CITAT (Linda_A @ 13-02-2006, 19:01)
Ja du här med.. Riktiga hästhögar med. Jag får jämt dålig samvete när jag ser dem här, trots att jag alltid plockar upp efter min tös. Eller nä inte alltid, bajsar hon mitt inne i skogen så gör jag inte i det.

Plocker du upp efter din hund, så behåll ditt goda samvete
Vad gäller "skogen" så beror det ju på var man bor.
Jag bor fyra mil utanför Stockholm, det är ovanligt mycket "landet" här ändå, men det förändras i rask fart. Vilket betyder att det flyttar ut folk i en aldrig tidigare skådad takt.
Många som flyttar ut, verkar tro att det är "landet" och då får man göra vad man vill (heja för allemansrätten

).
I skogen plockar man inte upp efter sig, det är ju
skog. Och så glömmer de, att i de små skogssnuttar som finns kvar här, vimlar det av människor. För vi har inte så mycket natur kvar att vistas i längre.
Det dyker upp mycket nya hus och människor, och varje familj skaffar sig ett antal katter och ett antal hundar. Katterna springer som de vill, såklart, det är ju än så länge kattägares rättigheter att högaktningsfullt skita i vad deras katter gör i mina rabatter och vid mina fågelbord, under dygnets alla timmar. (

igen)
Hundägarna här är faktiskt inte särskilt bra på att plocka upp de där stinkande skithögarna efter sina älsklingar - de växer upp ur snön på våren, i större antal än tussilagona.
Var det en eller två hundar så gjorde det väl inte så mycket. Det är
antalet hundar (för att inte tala om antalet XXX de lämnar efter sig)
Och tänka sig, nu börjar "folket" rasta sin hundar i min hage också!
På min underbart fina fjärilsäng!
Men si, det går inte

,
lite har jag ännu att säga till om, även om det sträcker sig till mina egna marker, och inte innesluter katterna på mina egna marker (oavsett hur många kopparödlor, ekorrungarna, och småfåglar de äter upp)
Ååh, vet ni vad

. Vad skönt det känns nu

.
Så underbart det kan vara att få klaga ut riktigt riktigt rejält emellanåt.
Nu är jag nöjd