Full version: Plastkrukor
Angeleyetears
Hej,

Sådana plastkrukor man för odlar i, varför är de mörkfärgade ex gröna eller svarta. Skulle det inte gå lika bra ned vanliga "engångsglas" av plast?
Plastglasen som man har borrat hål i .. Eller har den mörka färegen någonting med att jorden ska hålla sig mörk?

//Angel.
Gurkan
Jag tro vi snackade om det här i en annan tråd härom veckan.

Min, och andras, erfarehet är att rötter inte gillar ljus och därför växer det generellt sämre i vita/ofärgade behållare än i de svarta eller gröna.

Jag tycker att du ska kosta på dig en 25pack småkrukor för 25-30:-. det är det värt med tanke på hur mycket omsorg man lägger på sina små "bebisar".

En annan smidig lösning är ett "miniväxthus" med krukinsatser, finns olika storlekar och krukantal och brukar kosta sådär en 40-60:- och rymmer en hel del sådder.

Väl investerade pengar om du vill att det ska gå bra på enklast möjliga sätt.
Angeleyetears
Vart hittar mand sådana vanliga mörka små plastkrukor?
Fenja
De flesta växtbutiker brukar ha dem, större varuhus typ Coop och Ica med eller en handelsträdgård kanske.
Mvh
Fenja
Angeleyetears
Jag var borta i Konsum där jag bor, de hade bara jord... Det tyckte jag var konstigt. Jag gick till Hemköp idag, samam där, de hade jord men inga plastkrukor.
För försöka komma ihåg det till nästa gång jag åker till Tornby.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon