netaave
Birkaline har sålt Birka princess, dansbåten framför alla. *snyft* unsure.gif sad.gif
Eva i Stuvsta
Jaså - till vilka då? Viking? Synd i så fall!!
netaave
CITAT (Eva i Stuvsta @ 13-02-2006, 14:40)
Jaså - till vilka då? Viking? Synd i så fall!!

Nåt Egyptiskt rederi.
Birka har ju Paradise kvar, inget fel på den båten men där kostar det 220 kr/pers mot 95/pers på Princess.
Fast jag hade gärna betalt lite mer för att få dansa på Princessans golv igen, det är kanon.
Reserv
Kan dom inte fortsätta med samma koncept ändå? Det verkade juh va´ett populärt koncept unsure.gif
silos
Mig gör det inget;jag dansar hellre här hemma biggrin.gif
*Felix matte*
Hörde om det på nyheterna i morse.
Här ett klipp från deras sida
Birka Princess säljs till det cypriotiska börsbolaget Louis Public Company. Fartyget är taget ur trafik för översyn och servicearbeten och kommer inte att kryssa mer på Östersjön. Försäljningen innebär att 250 av koncernens 900 anställda sägs upp. Av dessa arbetar ca 230 ombord och ca 20 på kontoren iland.
­– Det är sorgligt att behöva säga upp personal, men det är tyvärr en direkt följd av fartygsförsäljningen, säger Anders Ingves.

Birka
Pirum
Jösses, jag undrade om de danska ryssarna på något sätt hamnat på kollissionskurs med någon i satir-konflikten. Får nog erkänna att jag inte dansar speciellt ofta smile.gif

Beror det på minskande rese- och dansintresse eller vad ger de för skäl?
netaave
CITAT (Reserv @ 13-02-2006, 14:46)
Kan dom inte fortsätta med samma koncept ändå? Det verkade juh va´ett populärt koncept unsure.gif

Det gör dom ju redan egentligen på Paradise, men där är inte samma atmosfär och känsla där som på Princess, det sitter liksom i skrovet där. Paradise är för lyxig, mer som en nattklubb än "vanligt dansställe" som den andra är.

Vikings Cinderella finns ju också, men där är dansgolvet så kärvt att man måste hartsa för att kunna bugga utan att slita sönder knäna.
netaave
CITAT (silos @ 13-02-2006, 14:47)
Mig gör det inget;jag dansar hellre här hemma biggrin.gif

Med den skäggige????? tongue.gif
Gillan
Stackars alla er som tycker om just den båten sad.gif
Vi får väl hoppas att ni vänjer er vid de andra till
slut. smile.gif

/Gillan
netaave
Blir bara argare och argare, (idag igen tongue.gif ) ju mer jag tänker på det här.
I förra veckan kom ett glassigt reklamblad med erbjudande om fria kryssningar på just den här båten. Den skulle börjat gå igen efter dockning den 24/2.
Den här veckan säljs båten plötsligt och den tas bort från hemsidan med omedelbar verkan och alla som bokat får åka med den andra båten i stället.
Om man inte vill det då? Jag kanske vill dansa till den och den orkestern, det är inte säkert dom spelar ihop på den andra båten. Det är alltså alltid två orkestrar.
Köper jag korv & mos, vill jag ju inte ha köttbullar & mos, eller hur?

Och alla musiker som blir av med jobb, två orkestrar varje kväll var inbokade till 31/5. Min vän i viken hade inte fått någon info alls, dom i den orkestern är inbokade 2 kryssningar i påsk. Kontraktsbrott så det skriker om det. Force majure blir det väl bara vid konkurs, eller?

Varje orkester tar mellan 25-30 000/kväll, pengar som rederiet får betala ut ändå. hade det inte varit bättre att låta båten gå så länge man hade bokningar? Med Sveriges bästa orkestrar hade dom ju knappast gått back!
Personal och musiker hade haft sina jobb till sommaren iaf.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon