silos
Idag har jag skrivit till engelsk språkiga forum och oj oj vad svårt det är att skriva på denna språk efterså många år som jag inte använt engelska det skrivna alltså sad.gif

Men det blir väl bättre nu när jag är igång!?
Bessie
Det blir absolut lättare med tiden! När du inte är framför datorn kan du ta ett par Agatha Christie-böcker för att få vanan tillbaka, det var i alla fall vad mina lärare rekommenderade mig när jag började läsa skönlitteratur på engelska.
Alexander-VG-zon3
man lär sig väldigt snabbt på nätet jag är på två eng växtforum .och efter en tid så bler man en fena på eng . smile.gif smile.gif
Gurkan
Du får leta upp nåt bra on-line lexikon ... kanske nån annan Odlait kan rekomendera en länk till ett sånt ??

Du är väl inte typen som skäms lite om du råkar stava fel nån gång heller ?

Kul att du vågar dig på det även om du känner dig osäker ... det tar nog inte så lång tid förrän du får kläm på det igen.
jendah
Här är ett. Lexin
Inte jätte bra, men räcker oftast till smile.gif
silos
CITAT (Gurkan @ 11-02-2006, 20:41)
Du får leta upp nåt bra on-line lexikon ... kanske nån annan Odlait kan rekomendera en länk till ett sånt ??

Du är väl inte typen som skäms lite om du råkar stava fel nån gång heller ?

Kul att du vågar dig på det även om du känner dig osäker ... det tar nog inte så lång tid förrän du får kläm på det igen.

MOI tongue.gif Aldrig i livet att jag skulle skämmas för när jag skriver fel biggrin.gif Och jag kan jo inte skriva korrekt varken på svenska eller engelska men inte gör det mig nåt!
silos
Har nu skrivit flera inlägg på den Amerikanska forumet och kan ni tänka er ohmy.gif jag har haft högst 2 felstavningar alltså i det inlägget som jag håller på;ibland inget fel alls biggrin.gif De har ett programme för stavning (spell?)

HAA;NU blir jo jag riktigt MALLIG tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
noora
Gör ditt bästa, så blir det nog bra smile.gif Om du använder stor bokstav i början av meningar och punkt i slutet (så som du brukar göra här i alla fall) så blir det i alla fall bättre än hur vissa amerikaner skriver själva wink.gif
silos
Dream the dream. Share the vision. Celebrate the results.

Love like you've never been hurt.
Work like you don't need the money.
Dance like nobody's watching wub.gif smile.gif wub.gif

Dessa vackra ord gick rakt in i mitt hjärta wub.gif wub.gif wub.gif

Hittade på "min" amerikanska sida wub.gif smile.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon