Vad använder ni för etiketter till era småplantor och vart köpet ni dessa? Har använt mig av tungspatlar från jobbet, men de håller inte så bra i fukten, så jag börjar inse att det förmodligen är klokare med plast. Hur gör ni?
Jessica
ztina
11-02-2006, 22:09
Hej! Jag tror någon skrivit om detta tidigare. Jag använder gamla persienner och klipper dom i bitar. Jag skriver med en tuschpenna som jag använder till cd-skivor. Hälsningar Ztina
Och du ser var i från jag beställt. Gå in på deras hemsida, klicka på webbutiken sedan klickar du på krukväxter o tillbehör, skrollar ner på sidan o där är de!
Brukar även finnas att köpa på granngården, men där är de dyrare och man måste köpa 250 st i samma färg.
Tidigare märkte jag krukorna med tejp............. men det blev för omständigt ..............
kerstin z5-6
11-02-2006, 22:35
Biltema om du är lycklig o har en sån i närheten tar 9,50 för 50 st plast stick etiketter 10 cm långa -jättebra !o bra pris
bandin
11-02-2006, 23:37
Tror ni det kan skada småplantorna om man testar att olja in träpinnarna med olivolja el liknande?
Jessica
kerstin z5-6
11-02-2006, 23:57
Nej inte plantorna , men texten ...-dessutom är träpinnar/glasspinnar spatlar osv som sticks ute i jord -eller inne för den delen ruttna inom 1 år olja eller ej Jag har testat många hemmagjorda , men har slutat . 19 öre styck och massor av trädgårdstid -som inte går åt till etikettillverkning:) Gamla persienner är också populära-men de ska köpas eller hittas de med ... Blyerts håller förresten bäst av alla pennor
bandin
12-02-2006, 01:41
Aj då. Gjorden en liten egen studie med två oljade träspatlar med text som jag stuckit ned i en kruka... Det låter som om det blir Biltema i morgon, jag har en som jag passerar i stort sett dagligen.
Jessica
noora
13-02-2006, 13:00
Biltemas etiketter är jättebra. Jag köpte såna i helgen, efter rekommendationer här på forumet De har även lite längre etiketter, och såna som har en liten "skylt på pinne" som kan vara trevliga om man vill märka växter ute i trädgården. Tidigare har jag köpt i princip likadana etiketter i trädgårdsbutiken till ett mycket högre pris.
Jag brukar skriva med blyerts, det håller utan problem (även utomhus i solen) och går att ta bort om man vill återanvända etiketten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.