Full version: Alla hjärtans dag
Fialotta

Ha en riktigt bra dag och hjärta till er alla därute wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
En bra Alla Hjärtans dag önskar jag er alla också! rolleyes.gif / Helen
amaira
Tack, och tack detsamma.

Även jag önskar alla som kikar in här, en fin Alla Hjärtans Dag, och ger er ett par daggvåta "Grand Hotel" från min trädgård. (fast så ser de inte ut just nu förstås!)

wub.gif wub.gif wub.gif

wub.gif wub.gif wub.gif
Gossen Ruda
Detsamma här. Det är tur att man har rätt att själv bestämma om man skall fira, en del vill inte ha det så. Som Birgitta Andersson sjöng en gång: Jag är så glad att jag är svensk. Hoho! wub.gif wub.gif

Indien-länk

Hoppas jag inte förtar allas glädje nu. unsure.gif
karjo
Ha en bra dag allihopa! Ge en kram till någon som inte förväntar sig det för att sprida mer kärlek! Det behövs i vår värld! wub.gif wub.gif
Gillan

Ha en bra Alla Hjärtans Dag Allihop!

/Gillan
mammafia
även jag vill önska alla en riktigtbra alla hjärtans dag
Reserv
Ha en underbar dag wub.gif

*Felix matte*
Ha en bra dag idag och alla andra dagar. wub.gif
Liselotte i zon 3
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Ha en skön och underbar alla hjärtans dag allihop.

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Kramar från Liselotte i zon 3
pimpim
Ha en riktigt bra Alla hjärtans dag.
Kathy
Ha en fin Alla Hjärtans Dag! wub.gif wub.gif wub.gif

Ha ljudet på då du klickar på bladen.
ninnisky
Ha en riktigt bra Alla Hjärtansdag allihopa! wub.gif wub.gif
yenny
Ha en underbar dag alla odla vänner wub.gif

silos
En hjärtlig Alla Hjärtans Dag önskar jag er alla wub.gif wub.gif wub.gif

Och även alla dagar,alltid önskar jag er lycka och välgång och kraft att möta det som gör ont wub.gif wub.gif wub.gif
labarradepan
detsamma
Sylvia
Ha en underbar dag, alla Odla-vänner!
LadyG
Kram alla Odla-vänner wub.gif

Ha en underbar dag smile.gif
pejori
trevlig alla hjärtans dag alla. smile.gif
Hannele
Trevlig Alla Hjärtans Dag!

Fialotta
Oj...va mycke fina hjärtan du hade......nu längtar jag tills mina löjtnadshjärtan blommar igen.....åhhh wub.gif
anna_rispan
samma här, jag fick doften av löjtnatshjärtan i näsan när jag såg bilden

Ha en fortsatt bra dag allahopa!!! smile.gif
Tesa
Trevlig alla hjärtans dag önskas er alla ...med liiite fantasi ser man det...
Parazzi
Detsamma. wub.gif

Jag får sälla mig till den här tråden eftersom jag inte har någon att fira alla hjärtans dag med.
kerstin z5-6

En ros till alla hjärtan idag smile.gif
brittmarie
Hoppas att ni alla har haft en trevlig Alla hjärtans dag.

Till alla med ett vänligt hjärta kommer här en vacker tulpanbukett som jag gärna delar med mig av.

Hannele
Tesa, snygg bild.
Sommartorparn
CITAT (Gossen Ruda @ 14-02-2006, 07:32)
Detsamma här. Det är tur att man har rätt att själv bestämma om man skall fira, en del vill inte ha det så. Som Birgitta Andersson sjöng en gång: Jag är så glad att jag är svensk. Hoho! wub.gif wub.gif

Indien-länk

Intressant länk, gossen.wink.gif Jag ansluter mig till boykotten.

Är det någon som förstår hur det kommer sig att denna dag plötsligt ska firas över hela världen? Det har ju kommit på några år bara.

Jag anar en sammasvärjning. Nån som sprider ut en kletig 'mitt livs novell'-aktig romantisk-smet-klet över hela jordklotet så att vi ska ägna vår energi och våra pengar på att köpa rosa krimskrams och sluta bry oss om världsproblemen. wacko.gif
Eva i Skåne
CITAT (Sommartorparn @ 15-02-2006, 08:16)
Är det någon som förstår hur det kommer sig att denna dag plötsligt ska firas över hela världen? Det har ju kommit på några år bara.

Liksom Halloween har det pådyvlats oss på kort tid och vi bara tar emot.
Utom några som är ståndaktiga och vägrar.

Själv tog jag emot en ask med chokladhjärtan igår wub.gif
Hannele

Intressant länk, gossen.wink.gif Jag ansluter mig till boykotten.

Hoppas du inte brände ner någon affär, som de muslimska kvinnor gjorde. wacko.gif
Parazzi
CITAT (Hannele @ 15-02-2006, 10:08)
Hoppas du inte brände ner någon affär, som de muslimska kvinnor gjorde. wacko.gif

Jösses!!! ohmy.gif blink.gif blink.gif
Låter som de "skaffar" sig en "ursäkt" för att härja.
pejori
blev dom sura för att dom inte fick blommor och godis tro? sad.gif sad.gif sad.gif
Magdis
Jag fick en bok av min man som han köpt när han var på kurs i Skåne. "Sandor/Ida" av Sara Kadefors. Inuti pärmen stod det "till Magdalena på Alla Hjärtans dag" och så var den signerad av författarinnan. Boken kanske är lite tonårsaktig men jag har ju barnasinnet kvar så... biggrin.gif
Tesa
Egentligen så ÄR jag motståndare tillsåna där kommersiella jippon som Halloween och Alla hjärtans dag...MEN visst kan det vara bra att ha en dag där man ger uttryck för sina känslor...man tar sig liksom inte tid längre annars..
Det behöver ju inte gynna handlarna om man bara gör nåt litet som att laga en favoriträtt eller baka en kaka...
Margaretha
CITAT (Eva i Skåne @ 15-02-2006, 10:01)

Liksom Halloween har det pådyvlats oss på kort tid och vi bara tar emot.
Utom några som är ståndaktiga och vägrar.

Själv tog jag emot en ask med chokladhjärtan igår wub.gif

Halloween tycker jag är förfärligt felplacerad i vår kultur och i vår almanacka. Svenskar firar dessutom ofta fel datum och blandar ihop dagen med Allhelgonahelgen. Det blir väldigt osmakligt.

Alla Hjärtans Dag däremot - utan rosa och rött - bara med något bakverk eller en liten bukett till någon som ofta sitter ensam - det känns bra! Visst kan man och ska man när som helst tänka på sina medmänniskor, men jag tycker inte att det ena utesluter det andra. wub.gif
yenny
jag måste ju få visa mina fina tulpaner jag fick igår:

*Felix matte*
Jag älskar lila tulpaner... sååå snyggt tillsammans med vita wub.gif

Förresten... har du den dyra "designade" tulpanvasen?
yenny
CITAT (Felix matte @ 15-02-2006, 21:07)

ja visst är dom fina wub.gif

Inte var det någon dyr vas inte... 99 kr på duka... den fanns i blått och grönt också.
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 15-02-2006, 21:15)
CITAT (Felix matte @ 15-02-2006, 21:07)

ja visst är dom fina wub.gif

Inte var det någon dyr vas inte... 99 kr på duka... den fanns i blått och grönt också.

OK... tyckte den såg ut som en jättedyr design jag sett... jag köpte en ännu billigare 59kr på Coop ifjol, men den är inte i klarglas som din smile.gif
yenny
CITAT (Felix matte @ 15-02-2006, 21:17)
OK... tyckte den såg ut som en jättedyr design jag sett... jag köpte en ännu billigare 59kr på Coop ifjol, men den är inte i klarglas som din smile.gif

ja inte behöver man en svindyr sak för att det skall vara snyggt smile.gif
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 15-02-2006, 21:25)
CITAT (Felix matte @ 15-02-2006, 21:17)

ja inte behöver man en svindyr sak för att det skall vara snyggt smile.gif

Det håller jag med om smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon