Full version: Änglatrumpet
Anna Maria
Hej!
Jag har två meterhöga änglatrumpeter som har stått kallt i vinter - lite för kallt tills jag upptäckte HUR kallt. Då åkte de in och står nu i 10° värme. Stammarna är lite mjuka upptill men ok längst ner. Bladen plockade jag bort i höstas. Vad ska jag göra nu? Skära ner till hård ved, vattna, plantera om? Jag har börjat vattna lite nu när de står varmare, men ingenting händer.

Jag skulle uppskatta om ni som kan det här ville hjälpa mig, har aldrig övervintrat dem så här kallt förut och det ser inte så bra ut... nästa år blir det varmare förvaring.

Maria utanför Enköping
Bitta98
Hur kallt? Vattna med ljummet vatten i en vecka för att väcka rötterna. Så vänta lite med att klippa tillbaka.
Anna Maria
Det har nog blivit minusgrader åtminstone någon gång i utrymmet där de stod, vi är nyinflyttade i huset och hade dålig koll på hur välisolerat det är i uthuset. Det verkar som om de har frusit men bara de översta delarna av stammarna.
Tack för svaret! Då gör jag så.

Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon