Linda_A
Ni får försöka bort se ifrån datumen orkar inte fixa det just nu. wub.gif

Jo svanar känner jag ju igen.

Men en svart var första gången.

En ödla som fanns i massor i bergen mellan frankrike och spanien

Besökare på bilen
Gossen Ruda
Den oljeskadade rolleyes.gif svanen är inte så vanlig. Den svarta svanen kommer från Australien men har hållits i olika hägn här i Europa och har rymt därifrån.

Ödlan är omöjlig att bestämma, det finns ett halvdussin att välja på i området men dom är svåra att skilja på även för experter. Mindre lacertor kallas gruppen.

Till sist tycker jag det ser ut som en flickslända.
Linda_A
CITAT (Gossen Ruda @ 13-02-2006, 19:42)
Den oljeskadade rolleyes.gif svanen är inte så vanlig. Den svarta svanen kommer från Australien men har hållits i olika hägn här i Europa och har rymt därifrån.

Ödlan är omöjlig att bestämma, det finns ett halvdussin att välja på i området men dom är svåra att skilja på även för experter. Mindre lacertor kallas gruppen.

Till sist tycker jag det ser ut som en flickslända.

Humm varför blandar du oljeskadade och svart? Är den oljeskadad eller inte?

Men tack för resten av svaren. sleep.gif
Gossen Ruda
Ett utslag av min märkliga humor. rolleyes.gif Nej den skall vara svart. Fast ungarna är vita från början.
Sten Ch
Håller med Gossen Ruda, säkert en flickslända. Ödlan, varför inte murödla? Den är vanligast och så sitter den på en mur...
amaira
Vilken fin bild på flicksländan!
Den tillhör släktet Lestes. *insektsgurun har talat*

(här är en till med "märklig humor" sleep.gif - jag skulle i alla fall gärna vilja vara insektsguru rolleyes.gif )

...världen innehåller fler insekter än jag har hjärnceller ...
Linda_A
CITAT (Gossen Ruda @ 13-02-2006, 21:28)
Ett utslag av min märkliga humor.  :rolleyes: Nej den skall vara svart. Fast ungarna är vita från början.

ah. laugh.gif Jag trodde först jag hade tagit ett foto på en stackare. Skulle känns trist att vi stod där och tittade på den samtidigt som den plågades. wub.gif

Sten Ch: Det är i bergen och ödlan är vid en väg på en sten bara. (inte för att det inte kan vara murödla)

amaira: Det "pinsamma" var att jag var så stolt över den bilden då. Tyckte den var riktigt bra men nu ser jag att den är varken skarp eller något annat. laugh.gif

Fast den var cool att titta på satt så hela tiden som vi stannade i en liten bergsby för att vila lite.

Om någon tror att jag längtar tillbaka så har ni....

Helt rätt. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon