|
netaave
12-02-2006, 18:06
Idag på fm har någon varit in på vår tomt och stulit dotterna cykel. Den är köpt begagnad och kanske inte värd så många hundralappar, men sånt här gör mig vansinnigt arg. Byn är ju inte större än att vi naturligtvis varit ute och letat, men vi har inte sett den. Mitt i vintern dessutom, den stod där översnöad så sent som vid 8-tiden då jag hämtade tidningen, vi kunde följa spåren till gatan tar slut, men sen gick det inte längre. Maken får nu ut och leta i morgon igen när det är ljust. Gissa om jag är arg!!!!!
Hua....det osar ända hit. Ja, jag förstår att du är förbannad. Sicket oskick!!
Ja ...visst blir man förbaskad...särskilt som man kanske misstäniker att det är nån man kanske känner... Vi fick ju en moppe stulen här..en mörk kväll bakom en silo... Det visade sig ju sedan att det var ett par av ungarnas s.k kompisar som hämtat den, slaktat den och tagit motorn och lite annat.. Men jag kom på dom , jag.... Hoppas att det bara var nån som hade bråttom till bussen eller nåt så att cykeln kommer hem tillsammans med en ursäkt...
*Felix matte*
12-02-2006, 19:15
Skulle jag me blivit... flyförbaskad  Vad är det som gör folk till tjyvar
mamamaggan
12-02-2006, 19:18
Stjäla cykel mitt i vintern? Nåja , det är lika illa när det sker. Förstår att du är f-bannad! Vem vet , det kanske bara är en okynnessak , cykeln kanske ligger slängd någonstans.
ingrid fuxwall
12-02-2006, 21:36
Du har all anledning att vara arg, fly f ...n och allt annat.
När någon klåfingrig unge varit här och stulit sonens moppe sa polisen: "Men sådant får man räkna med, folk har så dåligt med pengar nu för tiden att de inte har råd att köpa åt sina barn!!!!"
ingrid som nog blev argare på polisen
netaave
12-02-2006, 21:50
Dottern berättade något i samband med det som hände idag om fick mig att baxna. En av hennes f.d. klasskamraters pappa hade "tagit hand om" en cykel som stod olåst vid skolbusshållplatsen och gett den till sin dotter, "vi ska bara måla om den först" Min dotter hade fundersamt undrat om det var rätt hennes kopis hade bara svarat "Vadå! Den var ju olåst" Visste jag inte att familjen i fråga hade flyttat skulle jag gjort husrannsakan där.
Det här var ingen värstingcykel på något sätt med dagens mått mätt, visserligen en Crecent, 5-växlad med fotbroms. Inköpt begagnad för 800 kr, av en familj som också köpt den begagnad, ganska gammal cykel alltså. Men den var min dotters, och den stod på vår tomt, låst eller inte är vi osäkra på men det ska inte spela någon roll när den står på vår tomt.
Ingen idé att stöldanmäla är det heller det fick jag klart för mig när jag pratade med polisen och läste på försäkringsbolagets hemsida, självrisk 1000 kr, men vad är det som säger att vi hittar en likvärdig cykel för under 1000 kr? Hoppas nästan att vi inte hittar den hos någon för då vet jag inte vad jag gör, bättre om den ligger slängd någonstans.
AnnammA
13-02-2006, 11:34
CITAT (netaave @ 12-02-2006, 21:50) Dottern berättade något i samband med det som hände idag om fick mig att baxna. En av hennes f.d. klasskamraters pappa hade "tagit hand om" en cykel som stod olåst vid skolbusshållplatsen och gett den till sin dotter, "vi ska bara måla om den först" Min dotter hade fundersamt undrat om det var rätt hennes kopis hade bara svarat "Vadå! Den var ju olåst" Visste jag inte att familjen i fråga hade flyttat skulle jag gjort husrannsakan där.
Det här var ingen värstingcykel på något sätt med dagens mått mätt, visserligen en Crecent, 5-växlad med fotbroms. Inköpt begagnad för 800 kr, av en familj som också köpt den begagnad, ganska gammal cykel alltså. Men den var min dotters, och den stod på vår tomt, låst eller inte är vi osäkra på men det ska inte spela någon roll när den står på vår tomt.
Ingen idé att stöldanmäla är det heller det fick jag klart för mig när jag pratade med polisen och läste på försäkringsbolagets hemsida, självrisk 1000 kr, men vad är det som säger att vi hittar en likvärdig cykel för under 1000 kr? Hoppas nästan att vi inte hittar den hos någon för då vet jag inte vad jag gör, bättre om den ligger slängd någonstans. Tyvärr är det så här, som din dotter berättade, att det finns människor, och har alltid funnits människor, som inte vetat vad som är rätt el fel Hoppas cykeln dyker upp. Hälsn AnnA
netaave
13-02-2006, 15:17
Maken hittade cykeln i skogen precis. Någon har hoppat eller nåt på hjulen så det är bara byta ut. men den ärr tillbaka iaf.
skönt att den kom tillrätta ialla fall
I den stad där jag växte upp fiskade man vid något tillfälle upp ett trettiotal cyklar från en sjö i ett av småsamhällena som låg på lagom cykelavstånd från stan. Ungdomar som missade nattbussen hade tydligen satt i system att sno en cykel, cykla hem och sen dumpa cykeln i sjön.
netaave
13-02-2006, 15:51
CITAT (noora @ 13-02-2006, 15:24) I den stad där jag växte upp fiskade man vid något tillfälle upp ett trettiotal cyklar från en sjö i ett av småsamhällena som låg på lagom cykelavstånd från stan. Ungdomar som missade nattbussen hade tydligen satt i system att sno en cykel, cykla hem och sen dumpa cykeln i sjön. Fyrisån inne i Uppsala är också ganska rik på cyklar.
Kalle Mandelstam
13-02-2006, 16:47
Har också fått ett antal cyklar snodda och man blir så in i helvete förbannad så man är ju beredd att betala skottpengar på de som har gjort det! Angående polisanmäning så ska man även om inte bryr sig om försäkringen göra en sådan i alla fall. För ett par år sedan blev min cykel stulen och jag brydde mig inte om att anmäla det. Efter ett halvår eller något sådant så hittar jag cykeln fastlåst kring en stolpe mitt inne i stan. Jag ringer polisen som kommer dit och ger mig ett besked om att de inte kan göra något eftersom cykeln inte är anmäld stulen... Det kan ju också vara så att polisen gör en husrannsakan någonstans och kan hitta stulna cyklar på det sättet. Då är det bra om man har en anmälan liggande.. fan, jag blir arg bara jag skriver om detta. Cykeltjuvar borde få springa nakna igenom ett stort buskage av vresrosor och härligt tornigt slån. Sen får vi se om de är så sugna på att fortsätta sin karriär...*Grrr*  mvh Kalle
netaave
13-02-2006, 16:58
CITAT (Kalle Mandelstam @ 13-02-2006, 16:47) fan, jag blir arg bara jag skriver om detta. Cykeltjuvar borde få springa nakna igenom ett stort buskage av vresrosor och härligt tornigt slån. Sen får vi se om de är så sugna på att fortsätta sin karriär...*Grrr* Kalle Mandelstam,  gillar ditt namn! Jo visst blir man arg så både sans och vett försvinner! Tur iaf att man har den naturliga spärren!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|