Full version: Krypen vaknar
Gossen Ruda
Våren är på gång. Den här spindeln kom krypande på en fönsteruta nyss så jag tog en bild underifrån.

Ställer jag in kameran på lite avstånd men i samma fönster får jag en sån här bild, så nu vet ni hur Göteborgsvädret ser ut just nu. Fast den lilla vildapeln(tror jag det är) blir grafiskt snygg när dimman suddar ut bakgrunden.

*Felix matte*
Huvva... så här års när snön ligger tjock på backen så ser de faktiskt lite otäcka ut de små krypen tongue.gif
Sån dimma ni har.... här skiner solen hela dagen. smile.gif
Floppy
Super bra att det talas om att det är en *ryser* spindel...
Tycker inte om spindlar...har svimmat mm tidigare...men nu har jag terapi med mig själv...

Så fort det är spindlar på bild eller nått så säger sambon till och jag förbereder mig mentalt och sen försiktigt tittar jag...på avstånd...

Det vart lika nu...det är sååå skönt att kunna klara av att titta på dem på på bild på avstånd...*stolt över mig själv*...men blir fortfarande lika hysteriskt panikslagen inombords när jag inte är beredd...men i verkligheten klarar jag inte av dem och inte om de rör sig på tv:n...men jag gör framsteg...

Så tack än engång att jag fick ha lite terapi... smile.gif tongue.gif
Berith
Såklart är den fin rolleyes.gif men vad sjutton äter stackarn så här mitt i vintern?
pejori
undrar jag också... huh.gif
har en krypandes emellan fönstrerna...men lever gör den smile.gif
Gossen Ruda
Dom äter ingenting. Dom förbrukar mycket lite energi så dom klarar sig gott hela vintern. Det är vi varmblodiga varelser som måste ha en massa mat även på vintern men det mesta går åt för att hålla kroppen varm. Spindeln rörde sig inte många cm i minuten.
Berith
Jaså dom äter ingenting. Ja då slutar jag tycka synd om stackarn. biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
vad häftig själv har vi haft vakna spndlar under hela vintern dom kröp in själv hittade jjag en såindel på golvet för nån vecka sen som var väl ca 1cm på alla håll .först tänkte jag slängga ut den men ångrade mig för tänkte den kankse fryser ijäl så jag la den på ett blad på mina avokado wub.gif wub.gif
pejori
CITAT (flaxss @ 14-02-2006, 23:47)
vad häftig själv har vi haft vakna spndlar under hela vintern dom kröp in själv hittade jjag en såindel på golvet för nån vecka sen som var väl ca 1cm på alla håll .först tänkte jag slängga ut den men ångrade mig för tänkte den kankse fryser ijäl så jag la den på ett blad på mina avokado wub.gif wub.gif

HM....ja jag försöker nog låta dom vara kvar i värmen ett litet tag till laugh.gif laugh.gif
här övervintrar även nyckelpigor lite varstans smile.gif smile.gif wub.gif
Wilmer
ohmy.gif Han/hon är ju på väg till ortopeden, har tappat ett ben! Eller är det energisparning PG?

Mellan fönster kan de få vara...

Wilma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon