|
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 22:28) köp en billig digitalkamera (två megapixel tror jag) på rusta eller jula...dom tar hyfsade bilder.  Ha-ha, tror du bara det sitter fast i det?  Jag har inte ens vågat öppna kameraikonen för att se hur man bär sig åt för att få nåt album  Det är juh inte säkert att jag grejar det ändå  den dan, den sorgen, det hjälper agneta dej med...hon är jättebra på det. hon lärde en dumstrut som mej, då kan hon lära dej med
Jag får lita på Agneta jag
*Felix matte*
16-02-2006, 22:46
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 22:32) Jag får lita på Agneta jag  Men herregud... minnet mitt är numera kort som... Inte säkert jag kommer ihåg hur man gör.
CITAT (Felix matte @ 16-02-2006, 22:46) CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 22:32) Jag får lita på Agneta jag  Men herregud... minnet mitt är numera kort som... Inte säkert jag kommer ihåg hur man gör.  Klart du komer minnas, så får Cyberspy utse dig till dagen goda gärningskvinna
Bergstedt
16-02-2006, 23:00
Jag satt här i all sköns ro och kollade på OS när det ringde i telefonen.... Snälla du, sa grannen, kan du hjälpa mig? Det är lite pinsamt men jag har låst in mig i bilen och kan inte kom ut.... Då tog jag på mig, trotsade vinterkylan och gick dit och släppte ut honom! Snällt va?
Bergstedt
16-02-2006, 23:01
komma ut
ska det förstås vara
cyberspy
16-02-2006, 23:05
CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 22:49) Klart du komer minnas, så får Cyberspy utse dig till dagen goda gärningskvinna  :rolleyes: Hehe  Märker ni att jag smyger på er som en RIKTIG spion!!?? Nu ska vi inte prata bort det som tråden handlar om, för då åker man direkt ner på sista plats! Men det där med att förmedla kunskap..... det kan ge BRA poäng!! JOBBA PÅ NU!!! cyberspy
Biggan_
17-02-2006, 00:03
CITAT (Scrollan @ 16-02-2006, 22:18) CITAT (yenny @ 16-02-2006, 18:24) CITAT (Reserv @ 16-02-2006, 18:22) CITAT (yenny @ 16-02-2006, 18:20) Räknas att jobba inom vården som god gärning? eller skall det vara sånt som e utanför jobbet kanske  Om det gör det så ligger vi nog rätt lika, jag som jobar med utslagna ungdomar  och jag jobbar med gravt utv störda... Ett poäng var kanske?  Här är en till som jobbar med personer med psykiska funktionshinder och neuropsykiska funktionshinder. Gills det?  absolut
Alla ni som jobbar med människor med speciella behov gör i alla fall mej en god gärning för jag vet att jag inte skulle klara att jobba så och må bra själv.
Jag håller med dig om det Berith. I allra högsta grad. men jag funderar på om jag måste öppna tre påsar till, för att räknas som presumtiv "dagens goda gärnings-görare" Gillan
cyberspy
17-02-2006, 10:05
CITAT (Evgeni @ 17-02-2006, 09:17) men jag funderar på om jag måste öppna tre påsar till, för att räknas som presumtiv "dagens goda gärnings-görare"  :wub: :lol: Gillan Gillan!! Klart att du finns med i toppklungan som ligger och nafsar varann i hälarna!! Det ger ALLTID höga poäng att värna om dom små djuren. Däremot så får man jobba hårdare för poängen om man vill tävla för att man har ett speciellt yrke. KÖR HÅRT!!! cyberspy
Kan det vara en god gärning att jag tillagade frukosten till Kalinsi och mig?
Elisabeth-Västkustkolonisten
17-02-2006, 16:40
Dagens goda gärning, jag vet inte om jag gjorde en god gärning men jag träffade på en gammal dam här på gården. Och hon blev så glad att se mig för att jag alltid ta mig tid att prata med dom gamla. alla går ju bara förbi, men det gör inte vi. Även om jag har svårt att stanna still på ett ställe p.g.a. min rygg så gör jag det. För jag tycker det ger så mycket när man ser den glädje hos dom gamla.
Igår så skulle jag pyssla med mina krukor och decoupage men så ringde jag ett samtal innan. Och det blev en timma eftersom damen i andra ändan inte mådde så bra.
När det var klart så tog jag fram mina grejor och skulle börja ja då kom en dam från gården upp till mig. Och hon mår ju inte heller så bra, lider av Parkinssons. Kaffebryggaren blev påsatt och 2 timmars fika bleb det istället för serviettteknik. Men hon behövde det. Och som jag förklarade fär henne, det är bara att ringa så hämtar jag dig.
Jag vet hur det är att må dåligt. Så därför finns jag/vi alltid för andra. Är jobbigt ibland men ger också mycket.
Elisabeth
Dagens goda gärning: Offrade ett par timmar av OS-sändningarna och gjorde dottern sällskap ut till en handelsträdgård - för hon hade suttit och pluggat hela förmiddan och behövde en paus i studierna.
Är det ingen som gjort nån god gärning på hela helgen?  Själv har jag inte haft tid, jag har legat i horisontalläge på golvet, soffan och sängen för att hålla "Lillen" sällskap.  Fast inte mig emot
*Felix matte*
19-02-2006, 21:46
Gossat med tvillingarna... matat Maja och hon somnade sååå gott sedan. Det om något är väl en god gärning
CITAT (Felix matte @ 19-02-2006, 21:46) Gossat med tvillingarna... matat Maja och hon somnade sååå gott sedan. Det om något är väl en god gärning  Men vilket härligt sätt att göra goda gärningar på, och vilken underbar känsla  Mmmm, tror nog barnbarnet gjorde mormor/farmor rätt nöjd också
*Felix matte*
19-02-2006, 21:51
CITAT (Reserv @ 19-02-2006, 21:48) CITAT (Felix matte @ 19-02-2006, 21:46) Gossat med tvillingarna... matat Maja och hon somnade sååå gott sedan. Det om något är väl en god gärning  :) Men vilket härligt sätt att göra goda gärningar på, och vilken underbar känsla  Mmmm, tror nog barnbarnet gjorde mormor/farmor rätt nöjd också  Så klart  Det är ju bara sååå härligt att ha dom i famn och bara mysa Hela en mår bra efter en sån dag.
Det är nog en bra medicin för dig Agneta
*Felix matte*
19-02-2006, 21:52
CITAT (Reserv @ 19-02-2006, 21:52) Det är nog en bra medicin för dig Agneta  Tror jag de... har inte behövt några extra doser alls idag
tara reed
26-02-2006, 10:45
Snöflinga
26-02-2006, 17:18
Skrämde bort en sparvhök när den var i färd med att dyka på en gråsparv... men efter att ha läst här så tycker jag nog att västkust- Elisabeth är värd dagens Guldstjärna ...
*Felix matte*
27-02-2006, 11:11
Äntligen får jag göra en god gärning Ska strax iväg och hämta ut paket. Har hjälpt storasyrran som inte har dator.. beställt lammullsdynor till rullstolen...jättesköna att sitta på.
Jag har tvättat min kompis dotters nya tröja med vanish för att tjejen hade kladdatt ner den med apelsin och choklad och dom hade inget fläckborttagningsmedel hemma.
Katarina H
27-02-2006, 12:10
Vilken bra och inspirerande tråd!
Jag skjutsade min svärmor till lasarettet i går, 20 mil tur och retur....  (Passade på att shoppa när hon var på sitt läkarbesök, köpte bla sex (6) par (!) skor, det var trevligt)
Yin o Yang
16-03-2006, 09:45
I går, onsdag, skänkte jag och min gubbe bort en del möbler till en flyktingfamilj som äntligen fått uppehållstillstånd  . Det kändes verkligen bra att veta att möblerna kommer till nytta direkt i stället för att de blir stående på något loppis
Rhodoskillen
16-03-2006, 13:46
Jag planterade om alla mina blommor igår och bjöd en kompis som inte hade så mycket mat hemma på lunch idag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|