Har nu, mitt i den här kyliga vintern, kommit att tänka på att en säck nyinköpt Biobalans står i ett uthus i kolonin.
Vet någon om Biobalans innehåller någonting "levande" som eventuellt förstörs av kylan?
Det är ju så dags. "Skadan" är redan skedd, men det är ju inte meningsfullt att använda säcken om den är förstörd.
Gurkan
14-02-2006, 00:39
Läs på påsen. Om innehållet är frostkänsligt eller på annat sätt kräver speciell förvaring brukar det stå angivet. Det är ju inget ovanligt att man förvarar jordsäckar i uthus och förråd.
... nu har jag Googlat lite ... kände inte till Biobalans tidigare, innehåller tydligen en "parasitsvamp" som motverkar andra svampangrepp ... intressant ... verkar vara en bra produkt om den håller vad den lovar.
Även om den där speciella svampen skulle tagit skada av frosten funkar den ju lika bra som gödsel/jordförbättring som innan. Innehåller : hönsgödselkompost, cellolusa och torv ... ungefär som annan jordförbättring på säck.
Kajsa
14-02-2006, 19:39
Biobalans Här en artikel som jag sparat på mina favoriter, ska testa lite nästa sommar på problemrosor. Ska också fungera till klematis och pioner.
Gurkan
14-02-2006, 20:06
CITAT (Kajsa @ 14-02-2006, 19:39)
Biobalans Här en artikel som jag sparat på mina favoriter, ska testa lite nästa sommar på problemrosor. Ska också fungera till klematis och pioner.
Tack för länken.
Kanske värt att "strössla" lite Biobalans på tomaterna i år, dom brukar råka ut för den ena svampen värre än den andra.
Margaretha
15-02-2006, 15:57
Jag tyckte att det gjorde nytta på rosorna - och även på en clematis som brukar ha problem. Så jag tänker prova igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.