lissa
Hej alla...Är det någon som har en lista , eller vet någon web med lista på hur dom olika växterna vill gro??? Det är ju långt ifrån alla påsar som har en sån beskrivning... smile.gif smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Här hittas sån information:

http://www.backyardgardener.com/tm.html
http://tomclothier.hort.net/
lissa
Hej Åsa ...Tack för saiterna, den första hade jag slarvat bort, och den verkar vara den lättaste att förstå...men det kanske är en fråga om att läsa den andra i lugn och ro..Tack för hjälpen smile.gif
kerstin z5-6
Här en på svenska -smile.gif där bla jag försöker stoppa in nyheter på såfronten -Helen i Piteå är bland de främsta bidragsgivarna smile.gif
Sålista AoT
lissa
Tack igen Kerstin...sidan är jättebra smile.gif smile.gif

Pd.Om ni har nytta av några bilder i mitt album är ni välkommna smile.gif smile.gif
kerstin z5-6
tack !ska titta smile.gif
Floppy
På Impecta.se och Fröer.nu så finns det olika såråd....du söker på den du undrar över... hoppas att det kan vara till nån hjälp... smile.gif
lissa
Hej Floppy...
Tack för hjälpen, speciellt impecta hade väldigt bra info på hur man gör. Fröer nu räknar väl med att man ska läsa på påsen vad det står biggrin.gif , men det var en farlig sida, alldeles för lätt att bli frestad biggrin.gif biggrin.gif
Floppy
Det var så lite så...glad att jag kunde hjälpa lite grann... tongue.gif

Jo, Impecta är väldigt bra...på Fröer.nu så beror det lite på vilka fröer man söker på...vissa står det jättebra och ingående och vissa lite mindre på...

Men det är lite hjälp iaf...å det är ju huvudsaken så man inte sår helt fel och det inte blir nått... smile.gif
lissa
Du har helt rätt Floppy, allt vi sätter kollar vi ju ideligen om det har kommit något, och man blir ju inte glad när det inte kommer något tongue.gif
Floppy
På morgonen sprätter jag upp som en fjäder ur sängen och tar giraffsprång in till tvättstugan för å kolla om nått har hänt....

Sambon suckar bara åt mig å frågar bara hur jag orkar....
Inga problem...svarar jag tebax... wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon