Full version: Hur i hela världen!
elleave
Ursäkta rubriken men jag blir så himla irriterad.
(Var ju ganska rolig rubrik egentligen.) wub.gif

Italien med i danmark-krisen?

När man ser hur läget har blivit i mellanöstern kan jag inte låta bli att undra hur man kan puplicera bilderna ännu mer offentligt. mad.gif mad.gif mad.gif

wub.gif
*Felix matte*
Personligen så tycker jag att hela världen skulle publicera bilderna.
Upploppen, bränningarna, mord på präst och sönderslagna kyrkofönster har inget att göra med de harmlösa bilderna.

Det är en ytterst liten extrem grupp som nu tar tillfället iakt att visa sitt missnöje på det skamligaste sätt som går att finna.
Den övervägande majoriteten muslimer tar avstånd från detta betéende.
Reserv
Jag tror att invandrarfientliga partier i olika länder har vind i seglen nu i och med reaktionerna från extremister, det utvandrade muslimer borde göra är att demonstrera emot bränningar av ambasader för att inte spela invandrarfientliga partier i händerna. huh.gif
elleave
CITAT (Felix matte @ 14-02-2006, 21:38)
Upploppen, bränningarna, mord på präst och sönderslagna kyrkofönster har inget att göra med de harmlösa bilderna.

Det är en ytterst liten extrem grupp som nu tar tillfället iakt att visa sitt missnöje på det skamligaste sätt som går att finna.

Liksom de tar avstånd från bilderna, för även om de inte tar till våld för att visa det är alla muslimer djupt kräkta. Och därför bör de absolut inte publiceras i nån större mängd.
Och absolut inte på T-shirtar! ohmy.gif
wolkenkrabber
Seriöst... Religion Tillhör medeltiden när det var ett sätt att Tygla folk, Dett är 2006... inte 1306!

Jag anser själv att religion är gift, Och är man säger i sig själv och sitt troende skall man inte Bli våldsam för att någon gör "narr" av din religion... Om religioner skall kuna fortleva i samhället anser jag att de måste utveckal / förmildras...

Är det att provosera fram utveckling så får det väl vara. Och varför skall man inte kunna h en T-shirt på Mohammed? Bara för något år sedan var ju T-shirtar med Che Guevara populära...
*Felix matte*
Nej kanske inte på T-shirtar
Men samtidigt så saknar jag lika starka reaktioner på Ecce Homo utställningen
där Jesus framställdes som homosexuell.

Tål och tolererar man det ena så må man också göra likadant med det andra och vad ger de extrema rätt att skända kristna kyrkor och mörda präster?
birgitek
CITAT (Felix matte @ 14-02-2006, 21:38)

Håller fullständigt med. Alla borde visa sitt stöd för yttrandefriheten.
Birgit Ek
Gillan
Till syvende och sist handlar det ju om ömsesidig respekt.
Dom kräver vår och då får de ju lova att visa oss detsamma.

Kort och naivt kanske, men så enkelt borde det ju vara smile.gif

/Gillan
kristerh
CITAT (wolkenkrabber @ 14-02-2006, 22:11)
Seriöst... Religion Tillhör medeltiden när det var ett sätt att Tygla folk, Dett är 2006... inte 1306!

men jag har för mig att deras tideräkning är nånstans på 1400 talet wink.gif ohmy.gif

jag tycker oxså att alla länder borde publicera bilderna, det konstiga är att bilderna varit publicerade för nåt år sedan och då hände inget wink.gif
om alla andra skall respektera dem så borde faktiskt de oxså göra detsamma wink.gif tänker på alla nidbilder judar o andra får stå ut med,
och flaggbränning är ju nåt som är olagligt i många länder wink.gif

Det som gör att det blossat upp nu är nog att en del xtrema mullor ser sin chans att öka sin egen makt wink.gif
jag säger som jag alltid sagt; avskaffa alla religioner
krister
Pirum
Jag tycker att religioner gör mycket gott, men, det är när de används som politiska redskap det kan gå riktigt galet. Just därför är det så viktigt att kritisera, satirisera, förhåna och försöka motverka alltför politiserad religion.

Den här italienske snubben verkar inte vara ute efter att rädda folk från religionens ok, snarare tycker han det är bra att han har en "fiende" att visa upp för sina potentiella väljare.
Lars-Olof Arvids
"Avskaffa alla religioner" ropas det i den här tråden. Hur roligt har det varit i Sovjetunionen och andra länder som mer eller mindre har försökt göra detta?

Olle
kristerh
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 15-02-2006, 12:00)
"Avskaffa alla religioner" ropas det i den här tråden. Hur roligt har det varit i Sovjetunionen och andra länder som mer eller mindre har försökt göra detta?

Olle

Men det var ju andra diktaturer wink.gif man kan väl inte jämföra med gamla sovjetunionen, och inte med kina heller wink.gif
och att avskaffa religioner går ju inte det vet väl alla, det var lite ironiskt från min sida, men önska kan man ju göra.
krister
pejori
jag tror inte det är så stor idé att diskutera trosfrågor här biggrin.gif
det leder inte till att omvända någon, det blir bara tjafs av det.
Och var och en är salig i sin tro. wub.gif
tycker det räcker bra med muslimtråden när det gäller relion wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon