenja @ 11-02-2006, 16:02) CITAT (Summersun @ 11-02-2006, 15:34) Jag tänker inte hoppa på nån och jag har mina egna åsikter som alla andra. Nej, jag tycker inte att man får uttrycka sig hur som helst heller är man sen 20 år eller 50. Och alla har vi ju våra egna problem och bekymmer. Jag är "bara" 22 men inte får/kommer få mina barn använda sig av ett "fult" språk, det accepterar inte jag. Jag tycker om Azeman, men det betyder inte att jag håller med i allt, jag har som sagt mina egna åsikter. Och jag tycker också om Reserv och anser att han definitivt borde få va kvar och skriva här och kan inte riktigt förstå allt det här men är väl inte den enda... Summersun Reserv FÅR vara kvar, det är han själv som valt att sluta för att han fick en varning av något slag. Det framgår med all tydlighet när man läser de andra trådarna... Mvh Fenja Du vet inte hur det ligger till Fenja, eller hur? Jag skulle nog vilja kalla det en tolkningsfråga jag. Han kanske får stanna kvar  , Om han på köpet ändrar hela sin personlighet Men, vad jag ifrågasatte, var huruvida det är helt OK att Azeman får använda vilket språkbruk som helst  . /Gillan
Skönt och höra att det är fler som reagerat. Kram på er och ha en fortsatt trevlig helg/Gillan
Jag tycker också att var och en måste ta ansvar för sitt beteende-orden här på forumet; oavsätt i vilken ålder man är! Och jag själv kan ta ansvar ENDAST för mig själv och mitt agerande och för mina ord
Citat från en tidigare tråd som Azeman har skrivit:
"...och för er som har vart otrevliga: *grr*, om vi nån gång möts i spelet BHD (black hawk down - krigs spel) så ska jag snipra er och kniva er."
DET är inte acceptabelt att skriva tycker jag... men det är min åsikt
Jag tycker att det är lite hotfullt ... visserligen så är det i ett spel men ändå rätt otrevligt...
ingrid fuxwall
11-02-2006, 21:50
Finns det människor här som skriver på detta sätt! ? Blir helt bestört.
ingrid
ingrid fuxwall
11-02-2006, 22:28
Nu har jag läst igenom tråden där citatet hämtats från och blir bestört över vad som tydligen skrivs här på odla.
Självfallet beklagar jag att en männsika mår dåligt och kan förstå att personen behöver stöd men måste få uttrycka min åsikt, som säkert delas av fler, att det nog inte är rätt plats att göra det på ett trädgårdsforums småprats forum. Här finns mest privatpersoner som inte har kompitens att lösa livskriser. Och som jag förstår behöver denna person hjälp från en utbildad analytiker, sök den hjälpen! Bara ett råd i all välmening.
ingrid
Farbror Blå
11-02-2006, 23:29
CITAT (ingrid fuxwall @ 11-02-2006, 22:28) Nu har jag läst igenom tråden där citatet hämtats från och blir bestört över vad som tydligen skrivs här på odla.
Självfallet beklagar jag att en männsika mår dåligt och kan förstå att personen behöver stöd men måste få uttrycka min åsikt, som säkert delas av fler, att det nog inte är rätt plats att göra det på ett trädgårdsforums småprats forum. Här finns mest privatpersoner som inte har kompitens att lösa livskriser. Och som jag förstår behöver denna person hjälp från en utbildad analytiker, sök den hjälpen! Bara ett råd i all välmening.
ingrid Man måste ta avstånd från det som är fel och göra det som är rätt.
Det är aldrig rätt att hota, skrämma eller skymfa någon med elaka ord. Så är det bara, det kan inte tolkas, eller ändras.
Vi klarar det inte alla jämt, som vi ofta märker i forumet, men många av oss skulle aldrig ens drömma om att vara elaka här, lika lite som någon annanstans.
*kramar alla oliktänkande* ( för att retas)
netaave
12-02-2006, 11:31
CITAT (Farbror Blå @ 11-02-2006, 23:29) *kramar alla oliktänkande* ( för att retas)  [/b] Varför "för att retas"? Mer (eller fler) kramar till folket! Kram på dig!
Kalle Mandelstam
13-02-2006, 01:10
Herregud! Var tvungen att läsa på mig lite i andra trådar om vad denna diskussion handlar om och jag blir ju bara så trött... Varför inte bara acceptera att vi lever i en värld av 6,5 miljarder individer med olika åsikter om saker och ting. Alla har inte samma värderingsgrund och har väldigt olika åsikter om vissa saker. Om det inte vore så skulle väl ändå världen vara väldigt tråkig att leva i. Man får i vissa inlägg här känslan av att det bara är en viss typ av människor som får skriva och tycka här på forumet. Personer med personliga problem göre sig icke besvär, personer med lite temperament göre sig icke besvär, personer med lite ironi gör sig icke besvär, listan kan fortsätta... Hot om att bli "knivad" i ett datorspel blir helt plötsligt ett allvarligt dödshot, bura då in landets alla ljusskygga tonårskids, de borde ju i så fall vara massmördare värre än president Truman som fällde atombomberna över Japan för satan... Jag kan inte säga att jag tycker att alla inlägg har varit direkt sprudlande av förnuft och logik men det är väl ändå min subjektiva bedömning? Ska jag då kräva tolkningsföreträde och att alla som inte tycker som jag ska bli uteslutna? Det luktar lite smygfascism över odla just nu tycker jag... Men man kanske inte ska döma så hårt, trädgårdsodlare har ju i alla tider varit de mest hårdnackade rasbiologer som funnits... Vad jag vill säga är: Gör inga inskränkningar i andras frihet utan att vara medveten om att de kanske gör det samma mot dig nästa gång.  mvh Kalle
cyberspy
13-02-2006, 11:58
Med risk att bli lynchad redan innan man hunnit etablera sej här på forumet (jag dök ju upp här häromdagen) så måste jag bara hålla med föregående skrivare. Börjar inte hela den här historien bli liiiite jobbig nu? Börja likna ett sandlådekrig faktiskt. Låt den stackars Reserv komma tillbaka när och om han vill. Allt detta tjafs gör ju att man tröttnar på detta forum redan innan man börjar att lära känna folk här.  Fattar ni inte att ni SKRÄMMER BORT folk härifrån genom att nu uppför er som småungar!! Snacka om negativt laddad stämning alltså. (Ok, det var några som önskade mej välkommen här på ett väldigt trevligt sätt, så några glada prickar tror jag visst att det finns men...) Nä, ryck upp er gott folk så dyker nog den högst älskade Reserven upp så småningom! Kram från en cyberspy som hoppas att ni inte ger mej en smocka för det här genom cyberrymden!
Alexander-VG-zon3
13-02-2006, 12:03
OMG !!!!
*Felix matte*
13-02-2006, 12:04
Välkommen säger jag också men nu var det väl så att det var du som väckte sovande björn... eller
AnnammA
13-02-2006, 12:12
CITAT (Floppy @ 11-02-2006, 19:53) Citat från en tidigare tråd som Azeman har skrivit:
"...och för er som har vart otrevliga: *grr*, om vi nån gång möts i spelet BHD (black hawk down - krigs spel) så ska jag snipra er och kniva er."
DET är inte acceptabelt att skriva tycker jag... men det är min åsikt
Jag tycker att det är lite hotfullt ... visserligen så är det i ett spel men ändå rätt otrevligt... Jag har inte själv läst detta, men tycker att det verkar jobbigt att sådant ska skrivas på detta trevliga  forum... Låt oss nu bryta den otrevliga stämningen! Kramar från AnnA
kristerh
13-02-2006, 12:14
CITAT (cyberspy @ 13-02-2006, 11:58) Börjar inte hela den här historien bli liiiite jobbig nu? Börja likna ett sandlådekrig faktiskt. Låt den stackars Reserv komma tillbaka när och om han vill. Allt detta tjafs gör ju att man tröttnar på detta forum redan innan man börjar att lära känna folk här.  Fattar ni inte att ni SKRÄMMER BORT folk härifrån genom att nu uppför er som småungar!! Snacka om negativt laddad stämning alltså. Kram från en cyberspy som hoppas att ni inte ger mej en smocka för det här genom cyberrymden!  Jag håller med, vet inte vad som hänt  tänkte kolla lite på Odla på söndag em, och vad finner jag jo en massahäftiga angrepp hit o dit, och vem har sagt si och vem har sagt så, orkade inte läsa så jag gick ur o höll på med andra roligare saker, jag tycker att det inte känns lika roligt här som tidigare men det är väl bara att strunta i alla dessa deppiga trådar Och cyberspy av mig får du ingen smocka iaf för jag håller helt med dig. krister
cyberspy
13-02-2006, 12:15
Wooops. Gjorde jag? Inte meningen alls i så fall, men jag tycker att varenda tråd man går in på här handlar om samma sak. Blir liksom lite yr i skallen. Ursäkta!
kristerh
13-02-2006, 12:16
CITAT (cyberspy @ 13-02-2006, 12:15) Wooops. Gjorde jag? Inte meningen alls i så fall, men jag tycker att varenda tråd man går in på här handlar om samma sak. Blir liksom lite yr i skallen. Ursäkta!  Du har väl inget att be om ursäkt för krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|