Angeleyetears
11-02-2006, 19:28
Hej,
Jag har fastnat för inredning och särskilt "märkena" Sia (white room) och Miljögårdens design. Finns det flera designers/affärer som säljer inredningsprylar som påminner om "gammal romantik"? Något tips?
Sedan undrar jag hur man kan inreda köket som om det skulle kunna se ut som ex under "Victoria era"? Jag vill så gärna ta fram köket som hjärtat i huset... Vilka färger kan man använda ex på gardiner, dukar och saker runt omkring för att få en skön känsla? Dvs färger som håller sig hela tiden och inte är något moderelaterat med starka färger.
//Angeleye
Tid och rum. Butiken ligger i Nacka, strax utanför Sthlm.
Balkongbutiken.Ligger i Sickla köpkvarter i Nacka.
Hoppas du får några tips utifrån dessa länkar.
Angeleyetears
11-02-2006, 20:04
Jo, det är precis sådant jag är ute efter..
Men det är synd att de inte hade internet-försäljning, för att nacka ligger rätt långt bort ifrån Lkpg. Men om jag har vägarna förbi sthlm kan man ju åka till Nacka.
En annan spännande inredningsbutik är
Indori som också har en butik i Sickla köpkvarter.
Intill den (på kortsidan av OnOff) finns en inredningsbutik i stil med de jag länkade till ovan, men jag minns inte vad den heter.
Googles bildsökningsfunktion är en bra inspirationskälla. När du säger "Victorian era" får det mig att tänka på kök i engelska herrgårdar, mycket vita skåp och hyllor, rejäla ekbord och arbetsbänkar, och mängder med kopparkärl på hyllorna. Nästan funktionalistiskt.
Vet inte om du tycker "Bruka" och "Himla" är för stilrent?
Om du gillar lite mer Viktorianskt menar jag... det är ju lite mer åt det romantiska hållet kanske?!
Men jag älskar Bruka och Himla grejor
Angeleyetears
11-02-2006, 23:11
Jo, jag kunde komma in på Himla, men Burka sidan var under ombyggnad.
Jo jag gillar när det ser gammal dags ut..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.