Sidor: 1, 2
pejori
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 22:28)
köp en billig digitalkamera (två megapixel tror jag) på rusta eller jula...dom tar hyfsade bilder. smile.gif smile.gif

Ha-ha, tror du bara det sitter fast i det? laugh.gif Jag har inte ens vågat öppna kameraikonen för att se hur man bär sig åt för att få nåt album rolleyes.gif Det är juh inte säkert att jag grejar det ändå huh.gif

den dan, den sorgen, det hjälper agneta dej med...hon är jättebra på det. wub.gif wub.gif
hon lärde en dumstrut som mej, då kan hon lära dej med laugh.gif
Reserv
Jag får lita på Agneta jag wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 22:32)

Men herregud... minnet mitt är numera kort som...
Inte säkert jag kommer ihåg hur man gör. laugh.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 16-02-2006, 22:46)
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 22:32)

Men herregud... minnet mitt är numera kort som...
Inte säkert jag kommer ihåg hur man gör. laugh.gif

Klart du komer minnas, så får Cyberspy utse dig till dagen goda gärningskvinna wub.gif rolleyes.gif
Bergstedt
Jag satt här i all sköns ro och kollade på OS när det ringde i telefonen....
Snälla du, sa grannen, kan du hjälpa mig? Det är lite pinsamt men jag har låst in mig i bilen och kan inte kom ut....

Då tog jag på mig, trotsade vinterkylan och gick dit och släppte ut honom! rolleyes.gif

Snällt va?
Bergstedt
komma ut

ska det förstås vara
cyberspy
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 22:49)
Klart du komer minnas, så får Cyberspy utse dig till dagen goda gärningskvinna wub.gif  :rolleyes:

Hehe smile.gif Märker ni att jag smyger på er som en RIKTIG spion!!??
Nu ska vi inte prata bort det som tråden handlar om, för då åker man direkt ner på sista plats! mad.gif
Men det där med att förmedla kunskap..... det kan ge BRA poäng!! laugh.gif
JOBBA PÅ NU!!!
ohmy.gif wacko.gif smile.gif laugh.gif
cyberspy
Biggan_
CITAT (cyberspy @ 16-02-2006, 23:05)
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 22:49)

Klart du komer minnas, så får Cyberspy utse dig till dagen goda gärningskvinna wub.gif  rolleyes.gif

Hehe smile.gif Märker ni att jag smyger på er som en RIKTIG spion!!??
Nu ska vi inte prata bort det som tråden handlar om, för då åker man direkt ner på sista plats! mad.gif
Men det där med att förmedla kunskap..... det kan ge BRA poäng!! laugh.gif
JOBBA PÅ NU!!!
ohmy.gif wacko.gif smile.gif laugh.gif
cyberspy

Är det dej dom snacka om på nyheterna, som var misstänkt för spionage?

unsure.gif unsure.gif unsure.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
CITAT (Scrollan @ 16-02-2006, 22:18)
CITAT (yenny @ 16-02-2006, 18:24)
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 18:22)
CITAT (yenny @ 16-02-2006, 18:20)
Räknas att jobba inom vården som god gärning? eller skall det vara sånt som e utanför jobbet kanske   unsure.gif

Om det gör det så ligger vi nog rätt lika, jag som jobar med utslagna ungdomar rolleyes.gif

och jag jobbar med gravt utv störda... Ett poäng var kanske? smile.gif

Här är en till som jobbar med personer med psykiska funktionshinder och neuropsykiska funktionshinder.
Gills det? unsure.gif

absolut wub.gif
Berith
Alla ni som jobbar med människor med speciella behov gör i alla fall mej en god gärning för jag vet att jag inte skulle klara att jobba så och må bra själv. sad.gif wub.gif
Gillan
Jag håller med dig om det Berith. I allra högsta
grad.

men jag funderar på om jag måste öppna tre påsar till,
för att räknas som presumtiv "dagens goda gärnings-görare"
wub.gif wub.gif laugh.gif
Gillan
cyberspy
CITAT (Evgeni @ 17-02-2006, 09:17)
men jag funderar på om jag måste öppna tre påsar till,
för att räknas som presumtiv "dagens goda gärnings-görare"
wub.gif  :wub:  :lol:
                         Gillan

Gillan!!
Klart att du finns med i toppklungan som ligger och nafsar varann i hälarna!! Det ger ALLTID höga poäng att värna om dom små djuren. biggrin.gif wub.gif
Däremot så får man jobba hårdare för poängen om man vill tävla för att man har ett speciellt yrke. wink.gif
KÖR HÅRT!!! tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
cyberspy
silos
Kan det vara en god gärning att jag tillagade frukosten till Kalinsi och mig?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Dagens goda gärning, jag vet inte om jag gjorde en god gärning men jag träffade på en gammal dam här på gården. Och hon blev så glad att se mig för att jag alltid ta mig tid att prata med dom gamla. alla går ju bara förbi, men det gör inte vi. Även om jag har svårt att stanna still på ett ställe p.g.a. min rygg så gör jag det. För jag tycker det ger så mycket när man ser den glädje hos dom gamla.

Igår så skulle jag pyssla med mina krukor och decoupage men så ringde jag ett samtal innan. Och det blev en timma eftersom damen i andra ändan inte mådde så bra.

När det var klart så tog jag fram mina grejor och skulle börja ja då kom en dam från gården upp till mig. Och hon mår ju inte heller så bra, lider av Parkinssons. Kaffebryggaren blev påsatt och 2 timmars fika bleb det istället för serviettteknik. Men hon behövde det. Och som jag förklarade fär henne, det är bara att ringa så hämtar jag dig.

Jag vet hur det är att må dåligt. Så därför finns jag/vi alltid för andra. Är jobbigt ibland men ger också mycket.

Elisabeth
Betty
Dagens goda gärning: Offrade ett par timmar av OS-sändningarna och gjorde dottern sällskap ut till en handelsträdgård - för hon hade suttit och pluggat hela förmiddan och behövde en paus i studierna. smile.gif
Reserv
Är det ingen som gjort nån god gärning på hela helgen? unsure.gif Själv har jag inte haft tid, jag har legat i horisontalläge på golvet, soffan och sängen för att hålla "Lillen" sällskap. rolleyes.gif Fast inte mig emot wub.gif
*Felix matte*
Gossat med tvillingarna... matat Maja och hon somnade sååå gott sedan. wub.gif
Det om något är väl en god gärning rolleyes.gif smile.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 19-02-2006, 21:46)
Det om något är väl en god gärning rolleyes.gif smile.gif

Men vilket härligt sätt att göra goda gärningar på, och vilken underbar känsla wub.gif Mmmm, tror nog barnbarnet gjorde mormor/farmor rätt nöjd också rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 19-02-2006, 21:48)
CITAT (Felix matte @ 19-02-2006, 21:46)
Det om något är väl en god gärning rolleyes.gif  :)

Men vilket härligt sätt att göra goda gärningar på, och vilken underbar känsla wub.gif Mmmm, tror nog barnbarnet gjorde mormor/farmor rätt nöjd också rolleyes.gif

Så klart wub.gif Det är ju bara sååå härligt att ha dom i famn och bara mysa wub.gif
Hela en mår bra efter en sån dag. biggrin.gif wub.gif
Reserv
Det är nog en bra medicin för dig Agneta wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 19-02-2006, 21:52)
Det är nog en bra medicin för dig Agneta wub.gif

Tror jag de... har inte behövt några extra doser alls idag biggrin.gif
tara reed
jag har hjälpt min granne, att starta bilen med startkablar smile.gif smile.gif
det är väl en god hjärning, dom skulle till nån kyrka, så det var bråttom också smile.gif smile.gif
Snöflinga
Skrämde bort en sparvhök när den var i färd med att dyka på en gråsparv... men efter att ha läst här så tycker jag nog att västkust- Elisabeth är värd dagens Guldstjärna ... wub.gif
*Felix matte*
Äntligen får jag göra en god gärning smile.gif
Ska strax iväg och hämta ut paket.
Har hjälpt storasyrran som inte har dator..
beställt lammullsdynor till rullstolen...jättesköna att sitta på. wub.gif
Anma
Jag har tvättat min kompis dotters nya tröja med vanish för att tjejen hade kladdatt ner den med apelsin och choklad och dom hade inget fläckborttagningsmedel hemma. smile.gif
pejori
idag ska jag skicka ytterkigare ett jättepaket till solis smile.gif smile.gif smile.gif
det får bli min goda gärning så långt... laugh.gif
Katarina H
Vilken bra och inspirerande tråd!
karjo
Jag skjutsade min svärmor till lasarettet i går, 20 mil tur och retur.... rolleyes.gif (Passade på att shoppa när hon var på sitt läkarbesök, köpte bla sex (6) par (!) skor, det var trevligt) smile.gif
Yin o Yang
I går, onsdag, skänkte jag och min gubbe bort en del möbler till en flyktingfamilj som äntligen fått uppehållstillstånd smile.gif . Det kändes verkligen bra att veta att möblerna kommer till nytta direkt i stället för att de blir stående på något loppis
Rhodoskillen
Jag planterade om alla mina blommor igår och bjöd en kompis som inte hade så mycket mat hemma på lunch idag. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon