Full version: Inredning
Angeleyetears
Hej,

Jag har fastnat för inredning och särskilt "märkena" Sia (white room) och Miljögårdens design. Finns det flera designers/affärer som säljer inredningsprylar som påminner om "gammal romantik"? Något tips?
Sedan undrar jag hur man kan inreda köket som om det skulle kunna se ut som ex under "Victoria era"? Jag vill så gärna ta fram köket som hjärtat i huset... Vilka färger kan man använda ex på gardiner, dukar och saker runt omkring för att få en skön känsla? Dvs färger som håller sig hela tiden och inte är något moderelaterat med starka färger.

//Angeleye
Kathy
Tid och rum.
Butiken ligger i Nacka, strax utanför Sthlm.

Balkongbutiken.
Ligger i Sickla köpkvarter i Nacka.

Hoppas du får några tips utifrån dessa länkar. smile.gif
Angeleyetears
Jo, det är precis sådant jag är ute efter..
Men det är synd att de inte hade internet-försäljning, för att nacka ligger rätt långt bort ifrån Lkpg. Men om jag har vägarna förbi sthlm kan man ju åka till Nacka.
Kathy
En annan spännande inredningsbutik är Indori som också har en butik i Sickla köpkvarter.

Intill den (på kortsidan av OnOff) finns en inredningsbutik i stil med de jag länkade till ovan, men jag minns inte vad den heter.
Bessie
Googles bildsökningsfunktion är en bra inspirationskälla. När du säger "Victorian era" får det mig att tänka på kök i engelska herrgårdar, mycket vita skåp och hyllor, rejäla ekbord och arbetsbänkar, och mängder med kopparkärl på hyllorna. Nästan funktionalistiskt.
Annlo
Vet inte om du tycker "Bruka" och "Himla" är för stilrent?

Om du gillar lite mer Viktorianskt menar jag... det är ju lite mer åt det romantiska hållet kanske?!

Men jag älskar Bruka och Himla grejor wub.gif
Angeleyetears
Jo, jag kunde komma in på Himla, men Burka sidan var under ombyggnad.
Jo jag gillar när det ser gammal dags ut..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon