Full version: Ettiketter
bandin
Vad använder ni för etiketter till era småplantor och vart köpet ni dessa? Har använt mig av tungspatlar från jobbet, men de håller inte så bra i fukten, så jag börjar inse att det förmodligen är klokare med plast. Hur gör ni?

Jessica
ztina
Hej!
Jag tror någon skrivit om detta tidigare. Jag använder gamla persienner och klipper dom i bitar. Jag skriver med en tuschpenna som jag använder till cd-skivor.
Hälsningar Ztina
Lady Hamilton
Jag använder dessa

smile.gif Och du ser var i från jag beställt. Gå in på deras hemsida, klicka på webbutiken sedan klickar du på krukväxter o tillbehör, skrollar ner på sidan o där är de!

Brukar även finnas att köpa på granngården, men där är de dyrare och man måste köpa 250 st i samma färg.

Tidigare märkte jag krukorna med tejp.............
men det blev för omständigt ..............
kerstin z5-6
Biltema om du är lycklig o har en sån i närheten tar 9,50 för 50 st plast stick etiketter 10 cm långa -jättebra !o bra pris smile.gif smile.gif
bandin
Tror ni det kan skada småplantorna om man testar att olja in träpinnarna med olivolja el liknande?

Jessica
kerstin z5-6
Nej inte plantorna , men texten ...-dessutom är träpinnar/glasspinnar spatlar osv som sticks ute i jord -eller inne för den delen ruttna inom 1 år sad.gif olja eller ej
Jag har testat många hemmagjorda , men har slutat . 19 öre styck och massor av trädgårdstid -som inte går åt till etikettillverkning:)
Gamla persienner är också populära-men de ska köpas eller hittas de med ...
Blyerts håller förresten bäst av alla pennor
bandin
Aj då. Gjorden en liten egen studie med två oljade träspatlar med text som jag stuckit ned i en kruka... Det låter som om det blir Biltema i morgon, jag har en som jag passerar i stort sett dagligen.

Jessica
noora
Biltemas etiketter är jättebra. Jag köpte såna i helgen, efter rekommendationer här på forumet smile.gif De har även lite längre etiketter, och såna som har en liten "skylt på pinne" som kan vara trevliga om man vill märka växter ute i trädgården. Tidigare har jag köpt i princip likadana etiketter i trädgårdsbutiken till ett mycket högre pris.

Jag brukar skriva med blyerts, det håller utan problem (även utomhus i solen) och går att ta bort om man vill återanvända etiketten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon