Full version: Vad har hänt här ?
Smekajsa
Hittade dennna tråd i support.
Måste bara lyfta den hit så alla får läsa Maria i Helsingborgs inlägg.
Så sant som det är sagt, håller med om vartenda ord.

Att odla sin trädgård betyder mer än att odla sin trädgård - och det är så det ska vara.

Jag öppnar alltid upp "aktiva diskussioner" det första jag gör, när jag kommer hit, och märker att jag får lägga ner mer och mer tid på att sålla och finna inlägg som faktiskt handlar om trädgård odyl.

Har det ändå inte dragit iväg lite långt nu?
Jag minns att flera ondgjorde sig över inlägg för en tid sedan (då, när jag började tappa sugen) och hänvisade till andra och mer "passande" ställen på nätet. Nu kan jag konstatera att acceptansen blivit större. Men är det till det bättre?

Jag manar till reflektion och uppmanar INTE till ett nytt meningslöst följetongs-inlägg. Ville bara lämna en tankeställare........

Vänligen
Maria

--------------------
~;* Gardening - Nature's Prozac *;~
Eva i Skåne
Det finns två avdelningar på Odla - ett trädgårdsforum och ett allmänt forum.
Är man bara intresserad av odlandet så kan man hålla sig till trädgårdsforumet
och dom som även vill prata om ditten och datten kan få göra det under allmänt småprat

tycker jag.
Eivor på Väddö
Jag håller också med Smekajsa och Maria. Att jag går in på Odla-sajten är för att jag är intresserad av att läsa/prata trädgård och odling. Och visst, det finns två avdelningar. Men det som är så fiffigt med "aktuella inlägg", det är att man inte behöver öppna nya ämnen för att läsa det aktuella. Men då blir det ju väldigt mycket "allmänt prat". Och de som är intresserade av det ska naturligtvis få ha det. Men kanske det går att ordna så vi odlingsintresserade kan få enbart trädgårdstrådarna som aktuella inlägg?? Då kanske vi alla blir nöjda. Hoppas jag förklarat så det går att förstå utan några fletolkningar. Eivor på Väddö
*Felix matte*
Vill här tipsa om hur man gör för att slippa "skitpratet" i Småprat.

På indexsidan går att välja bort Allmänt forum genom att klicka på Trädgårdsforum.

Det var ju många som ville att Småprat skulle skiljas från Trädgårdsprat och Ingemar gick dem tillmötes. Varför då klaga undrar jag?

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ser nu att Eva hann före smile.gif
Eva i Skåne
Vilken bra upplysning Agneta!
Hoppas den går hem hos alla som störs av småpratsavdelningen.
Nu är ju problemet enkelt att lösa.
pejori
undrar om denna tråden hamnar bland aktiva inlägg idag?
unsure.gif
Milex
Jag skulle gärna vilja kunna se endast trädgårdsdelen i aktiva inlägg.
Men jag hittar inte ens var man ställer in så att man bara får upp aktiva inlägg.

Någon som kan hjälpa mig?Jag antar att aktiva inlägg innebär att man får upp alla nya inlägg som gjorts, är det inte så? Förstår därför inte riktigt Pejoris fråga.

Tacksam för hjälp smile.gif
vickeva
Om man på indexsidan klickar på "aktuella inlägg idag" längst till höger på sidan, får man upp de senaste, och jag håller med, där skulle jag gärna ha möjlighet att välja bort avdelningen "småprat", men som det är nu, väljer jag helt enkelt att inte läsa... synd på ett sätt, för förr ett par år sedan var det så småmysigt på småprat... saknar det...
*Felix matte*
Fast jag tycker nog att det är ganska enkelt att slippa småprat även när man väljer Aktuelle inlägg idag eftersom man i mittenraden ser vilka avdelningar resp "fråga" ligger i. smile.gif
Milex
Jo, det kanske inte är svårt. Men det känns onödigt att behöva se vad som står där när man inte är intresserad.
Nu har jag ju inte testat det så jag ska väl inte yttra mig om saker som jag inte känner till.
Jag testar ett tag så får vi se om jag tycker att det enkelt.
Tack för svar smile.gif
Fenja
Jag håller med Maria! Det har förändrats mycket här sedan jag blev med. Jag repeterar det Maria skriver: "Jag manar till reflektion och uppmanar INTE till ett nytt meningslöst följetongs-inlägg. Ville bara lämna en tankeställare........"

Här är en länk till tråden där den startade.

Mvh
Fenja
*Felix matte*
CITAT (Milex @ 12-02-2006, 21:13)
Jo, det kanske inte är svårt. Men det känns onödigt att behöva se vad som står där när man inte är intresserad.
Nu har jag ju inte testat det så jag ska väl inte yttra mig om saker som jag inte känner till.  
Jag testar ett tag så får vi se om jag tycker att det enkelt.
Tack för svar  :)

Men du behöver inte alls se vad som står i de olika trådarna... När du väljer Aktuella inlägg idag Så fort du har klickat på den så får du fram sida med radrubriker Rubrik Avdelning Skribent Svar Visningar Senaste aktivitet
Där kan du ju välja att bara gå in på de trädgårdsrelaterade. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon