Full version: HJÄLP...
mammafia
jag har den stora lyckan att ha fått mej en ny blomma idag den heter leea borgundy enligt ettikketten , men jag kan inte hita nåt om den hur den ska skötas, vattning ljus osv. ohmy.gif . snälla nån som vet nåt om denna läckra blomma.. unsure.gif , hoppas att nån vet hur jag ska sköta denna blomma som jag fått.
cic
unsure.gif Har inte en aning.. Försökte söka på googles, men den hittade ingen växt med det namnet.

(Snart ska du se att flaxx, zazu eller någon annan flitig/kunnig person svarar.)

Edit: Stavfel
Zazu
Leea guineensis 'Burgundy' heter den, ganska ovanlig, kan bli ganska stor, gillar att stå ljust men inte i direkt solsken, gillar inte att stå i drag, på sommaren vill den ha näring en gång i veckan, klarar att torka ut litegrann. rolleyes.gif wub.gif
riktigt vacker växt! wub.gif sleep.gif

mvh zazu
cic
Vad var det jag sa.. sleep.gif rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif
mammafia
tack snälla...ja det är verkligen en vacker växt. wub.gif
mammafia
finns det ett svenskt namn på den? wink.gif . nu när jag hade rätt namn på min växt så var det lite lättare att söka info. tongue.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Enligt SKUD är det svenska namnet: afrikansk leea
mammafia
ok tack för det
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon