Full version: Persikoträd
MimmiMia
I maj fick jag ett Persikoträd som blommade och har stått ute hela sommaren. Jag fick en persika! I september tog jag in trädet i vår bod. Jag har vattnat var 14:e dag.
I lördags den 11/2 när jag gick ut till boden så blommade trädet. Det är +5 grader och ett litet fönster där.
Min fråga är: Vad ska jag göra nu? Antar att det inte är bra att ta in det i huset...
Lady Hamilton
Grattis! Jag har också ett persikoträd smile.gif Som även jag köpte i fjol men mitt har inte börjat blomma än................
Jag vet inte så mycket men jag har läst att man själv måste pollinera blommorna för att få frukt (lite dåligt med insekter nu laugh.gif )
Man kan använda en fin pensel eller liknade och dra försiktigt över blommorna
kerstin z5-6
nej inne mår det inte bra -lite ljus vore fint i väntan på att du åtminstone kan ha dörren öppen dagtid, tex en lågenergilampa, eller skrivbordlysrör
MimmiMia
Hej igen!
Jag blir så stolt så jag spricker men jag tror inte det blir några persikor. Jag har pollinerat med en pensel. Vad kan jag mera göra? Ska jag börja gödsla? När ska jag plantera om den, eller rättare sagt kan jag plantera om den när den blommar? Det lär ju dröja minst 2-3 månader innan jag kan ta ut den på dagarna. Vore kul att få smaka egna solmogna persikor.
tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon