Full version: Postvärket
netaave
Ja jag har medvetet stavat det med ä.
Lördagen den 4 februari postade jag ett brev i Uppsala till Silos i Strängnäs, idag 11 dagar efter fick hon det! Det hade gått fortare om jag gått till Strängnäs och lämnat det själv.
Jag var helt övertygad om att det kommit på avvägar och tänkte precis göra en anmälan om det. Jag fortsätter nog att skicka E-brev i fortsättningen, posten gynnar jag inte i onödan efter det här!
pejori
det hade blivit en lagom promenad det.... laugh.gif
kan bara hoppas hon hade bjudit dej på gevalia då laugh.gif
netaave
CITAT (pejori @ 14-02-2006, 14:06)
det hade blivit en lagom promenad det.... laugh.gif
kan bara hoppas hon hade bjudit dej på gevalia då laugh.gif

7 mil! Hade hon säkert! smile.gif
snuffiz
Mitt rekord, eller postvärkets är ett brev som skulle färdas ungefär 8 km tog 1 vecka.
*Felix matte*
Så olika det fungerar... mina brev når alltid adressaten dagen därpå... kanske är norrbottningar snabbare i vändningarna tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Kanske beror det på att vi också har såååå snäll och trevlig "postis" wub.gif
Idag ringde han på och lämnade paket från Ginza... jag har beställt Mora Träsk dvd:n till barnbarnen... de har så roliga sånglekar som barnen älskar. smile.gif
silos
Tack så jätte mycket för armbandet Netaave;den är sååå vacker och passar mig alldeles perfekt wub.gif wub.gif wub.gif

Och Ninnisky:tack så jätte mycket för lådan med oljefärgerna etc.. här skall det MÅÅÅLAS av hjärtans lust wub.gif smile.gif biggrin.gif
gammelnalle
Vet ni varför Posten måste höja portot??

jo , det är för att ta betalt för LAGRINGSKOSTNADERNA för posten!!!

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Gossen Ruda
Jag tycker det funkar bra med posten här i landet. Värre utomlands. Brorsan med fru åker ofta utomlands nån vecka och skickar alltid ett vykort. För det mesta kommer dom hem innan vykortet dyker upp hos mig. Rekordet i försening står Marocko för. Vykortet som postades nånstans i en ökenstad tog 2 veckor på sig att komma fram. Kamelkaravaner ÄR långsamma. Man kanske skall vara glad att det kom fram över huvud taget?
netaave
Fat hade min försändelse träffat på en kamel hade den varit framme betydligt tidigare.
Undrar vad Silos sagt om det stod en kamel nedanför köksfönstret tongue.gif biggrin.gif
Snacka om oväntat besök! laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 14-02-2006, 21:33)
Undrar vad Silos sagt om det stod en kamel nedanför köksfönstret tongue.gif biggrin.gif

Är ju bara att bjuda på en kopp.... tongue.gif
Kalinsi
CITAT (netaave @ 14-02-2006, 21:33)
Fat hade min försändelse träffat på en kamel hade den varit framme betydligt tidigare.

hihi smile.gif det skulle varit häftigt! laugh.gif
wolkenkrabber
Jag skickade ett Julkort till mexico, i hopp om att det skulle komma fram i tid, icke sa nicke, det kom fram efter 1½ månad nästan
silos
En kamel utanför mina fönster had varit sååå roligt biggrin.gif
ah56
CITAT (netaave @ 14-02-2006, 14:04)
Jag fortsätter nog att skicka E-brev i fortsättningen, posten gynnar jag inte i onödan efter det här!

Du kan väl inte skicka armband med E-brev,heller. biggrin.gif
pejori
CITAT (ah56 @ 15-02-2006, 11:35)
Jag fortsätter nog att skicka E-brev i fortsättningen, posten gynnar jag inte i onödan efter det här!

då tar hon en brev-duva till hjälp laugh.gif laugh.gif
det går också fortare laugh.gif laugh.gif laugh.gif
netaave
CITAT (pejori @ 15-02-2006, 11:43)
CITAT (ah56 @ 15-02-2006, 11:35)

då tar hon en brev-duva till hjälp laugh.gif laugh.gif
det går också fortare laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Eller också visslar jag på kamelen.
Ingo
Posten är kul, man vet aldrig vad som händer. Hörde detta idag:
En bekant till mig skickade efter tre elektronikprylar från ett postorderföretag. De tre paketen skickades således från samma företag på samma dag till samma adress. Ett fick han hämta hos sitt lokala postombud, ett fick han hämta på ett större postcenter litet längre bort och ett på ett företagsställe i ett industriområde.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon